Daqora este creația echipei fondatoare de antreprenori – Ciprian Duicu și Paul Lepădatu, care au ambiția de a furniza produse și servicii de design la cele mai ridicate standarde pentru cât mai multe locuințe din România. Cei doi detaliază, în interviul acordat Real Estate Magazine, viziunea de dezvoltare a Daqora, care a lansat cel mai nou concept de soluții pentru amenajări interioare premium în cadrul showroomului din Brașov.
„Clientul va investi întotdeauna în confortul său, mai ales că ne referim la casa în care își petrece destul de mult timp”, spun cu încredere antreprenorii. Daqora s-a bucurat de succes încă de la deschidere, iar comenzile au crescut constant în marile orașe din România, existând proiecte finalizate cu succes și în țări din vestul Europei.
Furnizarea soluțiilor complete „la cheie” este ținta la care fondatorii Daqora lucrează neîncetat, însă știu că acest lucru se va obține doar cu integrarea celor mai bune branduri în fiecare proiect, cu accent pe personalizarea cerută de fiecare client.
Care este povestea fondării Daqora și ce viziune aveți pentru dezvoltarea zonei de amenajări și design interior?
Povestea Daqora începe cu legătura foarte strânsă pe care o avem noi doi, fiind o echipă care se completează constant în planul ideilor și soluțiilor de business. Portofoliul de clienți îl creaserăm deja prin intermediul companiei World Class Distribution, unde ne-am consolidat profilul de furnizor de materiale de construcții pentru cele mai complexe proiecte. Totuși, am simțit că experiența acumulată ne permite să ne extindem și în domeniul amenajărilor interioare și al soluțiilor de design, având în vedere parteneriatele pe care le-am securizat în timp cu cele mai importante branduri naționale și internaționale.
Am decis deschiderea unui showroom în Brașov, pentru a-i ajuta pe profesioniștii din domeniu și clienții finali să obțină cele mai bune servicii pentru o amenajare de interior. Considerăm că o idee bună și reprezentarea acesteia direct în showroom este întotdeauna binevenită și pe placul beneficiarului. Suntem de părere că, atunci când inviți pe cineva în casa ta, ai înclinarea de a-i oferi tot ce este mai bun, pentru a asigura o atmosferă confortabilă. Același principiu îl avem și la Daqora și vrem ca fiecare client să se simtă relaxat și fericit atunci când își definitivează un proiect de design interior.
Ce viziune aveți pentru selectarea brandurilor incluse în portofoliul Daqora?
Ne concentrăm pe calitate, astfel încât toate eforturile noastre sunt direcționate către gama premium și de lux. În industria noastră, pe această nișă, producătorii italieni excelează – și din acest motiv avem branduri consacrate pe care vrem să le vedem în casele cât mai multor români.
În permanență căutăm să îmbunătățim gama de produse și servicii oferită clienților, astfel încât selecția brandurilor este minuțioasă și se bazează pe studii de piață și experiența pe care a acumulat-o fiecare dintre noi în industrie.
Ce tipuri de clienți se bazează pe experiența Daqora și ce relație aveți cu specialiștii în design interior?
Plecăm de la premisa că fiecare client are stilul său și are cerințe specifice când vine vorba de amenajarea spațiului casei. Prin urmare, vrem să înțelegem acel element diferențiator și să oferim tot suportul pe partea de consiliere cu o soluție personalizată și implementată într-un interval optim de timp. Totul se armonizează într-o echipă solidă și dornică de realizare a proiectelor de succes, indiferent de gradul de complexitate.
Însă dincolo de artă, pasiune și creație stau oamenii. Artiștii, designerii și arhitecții găsesc un partener de nădejde în Daqora și, încă de la înființare, filosofia noastră a fost să-i susținem în toate proiectele și abordările inovatoare.
Aveți în plan extinderea cu showroomuri în alte orașe?
Am abordat piața din Brașov cu primul showroom Daqora pentru că acest oraș este „casa” noastră, însă analizăm extinderi în alte locații. Piața este în continuă dezvoltare și considerăm că există cerere importantă în orașele în care investițiile imobiliare au avut un ritm semnificativ de creștere. Cu siguranță am dori ca următoarele orașe în care să avem prezența cu un showroom să fie București și Cluj-Napoca.
Care sunt orașele în care înregistrați cea mai mare cerere pentru proiecte de amenajări interioare? Ați avut comenzi și în piețe internaționale?
Cele mai multe proiecte sunt dezvoltate în Brașov, iar în această piață primim numeroase comenzi atât de la companiile de dezvoltare imobiliară, cât și de la clienți individuali. Activitatea de construcție este dinamică și experiența ne permite să gestionăm cu eficiență ridicată fiecare cerere.
Totodată, primim tot mai multe cereri de la clienți din București, iar aceasta este o altă piață strategică pentru noi, care crește într-un ritm alert. Însă avem proiecte și în alte orașe regionale și sperăm că extinderea rețelei de showroomuri ne va ajuta să fim descoperiți de tot mai mulți clienți.
Însă activitatea noastră nu se rezumă doar la piața locală. Am lucrat cu plăcere la proiecte în Germania și Italia, în special pentru industria turistică de lux, unde am livrat produsele noastre din gama de top.
Ce viziune de dezvoltare aveți pentru Daqora în anii următori?
În primul rând, vrem să dezvoltăm în continuare capacitatea de a oferi gama completă de servicii pentru un client, care să includă totul, de la consultanță la propuneri de design interior, până la montaj și recepție. Cu siguranță vrem să extindem segmentul de soluții smart pentru locuință. Pe scurt, vrem ca un client care apelează la Daqora să primească un proiect „la cheie” într-un timp relativ scurt, cu o puternică notă personalizată.
Pe lângă extinderea prezenței cu noi showroomuri la nivelul orașelor mari, vrem să extindem colaborarea cu dezvoltatorii și agențiile imobiliare, dar și să ne creștem comunitatea de designeri și arhitecți.
Cum ați gestionat provocările din ultimii doi ani ce au ținut de lanțurile de furnizare, creșterea costurilor de producție și, recent, criza din Ucraina?
Situația nu a fost deloc simplă, mai ales că au fost mai multe crize care uneori s-au suprapus. Ne-am adaptat la restricțiile impuse în perioada pandemiei și am reușit să onorăm la timp termenele impuse în proiectele noastre.
În contextul conflictului tragic din Ucraina, există o mare provocare și pe zona securizării de materie primă. Totuși, pot spune că furnizorii cu care lucrăm noi au luat măsurile necesare și nu am avut probleme în zona livrărilor. Totodată, un alt avantaj competitiv al nostru îl reprezintă rețeaua de furnizori din Europa, iar faptul că importăm din Italia ne-a ajutat să menținem un nivel sustenabil al prețurilor de transport.
Incertitudinile încă sunt o realitate în piață, însă vom aborda cu profesionalism și inspirație fiecare oportunitate de afacere pe care o identificăm.
Ce perspectivă de dezvoltare are piața imobiliară din Brașov în acest an? Cum percepeți evoluția sectorului la nivel național?
Din punctul nostru de vedere, una dintre cele mai mari provocări este adaptarea la noile condiții impuse în ultimii ani. Am intervenit pentru reducerea și, ulterior, eliminarea sincopelor în lanțul de achiziție, astfel încât partenerii noștri să nu resimtă dificultăți în realizarea proiectelor.
La Daqora ne-am propus să ne autodepășim cu fiecare idee pe care o punem în practică, punându-ne în postura clientului care vrea să aibă un design desăvârșit pentru spațiul casei.
Vă invităm să ne descoperiți în showroomul Daqora de pe str. Nicolae Titulescu, nr. 2!
Articol publicat inițial în Real Estate Magazine, Nr.43.