Investiții hoteliere în România: creștere de peste 50% în 2024

România a înregistrând o creștere de 56% a investițiilor în hoteluri pe parcursul anului 2024 față de 2023, ajungând la 69,3 milioane de euro. Această tendință se aliniază cu tendințele europene, unde investițiile hoteliere au atins 20,5 miliarde de euro, marcând o creștere de 70% față de anul precedent.

Peisajul investițional al României reflectă tendința europeană de diversificare în active comerciale, în special hoteluri. Astfel, printre tranzacțiile notabile s-a aflat achiziționarea Hotelului Ambassador din București de către investitori austrieci.

În ultimii trei ani, 19 hoteluri și-au schimbat proprietarul în România, totalizând aproape 180 de milioane de euro în investiții.  Zece dintre aceste hoteluri se află în stațiunile montane și litorale, reprezentând 39% din valoarea totală a investițiilor.

„România este parte din tendința europeană de diversificare a investițiilor în clase de active comerciale, sectorul imobiliar hotelier fiind un mare câștigător”, spune Ștefan Oana, Head of Capital Markets la Fortim Trusted Advisors, membru al Alianței BNP Paribas Real Estate.

Tranzacții semnificative includ vânzarea Hotelului Orizont din Predeal, un proiect cu 139 de camere, cu facilități spa și conferințe, pentru 10,5 milioane de euro. La mare, Hotelul Pam Beach din Olimp a fost vândut pentru aproape 10 milioane de euro și se va alătura rețelei Steaua de Mare ca un resort all-inclusive.

Orașe precum București, Cluj-Napoca și Oradea au atras, de asemenea, investiții substanțiale. Astfel, 14 hoteluri au fost vândute în ultimii trei ani, impulsionate de creșterea turismului de afaceri și de tip city-break.

Oana anticipează o creștere continuă în acest segment, în special în centrele regionale cu potențial turistic de afaceri și cultural, cum ar fi Cluj-Napoca și Iași.

EEB25 5 1456 x 180 - Energyexpo