Stocul de spații retail din România depășește borna de 4 milioane mp

Piața spațiilor de retail din România a depășit nivelul de 4 milioane de metri pătrați după cele mai recente livrări de spații comerciale, însă ritmul de dezvoltare se va reduce în perioada următoare, potrivit agenției de consultanță imobiliară C&W Echinox.

Cele mai importante proiecte deschise în acest an au fost Dâmbovița Mall în Târgoviște și AFI Palace Brașov, proiectul care include un mall și spații de birouri.

Stocul total de 4,03 milioane mp cuprinde centre comerciale (57% din spații), parcuri de retail (36%) și galerii comerciale (7%). 

„Piața locală de retail a înregistrat numeroase aspecte pozitive în această perioadă complicată și aș începe cu faptul că anumite categorii de retail precum DIY, electrocasnice, sport sau home & deco au performat peste așteptări în ultimele luni”, a spus Bogdan Marcu, partner Retail Agency, în cadrul C&W Echinox, potrivit unui comunicat.

În anul 2021, cele mai importante proiecte așteptate sunt extinderea centrului comercial Colosseum din zona de nord-vest a Capitalei, prima faza a centrului comercial de tip outlet Fashion House Outlet Centre Pallady dezvoltat de Liebrecht & wooD și Sepsi Value Center din Sfântu Gheorghe. Cele trei proiecte vor avea o suprafață închiriabilă totală de aproximativ 40.000 de mp.

MACHETA - austrotherme

Leave a Reply