ARQA Jolie Village, expresia excelenței dezvoltării rezidențiale în nordul Bucureștiului

Ovidiu Posirca

, Real Cover

ARQA Jolie Village urmărește obținerea unei experiențe de locuire sub toate planurile, pornind de la locație, la calitatea construcției și finisaje, afirmă Alexandru Rădulescu, chief sales officer al ARQA, în interviul acordat Real Estate Magazine. Ansamblul a ajuns deja la un grad de dezvoltare de peste 70% și construcția avansează conform planului, totul urmând să fie finalizat în urma unei investiții de 22 de milioane de euro.

ARQA, noul brand fanion sub care sunt realizate toate proiectele Pedro Construct, are o viziune de dezvoltare pe mai multe generații, punctează Alexandru Rădulescu. Deja, compania are în faza de planificare un nou proiect, tot în nordul Bucureștiului, iar ambiția de dezvoltare pe termen mediu și lung include investiții în alte orașe regionale, dar și pe piețe externe. În interviu, executivul prezintă și potențialul semnificativ al nordului Capitalei de a atrage investitori în continuare, urmând ca în mod natural să apară și investitorii instituționali în anii următori.

arqa front 01 copy 3 1024x576 - ARQA Jolie Village, expresia excelenței dezvoltării rezidențiale în nordul Bucureștiului

Cum ați decis lansarea ARQA și care sunt elementele-cheie în funcție de care vă desfășurați operațiunile?
Decizia de lansare a brandului ARQA a venit ca o evoluție naturală a dezvoltărilor realizate în ultimii 30 de ani de compania Pedro Construct. Am început cu mai multe proiecte realizate în sectorul 6, care au cuprins inclusiv spații de birouri, accesând ulterior zona premium prin construcția proiectelor Cloud 9 și Nusco și ajungând astfel la maturitate sub noul brand dedicat segmentului premium. Elementele-cheie pe care ne bazăm dezvoltările și de la care nu facem rabat sunt: atenția la detalii, atât în faza de cercetare de piață anterioară deciziei de pornire a unui proiect nou, în faza de proiectare și mai ales în faza de execuție, acestea fiind și elemente pe care noi le considerăm definitorii pentru segmentul premium.

În opinia dumneavoastră, cât de importante sunt brandul și experiența unui dezvoltator în procesul de achiziție a unei locuințe?
În momentul de față avem de-a face cu o piață în curs de maturizare, însă mult evoluată din acest punct de vedere față de anii pre-pandemici, atât din perspectiva dezvoltatorilor existenți pe piață, cât și din cea a clienților care doresc să facă o achiziție. Astfel, considerăm că din ce în ce mai mulți dezvoltatori prezenți pe piață sunt cu experiență și expertiză în domeniu. Acest lucru este valabil și pentru noi, cunoscând piața rezidențială aproape în toată era postcomunistă.

SMA ARQA R6W 1518 PRINT copy 3 683x1024 - ARQA Jolie Village, expresia excelenței dezvoltării rezidențiale în nordul Bucureștiului

Deviza ARQA este „Către viitor”
În ceea ce privește importanța brandului, am decis să dezvoltăm brandul ARQA având în vedere valorile proprii, atât în business, cât și în viața personală. Deviza ARQA este „Către viitor”, pentru că businessul nostru este extins pe mai multe generații, precum este și gândit pentru generațiile viitoare. Valențele fiind atât pentru generațiile din familie, care participă la dezvoltare, cât și pentru clienții noștri, care primesc un produs premium, gândit să dureze mai multe generații.

Cum evoluează dezvoltarea ARQA Jolie Village și cum este primit proiectul în piață?
Evoluția proiectului este una foarte bună, având flux de execuție rapid, în mai puțin de un an de la lansare dezvoltând proiectul în proporție de 70%, iar în momentul de față intrând în faza finală a proiectului, aceea a finisajelor. Așa cum a rezultat din cercetările de piață realizate, proiectul a captat foarte mult atenția investitorilor până în această fază de dezvoltare, iar în momentul de față se realizează shift-ul către clienții finali, care au un apetit mai mic de risc decât investitorii. Printre principalele detalii apreciate de clienții Jolie Village se numără atenția la detalii constructive, spațiile gândite pentru închegarea comunității, în care viitorii locatari pot interacționa, precum și materialele și soluțiile tehnice alese în construirea proiectului.

ARQA Jolie Village a atins un grad de dezvoltare de 70%

Cum ați gândit experiența de locuire premium în ARQA Jolie Village, pornind de la construcție, la partea de finisaje și facilități pentru rezidenți?
Dacă ar trebui să rezumăm într-un singur cuvânt ceea ce oferă proiectul Jolie Village, acesta ar fi, într-adevăr, „experiență”. Această experiență este dată de zona în care este amplasat, în vecinătatea multor școli private care sunt accesibile pietonal, de calitatea construcției care îți oferă un proiect în care toate mașinile sunt prevăzute în subteran, fără circulație exterioară (în acest mod se creează o structură comună pentru cele două corpuri de clădire, unite prin zona de subsol, gândită pe toată suprafața terenului), de intimitatea rezultată în urma alegerii unor materiale și soluții tehnice superioare celor utilizate în mod normal, de zonele comune în care comunitatea se poate forma, precum și de calitatea finisajelor care cuprind materiale naturale, gândite și proiectate în funcție de fiecare zonă în parte. Toate aceste detalii conduc la experiența locuirii în Jolie Village.

Valoarea proiectului Jolie Village depășește 22 de milioane de euro

La cât se ridică investiția în ARQA Jolie Village și pentru ce structură de finanțare ați optat?
Valoarea proiectului Jolie Village depășește 22 de milioane de euro. Dezvoltarea proiectului este asigurată atât prin aport propriu, cât și printr-o finanțare bancară.

Cât de atractiv este ARQA Jolie Village pentru investitorii din sectorul rezidențial ce vor un activ care să se aprecieze ca valoare în timp? Aveți cumpărători din afara României care vor să-și dezvolte un portofoliu rezidențial în București?
Avem atât clienți existenți, cât și clienți potențiali din afara țării, care au investit sau sunt în discuție să facă acest pas în proiectul Jolie Village, care vizează potențialul de apreciere al proiectului, considerând atât zona, cât și calitatea construcției. De asemenea, un factor important în decizia unei investiții este și evoluția prețului chiriilor din București, care a avut o indexare relevantă în ultimul an, iar previziunile, luând în calcul evoluția atât la nivel național, cât și internațional, sunt ca acest trend să se păstreze și pentru perioada următoare.

Care credeți că sunt elementele cruciale care să asigure livrarea unui proiect rezidențial premium la un standard de calitate ridicat și într-un interval de timp bine determinat?
Într-o dezvoltare imobiliară cred că putem discuta de două categorii de elemente: unele care sunt doar parțial în controlul dezvoltatorului și care țin de relația cu autoritățile și celeritatea în obținerea documentației necesare fiecărei etape de dezvoltare, iar cea de-a doua categorie este într-o mai mare parte în controlul dezvoltatorului și are legătură cu managementul proiectului și forța de construcție de care dispune acesta. Pentru o bună desfășurare a oricărui proiect este nevoie ca ambele categorii de elemente să fie predictibile. Astfel, putem sumariza următoarele elemente: autorizări, stabilitate în ceea ce privește costurile de achiziție a materialelor și climatul legislativ local, experiența și numărul echipelor constructorului, precum și fluxul de lucru al acestora.

Ce nivel de cerere există pentru locuințe premium în zona de nord a Capitalei?
Considerând evoluția prețurilor pentru zona de nord a orașului în ultimii 10-15 ani, influențată și de noile centre de business dezvoltate în aceste zone, putem concluziona că este zona din București cu cea mai bună stabilitate și apreciere de capital în ceea ce privește investițiile imobiliare. Această stare de fapt, precum și randamentele investiționale încă mult peste media europeană conduc la o cerere constantă pentru astfel de proprietăți, mai ales în situația în care proiectul/proiectele beneficiază și de o locație foarte bună. Tocmai datorită cererii pe zona de nord, asistăm și la o expansiune a dezvoltărilor pe aceste zone în localitățile limitrofe.

Ce perspective de investiții aveți în anii următori la nivelul Bucureștiului? Aveți un portofoliu de terenuri care să susțină noi dezvoltări și ce zone ale orașului explorați?
Așa cum spuneam pe parcursul interviului, viziunea noastră pentru ARQA este pe mai multe generații, astfel încât suntem permanent în căutarea oportunităților de a dezvolta noi proiecte, atât în București, cât și în marile orașe din țară și, pe termen lung, și peste granițele țării. În momentul de față lucrăm la partea de concept-design și autorizare pentru viitorul nostru proiect, pentru care avem deja achiziționat un lot de teren de 10.000 de metri pătrați, tot în zona Iancu Nicolae, în vecinătatea pădurii Băneasa și a Grădinii ZOO, cu multiple facilități, menite atât să îmbunătățească viața locatarilor proiectului, cât și să ducă la o dezvoltare a zonei în care acesta este construit.

ARQA are un teren de 10.000 de metri pătrați pentru un nou proiect rezidențial premium în nordul Bucureștiului

Care credeți că este cea mai mare oportunitate pentru piața rezidențială din România pe termen mediu și lung?
Cea mai mare oportunitate în momentul de față considerăm că este faptul că suntem încă o piață în dezvoltare/maturizare, prin comparație cu vestul Europei, ceea ce ne oferă o previziune a evoluției pieței imobiliare pe termen mediu și lung. De asemenea, trebuie să ținem cont și de evoluția economică a României, care este printre cele mai bune din Europa în ultima perioadă. Acest lucru a determinat atragerea mai multor investitori străini, iar previziunea noastră pentru viitor se referă și la mai multe fonduri de investiții care vor aduce investiții substanțiale inclusiv în latura rezidențială, spre deosebire de investițiile realizate până în momentul de față, care erau aproape exclusiv pe zona de retail, office și industrial. Acest lucru este posibil să schimbe puțin paradigma de „proprietar” încurajată pe vremea comunismului și să asistăm la o creștere a procentului de chiriași, cu precădere în marile orașe din România.

Articol publicat inițial în Real Estate Magazine, Nr.53.

AXXIS 1458 × 180 px 2 slidere - AXXIS Nova Resort & SPA