Costina Petrescu este CEO al portalului imobiliar Titirez.ro, al CRM-ului ImobManager.ro și al imoPR – prima agenție de marketing, publicitate și PR dedicată exclusiv domeniului imobiliar. Grupul pe care îl conduce își propune să ofere servicii complete dezvoltatorilor și companiilor active în domeniul imobiliar.
Cum ați decis înființarea agenției imoPR și cum se integrează aceasta în grupul care mai include ImobManager.ro și rețeaua Titirez.ro?
Având în portofoliu portalul imobiliar Titirez.ro, cu o rețea de 17 site-uri nișate pe imobiliare, în care dezvoltatorii rezidențiali și agențiile imobiliare își pot lista întreaga suită de anunțuri, dar și promova brandul (prin bannere online, advertoriale, direct mailing etc.), crearea CRM-ului ImobManager a venit de la sine. Dar rămânea descoperită latura creativă de care clienții noștri aveau nevoie: copywriting-ul anunțurilor, materialelor de promovare, al comunicărilor de presă, grafica pentru bannere etc. Astfel, înființarea imoPR, prima agenție de marketing, publicitate și PR din domeniul imobiliar, a fost un pas firesc în strategia de business a grupului nostru, din dorința de a oferi clienților noștri servicii la 360 de grade.
Paleta noastră de servicii se potrivește ca o mănușă lumii imobiliare: știm exact ce nevoi există în piață, ce își doresc potențialii cumpărători, dar și jucătorii activi pe piața de real estate.
Portofoliul nostru cuprinde nume mari, precum AXXIS Nova Resort & SPA, North Avenue by A|B Imobiliare, Envogue Residence, Ivory Residence, HANN Development, Quartz Residence, Cerved Property Services Romania etc.
Cât de important este brandul pentru un dezvoltator imobiliar din România, în special pe segmentul rezidențial?
Brandul este cel mai important! Înseamnă încredere, statut, înseamnă că exiști într-o piață deosebit de concurențială. Au existat ani când anumiți jucători au cunoscut succesul și profitul datorită cererii crescute din partea clienților (majoritatea bazându-se pe „Prima Casă”). Consumatorii de atunci, strâns restricționați de buget, nu puneau accentul pe brand, iar dezvoltatorii vindeau pe bandă rulantă.
Pandemia și războiul au întors macazul, iar potențialii clienți caută siguranță, caută brand, caută acel dezvoltator de încredere, cu un portofoliu de proiecte, cu notorietate, cu articole în media de bun augur, cu recomandări și recenzii favorabile. Vorbim de un potențial client care știe că a achiziționa o casă – și, eventual, a te îndatora pe 30 de ani – înseamnă un pas uriaș, o decizie semnificativă, pe care nu o poate lua la impuls.
Cum stabiliți strategia de marketing online pentru un dezvoltator imobiliar? Se poate traduce acest efort și în vânzări mai mari?
Baza oricărei strategii de marketing reușite este reprezentată de o interacțiune eficientă și transparentă cu clientul, pentru a-i înțelege nevoile, dar și punctele tari, respectiv cele slabe. În stabilirea unei strategii de marketing online pornim întotdeauna de la această imagine de ansamblu, pe care experiența noastră extinsă în domeniul imobiliar ne ajută să o rafinăm în mod constant.
Cum abordează dezvoltatorii subiectul digitalizării și cum este el declinat în zona de marketing?
Având în vedere avansul tehnologic fulminant din ultimii ani, dar și faptul că sunt familiarizați deja cu ce înseamnă Titirez.ro și ImobManager, clienții imoPR sunt conștienți de importanța digitalizării. În mod firesc, însă, aceștia nu pot avea o viziune de ansamblu asupra tuturor elementelor pe care ar trebui să le cuprindă o strategie de marketing, online sau la modul general. Aici intervenim noi, echipa imoPR, cu ani buni de experiență în spate.
Care sunt mediile de promovare populare în rândul dezvoltatorilor și cum selectați mixul potrivit într-o campanie?
Combinația potrivită pentru o campanie de promovare o facem în funcție de caracteristicile, nevoile și bugetul fiecărui client în parte, dar și, mai ales, de profilul și preferințele publicului-țintă. Targetăm toate mediile de promovare, de la online la outdoor, la presa scrisă, radio, TV, atât în țară, cât și în străinătate.
Ce tendințe observați în industria de marketing care să influențeze și piața imobiliară?
Marketingul de nișă este una dintre tendințele care, din punctul meu de vedere, vor da tonul în următorii ani. Spre exemplu, înainte de fondarea imoPR, Titirez.ro a trecut prin câteva colaborări cu agenții de marketing reputate pe piața autohtonă, care nu au dat rezultatele scontate. Asta pentru că, din păcate, nu au înțeles specificul acestei frumoase lumi imobiliare în care activăm și aplicau aceeași „rețetă” – care poate dădea rezultate în alte industrii, dar nu atât de mult la noi.
Ce sfat aveți pentru un dezvoltator imobiliar care se gândește în acest moment să investească într-o campanie de marketing?
Să apeleze la profesioniști! „Prietenul” care face site-uri sau care se pricepe la social media, în intimitatea apartamentului său, reprezintă, în marea majoritate a cazurilor, o risipă de bani și de timp. Chiar dacă inițial pare varianta cea mai la îndemână și cea mai accesibilă financiar. Acesta este motivul pentru care am decis să luăm frâiele promovării în propriile mâini. Fiecare membru al imoPR are competențe dovedite pe real estate.
Ce planuri de dezvoltare are imoPR pentru perioada următoare și cât de importantă este tehnologia în operațiunile agenției?
Vizăm extinderea portofoliului de clienți, alături de sedimentarea paletei de servicii oferite. Pentru a deservi cât mai bine nevoile actuale, am luat deja decizia integrării unor noi membri în echipa noastră, alte angajări urmând să facem în funcție de evoluția solicitărilor și volumului de lucru pe acest segment. Desigur că, la fel ca în cazul Titirez.ro și ImobManager, tehnologia joacă un rol fundamental în operațiunile agenției noastre.
Material publicat inițial în Real Estate Magazine, Nr.46.