Cu design inspirațional și arhitectură inovatoare, aceste poduri pietonale sunt opere de artă perfect funcționale, conform prestigioasei publicații Architectural Digest.
Scale Lane Bridge, Hull, Marea Britanie
Având forma unei virgule, Scale Lane Bridge este un pod absolut original. Pietonii pot circula pe podul mobil, care, la nevoie, se deschide pentru a face loc bărcilor și navelor ce se deplasează pe apă. Concepută de firma de arhitectură McDowell+Benedetti, structura din oțel negru găzduiește și o instalație artistică semnată de Nayan Kulkarni, care servește, totodată, ca alertă pentru pietoni atunci când podul urmează să se deschidă.
Ponte Segunda Circular, Lisabona, Portugalia
Un proiect semnat de Maximina Almeida și Telmo Cruz de la MXT Studio, acest pod se întinde de-a lungul Second Circular Road în Lisabona, alcătuind o rețea de conexiuni pentru pietoni și bicicliști. Pasajul portocaliu, foarte vizibil de la distanță, precum și aranjamentul picioarelor podului sunt inspirate din potecile de fermă ce pot fi văzute în localitățile din jurul Lisabonei.
Peace Bridge, Calgary, Canada
Terminat în 2012, podul ce traversează râul Bow din Calgary a fost proiectat de arhitectul Santiago Calatrava, pentru a conecta o zonă rezidențială cu centrul orașului. Structura helicoidală are o pistă de biciclete și trotuare pentru pietoni de o parte și de alta a pistei, fiind colorată în alb și roșu, culori pe care le regăsim pe steagul Canadei.
Podul Jetty, Mont Saint-Michel, Franța
Pasarela către celebrul Mont Saint-Michel, care leagă țărmul Normandiei de mica insulă de granit, a fost desenată de către Dietmar Feichtinger Architectes. Făcând legătura între uscat și situl UNESCO, pasarela include un pod de aproape 800 metri pentru pietoni, dar și unul puțin mai lung, pentru shuttle bus-uri.
Luchtsingel, Rotterdam, Olanda
Făcând legătura între nordul și centrul orașului, podul Luchtsingel a fost construit pentru a stimula dezvoltarea unei zone neglijate. Podul are o lungime de câteva sute de metri și a fost proiectat de firma olandeză ZUS, fiind finanțat de autoritățile locale printr-o campanie de crowdfunding. Structura de lemn este decorată cu plăcuțe pe care sunt trecute numele sponsorilor.
Merchant Square Footbridge, Londra, Marea Britanie
Firma Knight Architects a conceput podul în formă de consolă peste canalul Grand Union din Londra. Puntea este alcătuită din cinci raze de oțel, care se ridică, mișcarea lor semănând cu cea a unui evantai japonez.
Butterfly Bridge, Copenhaga, Danemarca
Proiectat de Dietmar Feichtinger Architectes, Butterfly Bridge din Copenhaga constă în trei segmente de pod, care unesc malurile canalului Christianshavns. Două din picioarele podului pot fi ridicate împreună sau separat, formând imaginea spectaculoasă a unui fluture gigant.
Melkwegbridge, Purmerend, Olanda
Situat în orașul Purmerend și proiectat de NEXT Architects, podul are o secțiune pentru pietoni și una pentru bicicliști. Un arc pietonal se înalță peste pasarela pentru biciclete, care se poate desface pentru a permite bărcilor de pe Noordhollandsch Kanaal să treacă.
Webb Bridge, Melbourne, Australia
Firma de arhitectură Denton Corker Marshall a colaborat cu artistul Robert Owen pentru designul Webb Bridge din incinta docurilor din Melbourne. Construcția în pantă, cu structură din oțel alb, leagă un fost pod de cale ferată, scos din funcțiune, de malul sudic al râului Yarra, asigurând accesul pietonilor și bicicliștilor în zonă.
Cirkelbroen, Copenhaga, Danemarca
Inspirat de forma unor corăbii așezate una lângă alta, podul Cirkelbroen al artistului Olafur Eliasson traversează canalul Christianshavns din Copenhaga. Cinci platforme circulare – fiecare prevăzută cu un catarg – sunt lipite între ele pentru a crea un pod pentru pietoni și bicicliști, pod dat în folosință în 2015.
Pedro e Ines Footbridge, Coimbra, Portugalia
Imitând conturul unui fulger, podul din Coimbra pare că se termină în aer. Construcția cu o lungime de peste un kilometru a fost proiectată de Balmond Studio și are ca element central o balustradă din sticlă colorată. Numele podului, dar și sursa de inspirație pentru designul său fac trimitere la povestea a doi îndrăgostiți din secolul al XIV-lea, pe care soarta i-a despărțit.
Moses Bridge, Halsteren, Olanda
Mai degrabă decât să traverseze șanțul larg al apei din Halsteren, podul trece parcă prin râu, forma sa mulându-se întocmai pe linia naturii. Construit din lemn și proiectat de către firma RO&AD Architecten, Moses Bridge a fost conceput pentru a fi invizibil de la distanță, pierzându-se în apă și în natura înconjurătoare.
BP Pedestrian Bridge, Chicago, SUA
Proiectat de celebrul Frank Gehry, podul din Chicago leagă între ele două parcuri, Maggie Daley Park și Millennium Park, care adăpostește pavilionul Jay Pritzker, semnat tot de Gehry. Podul este îmbrăcat în oțel inoxidabil zugrăvit în albastru și servește, de asemenea, și ca o barieră fonică, reducând zgomotul pasajului de dedesubt.