NEPI Rockcastle anunță un buget semnificativ dedicat proiectelor aflate în faza de dezvoltare sau modernizare pe termen mediu. Compania va aloca peste 650 de milioane de euro lucrărilor de construcție și reamenajare, acesta reprezentând cel mai mare program de investiții în retailul comercial din Europa Centrală și de Est.
“În prezent, NEPI Rockcastle își adaptează cu atenție portofoliul de proiecte aflate în dezvoltare, pentru a răspunde cererii mari de spații comerciale, pe care am observat-o în Europa Centrală și de Est, atât din partea retailerilor internaționali și locali, cât și dinspre alte sectoare, precum divertismentul sau HoReCa. Am remarcat această tendință și în cursul ediției de anul acesta a MIPIM, cel mai mare eveniment global de real-estate, unde am avut oportunitatea să discut cu numeroși jucători importanți din industrie, potențiali parteneri sau investitori ai NEPI Rockcastle în parcursul nostru de creștere a portofoliului. Consider că extinderea noastră în regiunea Europei Centrale și de Est este o necesitate, pentru că aici există un potențial remarcabil: spre deosebire de Europa de Vest, suprafața de spații comerciale este în continuare prea mică în raport cu cererea, iar economiile din regiune sunt într-un proces puternic de creștere”, a declarat Rüdiger Dany, CEO al NEPI Rockcastle.
NEPI Rockcastle are un portofoliu de 168.800 mp de proiecte în construcție sau modernizare, deja demarate sau în plan pentru 2024, în România, Polonia, Bulgaria și Ungaria.
Alte proiecte: extinderea Ploiești Shopping City, România – proiectul presupune adăugarea a 7.400 mp; extinderea Galeria Wolomin cu 2.800 mp și Pogoria Shopping Centre, în Dabrowa Gornicza, cu 4.800 mp, ambele în Polonia. Investițiile se ridică la o valoare totală de 39 milioane de euro.
De asemenea, NEPI Rockcastle intenționează să extindă proiectul său pilot de succes, care a presupus instalarea de panouri fotovoltaice substanțial în tot portofoliu de proprietăți din România, în 2022 și 2023. Astfel, în prezent, aceste instalații produc 25% din necesarul total de energie al portofoliului din România. Instalarea panourilor fotovoltaice s-a dovedit a fi un proiect care nu doar că se aliniază strategiei de sustenabilitate a grupului, ci are si un impact pozitiv din punct de vedere operațional.