Lemon Interior Design: „Lucrăm intens la inovarea strategică a segmentului office design”

Din 2004 și până în prezent, compania Lemon Interior Design, înființată de Cristina Căpitanu și Elena Oancea, a realizat un număr mare de proiecte rezidențiale, modelând conceptul de lux într-un mod blând, adaptat personalității fiecăruia. În 2019, compania și-a lansat și divizia office, cu focus pe soluțiile complete de proiectare, design și implementare pentru configurarea spațiilor de birouri, într-un mod personalizat. Având în vedere evoluția anului 2020 în contextul pandemiei, am stat de vorbă cu Cristina Căpitanu și Elena Oancea despre schimbările din piață și despre obiectivele pe termen scurt și mediu ale companiei.

 „Noi abordăm constant readaptarea strategiilor, întrucât evoluția domeniului în sine o impune. Sigur că acest an ne-a determinat să accelerăm anumite practici. Spre exemplu, încă de anul trecut când am lansat divizia office la Lemon, noi am promovat un concept de wellbeing la birou, propunând un design care iese din tiparul spațiilor de lucru clasice și integrează elemente de relaxare, cu scopul de a spori confortul la lucru. Am mai spus că office-ul trebuie să învețe de la rezidențial din acest punct de vedere. Acum, cu noile reglementări anti-COVID, lucrăm la o serie de principii pe care să le întrunească un spațiu de lucru, astfel încât acesta să ofere nu doar confort, ci și siguranță, fie că vorbim de spații mai mari alocate per angajat, spații intime și retrase de lucru, accesul la zone verzi”, a spus, pentru Real Estate Magazine, cofondatoarea Lemon Interior Design, Elena Oancea. 

AND09445 copy - Lemon Interior Design: „Lucrăm intens la inovarea strategică a segmentului office design”

„Cu noile reglementări anti-COVID, lucrăm la o serie de principii pe care să le întrunească un spațiu de lucru, astfel încât acesta să ofere nu doar confort, ci și siguranță” 

 

Ce așteptări aveți de la 2021, din punct de vedere al obiectivelor de business propuse?
Cristina Căpitanu: Am încheiat 2019 cu o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro și pentru 2020 estimăm 5 milioane. Ne vom concentra în continuare pe ambele segmente de business, atât rezidențial – unde vom insista mult și pe creșterea conceptelor de amenajare a penthouse-urilor, cât și office – mai ales că aici e loc de multe idei inovatoare care să sprijine companiile să revină la birou.

Cum s-a adaptat Lemon Interior Design perioadei de pandemie? Ce măsuri ați luat și cu ce efect?
Elena Oancea: Anul a venit cu schimbări și neprevăzut pentru întreaga lume, iar contextul general a obligat business-urile să se adapteze. Volumul de proiecte al companiei noastre nu a fost afectat de pandemie, dimpotrivă, aș putea spune că am asistat la o cerere sporită pentru servicii de design interior. Acest interes crescut pentru case a fost și este o consecință directă a schimbărilor din stilul nostru de viață, schimbări impuse de pandemie. Oamenii au început să aprecieze mult mai mult propriile cămine, cele mai multe activități se desfășoară în jurul casei, astfel că cererea pentru amenajările rezidențiale a crescut.

Aș spune că schimbările în cadrul companiei noastre s-au resimțit mai degrabă la nivel administrativ, de gestionare a politicii interne de business și workflow-ului cu care eram obișnuiți. Prima parte a perioadei de pandemie a impus pentru toată lumea o organizare mai riguroasă în ceea ce privește stilul de muncă, iar acum funcționăm după un program flexibil, care are în prim-plan siguranța echipei și a clienților, dar și continuitatea business-ului. Așadar, aș putea spune că această perioadă a adus o altă perspectivă asupra comunicării dintre noi. Am acordat o atenție specială măsurilor de awareness în cadrul echipei, dar și în relația cu clienții. Nu în ultimul rând, ne-am propus să sprijinim permanent clienții în înțelegerea importanței și obținerea confortului de acasă și de la muncă.

AND09584 copy - Lemon Interior Design: „Lucrăm intens la inovarea strategică a segmentului office design”

Care sunt principalele voastre provocări în această perioadă?
Cristina Căpitanu: Ne-am adaptat rapid și am înțeles că în domeniul în care activăm noi trebuie implementate o serie de principii noi. Dacă pe segmentul amenajărilor rezidențiale am avut și avem cereri de redecorare a casei, de adaptare a acesteia la noul stil de viață, în ceea ce privește amenajările spațiilor office, provocările sunt diferite. Avem în lucru proiecte de space planning care prevăd restructurarea spațiilor de lucru odată cu revenirea companiilor la birou. Lucrăm intens la inovarea strategică a segmentului office design și la implementarea cu succes a unor principii care să ofere siguranță la locul de muncă și să prevină riscurile care împiedică unele echipe să își reia activitatea la birou. O altă provocare a fost un proiect de design interior dincolo de granițele țării, în Spania, care în această perioadă a necesitat gestiune și organizare diferite.

„Pandemia ne-a oferit o nouă perspectivă asupra propriului confort”

Care sunt problemele de care vă loviți în această perioadă, la nivel de business?
Cristina Căpitanu: Principala provocare este exact ce spuneam mai devreme: faptul că o industrie trebuie să recreioneze o nouă perspectivă în rândul angajatorilor și angajaților pentru a sprijini munca într-un mediu sigur în spațiile de birou.

AND08891 copy - Lemon Interior Design: „Lucrăm intens la inovarea strategică a segmentului office design”

Ați sesizat schimbări în comportamentul de consum al românilor în materie de design?
Elena Oancea: Principala schimbare este faptul că fiecare dintre noi a realizat, odată cu această pandemie, cât de important este propriul cămin. Am stat în case, și chiar și acum, când nu mai suntem în stare de urgență, petrecem mare parte a timpului acasă, iar asta ne-a oferit o nouă perspectivă asupra propriului confort. Oamenii și-au dat seama cât de mult le poate îmbunătăți traiul un concept smart de amenajare a casei, cât de mult contează echilibrul și armonia în spațiul în care ne petrecem mare parte a timpului. Am resimțit această conștientizare și în rândul clienților noștri, ceea ce a dus la o creștere a cererii pe rezidențial. Mulți clienți ne-au cerut fie să le reamenajăm casa, fie să le adaptăm spațiul personal astfel încât acesta să devină folositor atât pentru relaxare, cât și pentru muncă. 

AND08583 copy - Lemon Interior Design: „Lucrăm intens la inovarea strategică a segmentului office design”

Care este tipologia clientului pentru care ați lucrat cel mai mult în ultima perioadă?
Cristina Căpitanu: Clientul pentru care lucrăm în ultima perioadă este persoana care pune accent pe confortul și designul din propria reședință, dar și pe rescrierea spațiului de la birou conform noilor norme.

Care credeți că vor fi consecințele pe termen lung pentru piața de design?
Elena Oancea: Cuvintele impuse de noul context sunt „adaptarea” și „inovarea”. Fiecare business trebuie să învețe să transforme o provocare într-o oportunitate și să adapteze propriile strategii la mișcările pieței. Nu luăm în calcul un scenariu negativ la nivel de industrie, deoarece amenajarea interioară nu mai este un moft în acest moment, ci o necesitate reală.

AND08874 copy - Lemon Interior Design: „Lucrăm intens la inovarea strategică a segmentului office design”

Ce proiecte importante aveţi în prezent?
Cristina Căpitanu: Pe rezidențial, avem în lucru apartamente și penthouse-uri în proiecte precum One Mircea Eliade, One Herăstrău Towers, Neo Mamaia, dar și altele din afara portofoliului One. Avem și proiecte rezidențiale internaționale, în Franța (Paris) și Spania. Pe segmentul office, lucrăm la proiecte de birouri pentru One Tower, One Herăstrău Towers, One Cotroceni Park, One Herăstrău Office.

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru la anul? Aveți în vedere extinderea în străinătate? Dacă da, pe ce segmente?
Elena Oancea: Lucrăm deja la proiecte internaționale pe segmentul rezidențial, care necesită un management diferit, în special în această perioadă. Așadar, extinderea este un pas deja confirmat, pe care ne propunem să îl continuăm. Lucrăm intens în această perioadă la proiectele din zona office, pe care vrem să le dezvoltăm prin adaptarea spațiilor. La fel de importante sunt și proiectele de penthouse, foarte solicitante pentru echipa noastră, dar care ne plac foarte mult și pe care ne propunem să le dezvoltăm și mai mult, mai ales că piața de la noi pe acest segment se află abia la început, comparativ cu alte țări.

 

Despre LEMON INTERIOR DESIGN

Înființată în 2004 de Cristina Căpitanu și Elena Oancea, compania Lemon Interior Design și-a pus semnătura pe multe concepte creative, remarcându-se prin serviciile integrate de design și management al amenajărilor interioare. Printre cele mai cunoscute și spectaculoase proiecte pe care le-a gândit și implementat compania se numără lobby-urile unor clădiri iconice din București, precum One Herăstrău Park sau One Charles de Gaulle, dar și o serie de apartamente și penthouse-uri realizate la standarde internaționale. Conceptele de design marca Lemon Interior Design au propria amprentă și, în timp, au reușit să devină recognoscibile și inconfundabile: stilul contemporan este mixat cu accente îndrăznețe, într-un tot unitar.

MACHETA - austrotherme

Leave a Reply