Miliardarul Ion Țiriac: Trenul Gara de Nord-Otopeni, ”inutil”

Ion Țiriac, cel mai bogat afacerist român, a atacat proiectul liniei de cale ferată care leagă Gara de Nord de Aerportul Internațional ”Henri Coandă”, spunând că este ”inutil” în condițiile în care va fi dezvoltată și o linie de metrou care să lege Capitala de aeroport.

Reacția lui Țiriac vine în contextul în care fundația sa ar putea fi forțată să renunțe la Patinoarul Țiriac – Telekom Arena din orașul Otopeni. În zonă se află și sala de gimnastică GymNadia.

”Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activității patinoarului și a sălii de gimnastică în condiții optime”, spune Țiriac într-un comunicat de presă.

Afaceristul adaugă faptul că noua linie de tren ar urma să compromită și proiectul unui campus universitar. Investiția totală pentru acest complex care ar urma să acopere 40 de hectare se ridică la aproximativ 300 de milioane de euro.

”Proiectul universității este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilității, cât și din cea fonică”, mai spune afaceristul. Țiriac subliniază că grupul său de firme a propus variante alternative pentru construcția liniei de cale ferate care au fost ignorate de stat.

”De asemenea, ridicăm semne de întrebare în legătură cu utilitatea dezvoltării a două proiecte, metroul și calea ferată, care să deservească în paralel același traseu: Gara de Nord – Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”. Considerăm că necesitățile actuale de dezvoltare ale României, de exemplu, spitale și autostrăzi nu ne permit luxul dezvoltării unor proiecte paralele și inutile. Cei aproape 200 milioane de EUR aferenți dezvoltării proiectului de cale ferată ar putea fi direcționați către construirea unui spital sau către finalizarea unei autostrăzi vitale pentru România. Am aprecia dacă Ministerul Transporturilor ar da dovadă de aceeași tenacitate și în implementarea proiectului metroului care ar trebui să lege Gara de Nord de Aeroportul ”Henri Coandă”, proiect care pe lângă finanțare europeană beneficiază și de finanțare nerambursabilă din partea Japoniei”, spune Țiriac.

Miliardarul mai spune că România nu este obligată să facă linia de tren pentru a fi lăsată să organizeze patru meciuri la Campionatul European 2020.

Leave a Reply