Traficul și valoarea medie a coșului mediu de cumpărături în centrele comerciale din România au înregistrat creșteri în ultimul an, potrivit unui nou studiu.
Stocul de spații destinate centrelor comerciale a atins 2,1 milioane de metri pătrați, iar în acest an ar urma să mai fie livrați aproape 190.000 mp, potrivit companiei de consultanță imobiliară CBRE. Din noul stoc, circa 18% reprezintă extensii ale unor proiecte existente.
CBRE a analizat centrele comerciale din București și orașele regionale, iar una dintre concluziile studiului este că aceste proiecte au înregistrat o creștere a traficului de 3,2% de la an la an. Totodată, valoarea coșului mediu de cumpărături a crescut cu 2,3%, calcul făcut pe baza traficului din centrele comerciale.
”Deși comerțul online a luat avânt, centrele comerciale și-au diversificat și rafinat ofertele, investind în crearea unei atmosfere prietenoase, crescând numărul de spații și servicii pentru petrecerea timpului liber și sporind alternativele pentru familii sau facilitând accesul în parcări. Magazinele își extind suprafețele închiriate pentru a avea mai mult loc de expunere a conceptelor și noilor colecții și a susține astfel și vânzările online. S-a putut observa o creștere a unor indicatori de performanță cum sunt traficul și coșul mediu de cumpărături, ceea ce ne confirmă că centrele comerciale rămân favoritele consumatorilor, fie că vin pentru a mânca în food court-uri, pentru a cumpăra articole vestimentare sau pentru a se relaxa”, a spus Carmen Ravon, head of Retail Leasing al CBRE România, potrivit unui comunicat.
Chiria medie din centrele comerciale a fost estimată la 27 euro/mp/lună. Raportul subliniază faptul că cifra totală medie a centrelor comerciale a fost de 10 milioane de euro, în creștere cu 5,5% față de anul anterior. Jucătorii consacrați au raportat ușoare creșteri ale veniturilor, în timp ce proiectele regionale au consemnat mici scăderi pe fondul creșterii comerțului electronic.