Povestea fabricii Herman Miller din UK, care trimite scaunele high-tech în Europa, Orientul Mijlociu și Africa

Ovidiu Posirca

, Real Style

Dintr-o fabrică situată lângă Bath, Marea Britanie, americanii de la Herman Miller produce și livrează circa 200.000 de scaune ergonomice pe an, către clienți din trei regiuni geografice cu economii în creștere.

Pe poarta fabricii britanice ies 2.000 de scaune zilnic, beneficiind de cererea ridicată din partea marilor companii. Pe fondul unei competiții tot mai acerbe pentru recrutarea și păstrarea angajaților, companiile investesc tot mai mult în scaune de calitate și birouri care sporesc interacțiunea în interiorul echipelor.

Clădirea Herman Miller din Melksham, aflată la circa două ore de mers cu mașina de Londra, acoperă o suprafață de aproximativ 15.000 de metri pătrați. Aici se găsesc birourile și fabrica Herman Miller care deservește regiunea.

”Tot ce este făcut aici este pe comandă. De aici pleacă produsele către Europa, Orientul Mijlociu și Africa”, spune Scott Brown, șeful fabricii din Marea Britanie.

În fabrică, 70%-80% din angajați sunt britanici, iar restul sunt europeni, în principal spanioli, portughezi și polonezi. Pe liniile de producție sunt 200 de angajați, în timp ce alte 100 de persoane lucrează în birouri, în departamente variate, pornind de la servicii clienți și vânzări la cercetare și dezvoltare.

Herman Miller investește constant în eficientizarea producției și noi tehnologii. De exemplu, compania folosește un sistem laser pentru realizarea îmbinărilor la mobilier. Totodată, fabrica nu are sisteme de climatizare, fiind menținută în mod natural o temperatură interioară de 21-22 de grade Celsius pe tot parcursul anului.

Producătorul de mobilier mizează pe reducerea în mod constant a impactului asupra mediului înconjurător. Compania are spații speciale pentru reciclarea materialelor rămase în urma procesului de producție și evaluează în permanență variante pentru eficientizarea întregului lanț în mod sustenabil, de la materii prime la produsul finit.

Standarde apropiate de fabricile care fac avioane

În procesul de producție, Herman Miller și-a setat ținte ambițioase și în privința calității pieselor. De exemplu, compania înregistrează circa 375 de componente defecte la 1 milion de componente produse, un standard apropiat mai degrabă de industria aerospațială, unde sunt permise maximum 100 de piese cu defecte la 1 milion în faza de producție. În mod normal, pentru industria mobilei ținta standard este de 10.000 de piese defecte la 1 milion produse.

20191114 104425 1024x768 - Povestea fabricii Herman Miller din UK, care trimite scaunele high-tech în Europa, Orientul Mijlociu și Africa

Țintele dure privind reducerea pieselor defecte au un rol critic în strategia de vânzare a companiei, care oferă garanție de 12 ani pentru scaune.

În prezent, compania dorește să internalizeze și mai mult procesul de producție și a achiziționat 19 mașini pentru injectarea de plastic. Investițiile vor continua pe această linie, compania dorind să reducă timpii de transport necesari pentru aducerea unor componente produse în acest fel în Asia.

”Ce este produs de dimineață, livrăm până după-amiază, iar ce producem după-amiază livrăm a doua zi”, a spus șeful fabricii.

Brown poate vedea în timp real în ce stadiu se află fiecare comandă, dacă sunt înregistrate întârzieri și poate actualiza fluxul de lucru pentru a se asigura că toate comenzile sunt trimise către beneficiari la timp.

20191114 104518 1024x768 - Povestea fabricii Herman Miller din UK, care trimite scaunele high-tech în Europa, Orientul Mijlociu și Africa

Ani de cercetare și milioane de dolari pentru un nou scaun

Pentru a avea garanția că un scaun ergonomic are succes din punct de vedere al vânzărilor, Herman Miller are o strategie complexă prin care un nou produs ajunge de la faza de idee la un produs în birourile companiilor.

Ciclul de producție pentru un scaun ergonomic poate dura aproape un deceniu, fiind nevoie de multiple iterații pentru testarea materialelor și elementelor care compun un scaun de birou. Acest proces vine cu un cost de dezvoltare care poate varia între 2 și 20 de milioane de dolari.

Alexandru Didea, managing partner, Workspace Studio, spune că Herman Miller lansează un scaun o dată la 7 ani.

În România, Workspace Studio este dealer acreditat pentru acest brand, principalele vânzări fiind pentru scaune și birouri. Pentru a primi această acreditare, o companie trebuie să aibă capacități logistice și un serviciu de asistență pentru ca un scaun al unui client să fie reparat sau înlocuit într-un interval de maximum 48 de ore. Strategia Herman Miller este de a lucra cu un singur dealer în fiecare țară.

Reputația Herman Miller pentru design-ul spațiilor de lucru a început în 1960, o dată cu dezvoltarea action office-ului. Compania a dezvoltat un cubicle cu deschidere de 120 de grade. Ulterior, din motive de eficientizare a spațiului, companiile au optat pentru varianta de 90 de grade.

Action office-ul este folosit și în prezent, mai ales de către companii din America de Nord, care reprezintă și principala piață pentru Herman Miller, conform reprezentanților companiei.

Un model iconic pentru Herman Milller este scaunul ergonomic Aeron, vândut în milioane de exemplare de la lansarea inițială. Acesta este vândut în trei mărimi și este în continuare unul dintre cele mai populare scaune la nivel internațional. Unul dintre desginerii Aeron este Bill Stumpf, cunoscut drept și ”părintele” ergonomiei.

aeron 1024x768 - Povestea fabricii Herman Miller din UK, care trimite scaunele high-tech în Europa, Orientul Mijlociu și Africa

 

De fapt, scaunul Aeron a avut un impact atât de mare asupra industriei încât a ajuns să fie expus și la MoMA  – Muzeul de Artă Modernă din New York.

”Vrem ca designerul nostru să rezolve o problemă, nu copiem designul și vrem ca oamenii să cumpere un design original”, spune Anya Clifton, communication manager Herman Miller pentru regiunea EMEA.

Din acest motiv, compania colaborează cu designeri consacrați pentru fiecare produs nou.

”Vrem să ne extindem portofoliul în zona de educație”, mai spun reprezentanții companiei. Herman Miller realizează pe lângă scaune ergonomice și birouri, mobilier pentru companii cum ar fi mese, canapele, dulapuri și accesorii. Herman Miller a achiziționat și alte companii cu activități conexe, cum ar fi un furnizor de sisteme ergonomice de prindere pentru monitoare sau un producător de soluții de iluminat.

12mqu001 1024x683 - Povestea fabricii Herman Miller din UK, care trimite scaunele high-tech în Europa, Orientul Mijlociu și Africa

Compania a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 2,8 miliarde de dolari, având fabrici în SUA, Marea Britanie, China, America de Sud și India. La nivel global, compania are peste 7.000 de angajați.

Nick Savage, director of Research, Design & Development EMEA, în cadrul Herman Miller, spune că 300 de specialiști pe zona de cercetare și dezvoltare lucrează la sediul companiei din West Michigan. În echipa din Londra lucrează 25 de persoane. Compania mai are echipe de cercetare în China și India.

”Investiția noastră în R&D este de 2,2% – 2,4% din venituri, peste media pieței”, a spus Savage.

La fabrica de lângă Londra, Herman Miller a amenajat și un atelier pentru testarea soluțiilor.

”Vrem să începem să ne construim prototipurile în fabrică”, a spus Savage. Deja compania poate comprima în 7 zile de testare regimul de utilizare al unui scaun timp de 12 ani, perioada pentru care este oferită garanția.

România, piață dinamică în Europa Centrală și de Est pentru scaune ergonomice

În România, cei mai mari clienți pentru brandul Herman Miller sunt corporațiile, în special companii din IT precum Oracle și HP. Aceste companii fac și comenzi foarte mari, ceea ce le permit să obțină prețuri cu 40%-50% mai mici față de prețul de listă pentru scaune, potrivit lui Didea. De exemplu, prețul unui scaun Aeron poate sări de 1.000 de dolari.

”La Herman Miller în România se vând scaunele și birourile electrice”, spune Didea.

Compania va înregistra în acest an o cifră de afaceri de aproximativ 8 milioane de euro, perspectiva de creștere pentru anul viitor fiind de 5% -10%.

În ultimii ani, compania a depășit constant această țintă de creștere pe fondul dezvoltării pieței imobiliare și a avansului economic. Din rezultatul total, vânzările sub brandul Herman Milller au fost de 3 milioane de euro.

Borijov Zak, regional business manager la Herman Miller, spune că cea mai bună piață din Europa de Est pentru companie este România, urmată de Rusia și Cehia.

 

 

AXXIS 1458 × 180 px 2 slidere - AXXIS Nova Resort & SPA