Terenurile disponibile pentru proiecte industriale în Cluj-Napoca au prețuri de două ori mai mari comparabile cu cele din București, pe fondul poziției geografice și a potențialului de creștere din sectorul de logistică.
Prețurile pot depăși 75 euro pe metru pătrat pentru terenurile de pe piața clujeană, fiind cea mai ridicată valoare la nivel național, potrivit unui raport realizat de către firma de consultanță imobiliară Dunwell, specializată pe segmentul industrial.
”În ceea ce privește segmentul Industrial/Logistic, cele mai ridicate prețuri s-au înregistrat în Cluj-Napoca, București zona de Nord – Est (noua intrare în București din zona Stefăneștii de Jos), București zona de Est și București zona de Vest”, a declarat Laurențiu Badea, managing partner Dunwell.
În Cluj-Napoca, cele mai atractive zone pentru dezvoltarea de proiecte industriale se găsesc în vecinătatea orașului. Prețurile în Florești variază între 50 și 60 de euro/mp, în Apahida se găsesc la 60-70 euro/mp, în timp ce la Jucu pendulează între 35-40 euro/mp.
În București, zona de Nord-Est (Ștefăneștii de Jos), prețurile terenurilor pornesc de la 30 euro/mp și pot ajunge și la 60 euro/mp, în zona de Nord-Vest (Chitila-Rudeni) – 30-40 euro/mp, în zona de Est (25-35 euro/mp), în timp ce în zona de Vest, cea mai aglomerată zonă în dezvoltări industriale din România, terenurile se tranzacţionează cu 20-25 euro/mp.
În Sibiu, prețurile terenurilor variază între 25-30 euro/mp, în timp ce în Timișoara și Craiova terenurile se tranzacționează la prețuri cuprinse între 20-25 euro/mp, potrivit Dunwell.
Dezvoltatorii caută terenuri cu suprafețe de cel puțin 100.000 mp în orașele principale, în timp ce orașele secundare sunt atractive pentru dezvoltatorii imobiliar interesați de suprafețe de cel puțin 50.000 mp, potrivit lui Andrei Moraru, head of land development în cadrul Dunwell.
”Cele mai căutate terenuri sunt cele aflate în zonele cu acces rapid către infrastructura rutieră, zonele prevăzute în planurile urbanistice generale (PUG) cu destinaţie logistică sau industrială. Sunt dezvoltatori care caută foste platforme industriale pentru a le converti în parcuri industriale moderne. Oraşele secundare sunt în principal huburi logistice de tip <<pick-up point>>, astfel că cel mai important criteriu îl reprezintă infrastructura rutieră, iar dezvoltatorii vor dori să achiziţioneze un teren aflat la ieşirea din oraş, dar cu acces direct în drumul expres sau autostradă”, a spus Moraru.