Lucrările la infrastructura din București, accent pe componenta rutieră în 2019

În București continuă și azi o serie de lucrări de extindere a infrastructurii rutiere, existând planuri pentru deschiderea unor noi șantiere. Circa 370 de milioane de euro vor merge către reabilitarea arterelor de circulație, dezvoltarea bulevardelor cu trafic ridicat și îmbunătățirea serviciului de transport în comun.

Primăria Municipiului București a inclus investițiile în bugetul pentru acest an, care a fost aprobat la finalul lunii aprilie. La capitolul venituri, PMB va înregistra o scădere, potrivit edilului Gabriela Firea. Aceasta a precizat că municipalitatea a primit o alocare de 3,25 miliarde de lei de la Ministerul Finanțelor, deși bugetul PMB are prevăzute venituri totale de 6,7 miliarde de lei.

„Primăria Capitalei este un caz unic în țară: este singura unitate administrativ-teritorială care nu încasează taxe și impozite, depindem în proporție de 92% de alocările de la bugetul de stat, care sunt mai mici din diverse cauze – înțeleg că nu sunt colectări. O parte din suma care revenea Primăriei Generale a mers către sectoare, însă toate serviciile publice – de care beneficiază fiecare bucureștean – sunt, în integralitatea lor, achitate de la bugetul PMB: subvenții transport, căldură, spitale, proiecte mari”, spune Firea.

aglomeratie bucuresti 54c074411b1606d1b1 0 0 0 0 0 copy 1024x637 - Lucrările la infrastructura din București, accent pe componenta rutieră în 2019

Lucrările de infrastructură care vor fi continuate în acest an sunt: penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București-Pitești – Nodul Virtuții; supralărgire Fabrica de Glucoză; străpungere Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu; modernizare Piața Eroii Revoluției și pasaj pietonal; reabilitare sistem rutier și linii de tramvai – Bd. Aerogării – finalizarea buclei de întoarcere pentru linia de tramvai 5. Tot în 2019 vor fi demarate lucrările pentru finalizarea nodului intermodal de la Cora Pantelimon.

Totodată, noi proiecte vor fi lansate în acest an la nivelul infrastructurii rutiere din Capitală. Vorbim despre penetrația Prelungirea Ghencea – Domnești și supralărgirea Bd. Ghencea, străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu – intersecția Vitan-Bârzești etapa a II-a, pasajul Doamna Ghica, dar și proiectul Nod Avionului – Închidere Inel Median.

În plus, peste 22 de milioane de euro vor merge către reabilitarea și modernizarea arterelor din Capitală, dar și pentru îmbunătățirea sistemului de semaforizare și siguranță a traficului.

În segmentul imobiliar, municipalitatea va aloca 38 de milioane de euro pentru consolidarea clădirilor cu risc seismic, fiind incluse 195 de imobile în acest program.

Dezvoltarea infrastructurii nu ține pasul cu extinderea urbană

Unele dintre investițiile în infrastructura de transport ar putea avea impact și asupra sectorului imobiliar, cu potențialul de a genera noi poli de dezvoltare. De exemplu, zona Expoziției din București înregistrează un ritm crescut de investiții în segmentele de birouri și rezidențial. Prin această zonă ar urma să fie construită noua linie de metrou către Aeroportul Otopeni. Acest proiect, gestionat de Ministerul Transporturilor, nu a fost demarat încă.

Alexandru Mitrache, head of transactions – land & investment la firma de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, sugerează faptul că în București, adesea, dezvoltarea urbană nu a putut aștepta dezvoltarea infrastructurii.

„În Capitală există patru proiecte de infrastructură aflate în lucru: pasajul Ciurel – Nodul Rutier Virtuţii, care constă în traversarea râului Dâmboviţa pe direcţia Splaiul Independenţei – A1, pasajul Domnești și lărgirea pentru Prelungirea Ghencea, pasajul Berceni cu un sens giratoriu suspendat şi dublarea numărului de benzi pe porţiunea de Centură dintre Şoseaua Berceni şi Şoseaua Olteniţei și, nu în ultimul rând, pasajul Mogoșoaia, care va fluidiza traficul pe sectorul rutier din Centura Capitalei cuprins între A1 – DN2. Odată cu începerea lucrărilor la al doilea Inel de Centură A0, urmează să fie dezvoltate noi zone rezidențiale în afara orașului, iar finalizarea modernizărilor la Drumul Expres Centura București va descongestiona centrul orașului”, a declarat Mitrache pentru Real Estate Magazine.

La mijlocul lunii mai, PMB a încredințat unei companii din subordinea sa contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica – Colentina, un proiect cu o valoare aproximativă de 28 de milioane de euro. Dezvoltarea lucrării de infrastructură va fi realizată de către Trustul de Clădiri Metropolitane București, iar lucrările de construcție ar urma să fie gata într-un an. Municipalitatea spune că această investiție va contribui la fluidizarea traficului într-o zonă foarte aglomerată din oraș.

În timp ce ritmul de dezvoltare a noilor investiții din Capitală este destul de greoi, aglomerația din trafic rămâne una dintre cele mai acute probleme ale orașului. Bucureștiul se clasează pe locul cinci la nivel global, în topul celor mai aglomerate orașe din punct de vedere al condițiilor de trafic, cu un grad de congestie de 50%, potrivit unui index al companiei TomTom. Astfel, bucureștenii pierd circa 218 ore anual din cauza traficului aglomerat.

Municipalitatea a investit în autobuze noi și în deschiderea de noi linii de transport public către localitățile de lângă București, precum și în amenajarea de benzi speciale pentru transportul în comun, în încercarea de a reduce presiunea asupra infrastructurii rutiere din oraș.

Până în acest moment, nu a fost anunțată în mod public nicio strategie coerentă pentru fluidizarea traficului sau pentru încurajarea metodelor alternative de transport. În schimb, autoritățile au anunțat extinderea rețelei de piste pentru biciclete în oraș, iar dezvoltarea de noi rute se află, de asemenea, în planul municipalității.

Articol publicat inițial în Real Estate Magazine, nr.27, Spring Edition 2019

Leave a Reply