Noile SMART PACKS Storia.ro, punctul central al generării de lead-uri pentru agenții imobiliari

Ovidiu Posirca

, Real Market

Platforma Storia.ro a integrat recent sistemul Radar, un instrument care îi ajută pe agenții imobiliari să identifice anunțurile duplicate și să se concentreze pe lead-urile care îi ajută să încheie tranzacții. Cristian Varga, senior product manager, OLX Group, a stat de vorbă cu Real Estate Magazine despre procesul prin care Storia.ro și-a actualizat produsele dedicate agenților imobiliari și potențialul digitalizării de a susține creșterea pieței de real estate din România.

Cum ați decis să adăugați noi funcționalități în platforma Storia.ro pentru agenții imobiliari?
Dorim să fim alături de clienții noștri și să le oferim toate elementele necesare pentru ca ei să poată să-și crească afacerile alături de Storia.ro. În procesul nostru extensiv de cercetare, desfășurat de-a lungul anului 2022, am ascultat și prioritizat nevoile clienților noștri. Am ales să implementăm acele funcționalități care ajută agențiile imobiliare să își automatizeze procesele pentru a putea câștiga cât mai mult timp pe care îl pot petrece cu clienții lor. De asemenea, am investit în eficientizarea activităților desfășurate de către agenții imobiliari în platforma Storia.ro, în așa fel încât ei să poată promova proprietățile listate de ei direct în OLX Imobiliare, într-un mod simplu. Astfel au acces la cea mai mare audiență într-un mod mult mai facil. O altă parte importantă în care am hotărât să investim este monitorizarea competiției – și pentru asta am dezvoltat sistemul Radar care le oferă agențiilor imobiliare date importante despre anunțurile duplicate. Sistemul Radar folosește tehnologia Machine Learning, care este capabilă să identifice anunțurile duplicate cu o rată de succes de peste 96%. Aceasta aduce o eficiență aproape perfectă și scutește agenții imobiliari de foarte multă muncă manuală. Bineînțeles, timpul câștigat poate fi utilizat în teren sau în alte activități mai eficiente.

comparator 1024x578 - Noile SMART PACKS Storia.ro, punctul central al generării de lead-uri pentru agenții imobiliari

Care sunt cele mai utile instrumente din SMART PACKS? Ați discutat cu profesioniștii din zona tranzacțiilor imobiliare înainte de lansarea funcționalităților?
Pe parcursul anului 2022 am efectuat mai multe tipuri de cercetări specifice, cantitative și calitative. O parte importantă a fost o serie de interviuri menite să aducă experiența și nevoile agențiilor imobiliare cât mai aproape de echipa Storia.ro.

Noile SMART PACKS conțin elemente care să le asigure agențiilor imobiliare cel puțin un număr minim de lead-uri în fiecare lună și, astfel, oferim promoții incluse în fiecare pachet. Aceste promoții se reînnoiesc în fiecare lună automat. Alte elemente importante sunt funcționalitățile care le permit agențiilor să își planifice promoțiile și să promoveze anunțuri în OLX Imobiliare, direct din platforma Storia.

Alte elemente importante sunt anunțurile cu performanță îmbunătățită, posibilitatea de sugerare a unui preț și, nu în ultimul rând, Radarul Storia.ro, care le oferă agențiilor o imagine clară asupra competitorilor din piață, fapt ce ajută la eficientizarea proceselor interne. Cu noile SMART PACKS, agențiile imobiliare câștigă timp, eficiență și beneficiază de elementele necesare pentru a-și învinge competitorii din piață.

Cum răspund cele trei pachete la cerințele unui agent imobiliar la începutul anului 2023?
Agențiile imobiliare pot să susțină perioade mai lungi de promovare a proprietăților prin utilizarea planificatorului de promoții; astfel, toate proprietățile din portofoliu pot să fie vizibile pentru o largă audiență la nivel național. De asemenea, agenții pot să își configureze automatizări de promovări în acele perioade ale săptămânii în care căutările sunt mai intense. De exemplu, familiile caută proprietăți în perioada weekendului și în cursul săptămânii, seara. Cunoscând această informație, agențiile imobiliare pot investi în promovări țintite pe diferite segmente de populație și la diferite intervale de timp, totul în mod automatizat. Considerăm că aceste funcționalități cresc mult capacitatea și eficiența agențiilor imobiliare și le ajută să răspundă la segmente de populație tinere ce adoptă digitalizarea mult mai repede și folosesc cu precădere dispozitive mobile. Un alt avantaj este capacitatea de a utiliza promovările în mod diferit și la intervale orare diferite pentru mediul rural comparativ cu cel urban, populațiile-țintă având obiceiuri distincte.

anunturi evidentiate 1024x670 - Noile SMART PACKS Storia.ro, punctul central al generării de lead-uri pentru agenții imobiliari

Aveți o strategie de reduceri pentru agenții imobiliari înrolați în platforma Storia.ro?
Dorim să ajutăm toate agențiile imobiliare din România să își crească afacerile. Oferim reduceri progresive pentru pachetele OPTIMUM și PREMIUM. Un element important este cel al scalabilității și al reducerilor oferite în funcție de pachetul ales. Pachetul PREMIUM beneficiază de o reducere de 15% pentru promovările din Storia.ro, cât și pentru cele din OLX – astfel, investind în mai multe promovări, agențiile pot să primească lead-uri pentru întreg portofoliul de proprietăți la un cost mult redus. Pachetul OPTIMUM oferă o reducere de 10% pentru promovările din Storia.ro și OLX Imobiliare, fiind o bună alegere pentru multe dintre agenții.

Ce tipuri de tehnologii ați implementat pentru a eficientiza operațiunile agenților imobiliari?
Am dezvoltat, cu ajutorul Machine Learning, Big Data și al inteligenței artificiale, sistemul Storia.ro Radar. Acesta este accesibil din contul Storia.ro, dar are și o modalitate de notificare a agentului printr-un sistem care livrează un e-mail dimineața.

Modul în care agențiile imobiliare pot beneficia de valoarea acestei funcționalități este în funcție de pachetul ales. Pachetul BASIC oferă acces la Radar lunar și este menit să servească agențiile cu un număr mic de proprietăți sau care au ca profil proprietățile unice. Scanarea pieței pentru anunțuri duplicate se face o dată pe lună.

Pachetul OPTIMUM oferă acces la sistemul Radar săptămânal. În fiecare zi de luni, agențiile imobiliare cu pachet OPTIMUM primesc un e-mail care le oferă acces în platformă direct în secțiunea Radar. Scanarea pieței pentru anunțuri duplicate se face săptămânal și oferă eficiență sporită față de pachetul BASIC.

Cei din PREMIUM primesc acest e-mail zilnic, scanarea pieței făcându-se în fiecare zi. Pachetul PREMIUM le oferă agențiilor un avantaj competitiv clar în ce privește eficiența și costul de promovare per anunț.

Cât de importante sunt anunțurile publicate pe o platformă digitală pentru un agent imobiliar interesat să-și crească vânzările și portofoliul de clienți?
Considerăm că agențiile imobiliare din România sunt foarte bine poziționate să deservească o piață foarte dinamică și un sector real estate aflat în creștere. În acest context, anunțurile publicate pe platforme digitale sunt absolut necesare și normale. Ne imaginăm că, în viitorul apropiat, marea majoritate a agențiilor imobiliare vor fi exclusiv digitale.

Cât de deschiși sunt românii la soluții digitalizate când sunt în căutarea unei locuințe și cum ajută tehnologia acest proces?
Digitalizarea are o mare penetrare în România și își continuă accelerarea an de an. Dispozitivele mobile sunt omniprezente în România, iar OLX Group și Storia.ro sunt perfect poziționate pentru a-i deservi pe cei care caută proprietăți pentru vânzare, cumpărare sau închiriere.

Șapte din zece români folosesc dispozitivele mobile pentru cumpărături și plăți online, iar unu din trei români plătește cu telefonul în magazine. România înregistrează cele mai mari rate de adoptare a plăților mobile la nivelul celor opt piețe din Europa Centrală și de Est (CEE) incluse în studiul Visa Mobile Payments 2022. În acest context, considerăm că România este una dintre cele mai bune țări în care agențiile imobiliare își pot desfășura activitatea și ne bucurăm să ajutăm agențiile imobiliare să își atingă potențialul dorit.

AXXIS 1458 × 180 px 2 slidere - AXXIS Nova Resort & SPA