Potrivirea trăsăturilor de personalitate ale unui client cu soluțiile de amenajare ale unui spațiu reprezintă o provocare pentru fiecare designer, în special pe segmentul rezidențial. În acest context, este important să aplicăm ceea ce ni se potrivește atât nouă, cât și spațiului și bugetului pe care vrem să îl alocăm, explică Laura Monica Dima, owner al studioului Dilamo Design. Într-un interviu acordat Real Estate Magazine, ea vorbește despre spiritul creativ pe care și l-a cultivat încă din liceu și provocările dezvoltării unei business care are capacitatea de a îmbunătăți spațiile în care locuim, lucrăm sau ne petrecem timpul liber.
Cum a luat naștere Dilamo Design și ce viziune aveți pentru piața de design interior din România?
Pentru mine, Dilamo Design este un vis devenit realitate. Povestea a luat naștere din pasiunea pentru design interior și continuă să evolueze în fiecare zi. Am ajuns să creez o echipă frumoasă care realizează și implementează amenajări interioare complete pe segmentul rezidențial, dar și de business, comercial.
Încă de la început am pornit de la premisa că alături de echipa Dilamo Design vom oferi proiecte complete, reușind să oferim un mix complet între funcționalitate, estetică, design și creativitate.
Cum v-ați descoperit pasiunea pentru design interior și ce trăsături de personalitate credeți că vă ajută să realizați proiecte la un nivel ridicat de calitate?
Încă din liceu, am avut o înclinație spre materii precum matematică și geometrie, mai ales desenele tehnice și geometria în spațiu care îmi stimulau creativitatea. Ani mai târziu, am transpus această creativitate în finalizarea profilului Matematică – Informatică. În continuare, am urmărit să-mi cultiv spiritul creativ și am urmat programe de specialitate cu designeri de prestigiu în domeniul de design interior și proiectare.
Am avut ocazia să deprind tainele acestei profesii frumoase de la unii dintre cei mai buni specialiști în domeniu. Bineînțeles, am adăugat la toate acestea seriozitatea, perseverența, pasiunea și efortul meu constant pentru a oferi amenajări interioare complete clienților Dilamo Design.
Din ce segmente ale pieței imobiliare provin cu predilecție clienții Dilamo Design?
Dilamo Design are un portofoliu de clienți vast, fiind axat în special pe segmentul rezidențial. Dorim să oferim soluții de design frumoase și de calitate în fiecare locuință. Desigur, am implementat cu succes și alte proiecte comerciale precum cabinete stomatologice, de estetică medicală și de înfrumusețare, dar și spații din domeniul HoReCa.
Pot spune că formăm o relație cu fiecare client, pentru a o experiență unică bazată pe încredere, creativitate și respect, rezultând o amenajare coerentă și personalizată. De altfel, suntem deschiși în permanență să oferim servicii de design pentru diferite segmente din piață.
Care sunt cele mai reprezentative proiecte pe care le-ați implementat cu succes până în prezent?
Sunt mândră să spun că anul acesta am fost nominalizați la categoria „Cel mai bun proiect de amenajare HoReCa”, în cadrul unei Gale de referință în domeniul designului de interior.
Fiecare amenajare interioară are din partea noastră un proces creativ unic pentru a atinge satisfacție și un rezultat apreciat.
Dacă în cazul proiectelor comerciale vorbim despre spații unice pregătite să găzduiască comunități active, locuințele devin acasă pentru cuplul, familia sau rezidentul care a ales amenajarea Dilamo Design. Deja avem un portofoliu consistent de proiecte finalizate și suntem pregătiți să fim alături de clienții noștri în proiecte viitoare.
Ce tendințe observați în materie de preferințe ale românilor pentru proiecte de design interior?
Am realizat că odată cu pandemia s-au produs diferite schimbări în comportamentul consumatorului prin faptul că și nevoile lui s-au schimbat sau diversificat.
Dacă înainte mulți români nu își doreau ajutor în amenajarea spațiului personal, acum părerea unui specialist îi ajută în maximizarea spațiului, cu scopul de a obține un rezultat durabil și de calitate.
Am observat dorința românilor spre a alege un design minimalist, scandinav, aerisit, luminos și confortabil, fără alte elemente adiacente care să ocupe spațiu. De asemenea, accesoriile, lumina, texturile joacă și ele un rol foarte important în amenajarea spațiului. Se merge pe calitate în detrimentul cantității și se optează pentru variante durabile, funcționale care să se îmbine cu estetica.
De fiecare dată discut cu clienții să găsim calea optimă între personalitatea lor și spațiu, să punem în valoare fiecare colț în funcție de nevoile pe care le are.
Chiar dacă sunt foarte multe surse și tendințe de unde ne putem inspira sau prelua anumite tendințe, este important să aplicăm ceea ce ni se potrivește atât nouă, cât și spațiului și bugetului pe care vrem să îl alocăm.
Care este „călătoria” pe care fiecare client o face la Dilamo Design, pornind de la ideea de concept la implementare
Cu certitudine, o experiență completă pentru fiecare client în parte. Un rezultat vine în urma unui proces complex din mai mulți pași pe care îi parcurgem împreună pentru a ajunge la amenajarea dorită.
Prima etapă și una dintre cele mai importante este etapa de cunoaștere, în care înțeleg mai bine viziunea și dorința clientului pentru a-i contura și schița o propunere.
Este esențial să înțelegem gusturile clientului și să ajungem la un plan care este exact ceea ce își dorește. De multe ori ajungi să culegi secrete sau să citești printre rânduri pentru a înțelege mai bine ceea ce își dorește. Înainte de implementare, confirmăm conceptul și randările proiectului. Randările sunt conectorul între spațiu și dorință, cu efect de „teasing” pentru ce va urma.
În urma acestui proces complex și a discuțiilor, urmează partea de implementare și șantier. Partea tehnică nu îl implică pe client atât de mult, dar este foarte importantă fiind, de fapt, cheia unui rezultat reușit. Echipa de design caută cele mai bune soluții pentru a obține amenajarea finală, iar experiența și precizia sunt foarte importante. În schimb, șantierul este mereu o provocare și este printre cele mai dificile etape din procesul creativ. Mereu recomandăm ca echipa care creează conceptul să dezvolte și implementarea proiectului pentru a ne asigura că punem în practică toate micile detalii.
Ce așteptări specifice au clienții care vor un proiect de design interior în funcție de segment?
Fiecare segment este diferit și este normal ca fiecare client să aibă un set destul de divers de așteptări. Din acest motiv, comunicarea este foarte importantă, precum și înțelegerea cât mai precisă a nevoilor. De exemplu, clienții din mediul rezidențial își doresc locuințe primitoare, funcționale, gata de a le numi acasă, în timp ce companiile din mediul HoReCa vor să respecte catalogul unui brand book și să atragă clienții de interes.
Atunci când vorbim de un spațiu HoReCa, vorbim de povestea unei companii, de o poveste care trebuie vizualizată în fiecare colț al amenajării interioare și care trebuie să îți rămână ca o imagine de brand.
Și spațiile de business pot să fie o provocare. Mediul de lucru este destul de mult influențat de spațiul în care lucrăm, iar acest motiv implică multă responsabilitate în crearea unui asemenea proiect de amenajare. Confortul, funcționalitatea, dar și un factor de entertainment pot influența o companie să lucreze într-un anumit spațiu de birouri.
Există un anumit stil care definește Dilamo Design?
Stilul Dilamo este calitatea și minimalismul, pe care îl personalizăm în funcție de fiecare client în parte. De altfel, stilul meu favorit este stilul care i se potrivește fiecărui client în parte. Cu fiecare client discutăm o amenajare personalizată. Este important de recunoscut că stilul Dilamo Design nu se potrivește pentru orice client, dar am dezvoltat un portofoliu de clienți foarte frumos. Astfel, experiența și profesionalismul ne oferă resursele să găsim soluții pentru diferite tipologii.
Care este cea mai mare oportunitate pe care o oferă industria de design interior din România?
România oferă multe posibilități de a inova și crea, mai ales în ultima perioadă. Dacă îți definești un stil, poți merge pe tipologia clientului tău și crea numeroase proiecte foarte frumoase. De asemenea, piața este in dezvoltare și poți găsi multe oportunități, mai ales pentru tinerii pasionați de design. Ne uităm din ce în ce mai mult de surse internaționale și ne dorim să aducem și în România trenduri și oportunități noi.
Ce planuri aveți pentru Dilamo Design pe termen mediu și lung?
Dilamo Design este un business plin de pasiune și creativitate, însă este de datoria mea să o văd și din perspectiva unui antreprenor. Spiritul meu matematic m-a setat în a crea un plan, a avea o perspectivă de ansamblu cu implicare și efort de 100%.
În ultima perioadă, mă concentrez pe a crește echipa, a atrage lângă mine oameni de calitate, specialiști și de încredere. Cred foarte mult în importanța unei echipe foarte bune pentru a livra rezultatele așteptate. Din punctul meu de vedere, mărirea echipei este un pas natural în scalarea unui business.
Totodată, suntem deschiși spre a atrage proiecte externe, și a duce pasiunea Dilamo Design și în Europa sau pe alte continente.
Material publicat inițial în Real Estate Magazine, Nr.53.