Competiția la portul din Constanța vine din Slovenia

Majoritatea mărfurilor expediate pe la granița de Vest a României sunt trimise printr-un port din Slovenia.

Portul Koper din Slovenia este un punct strategic pentru piața logistică din România, a sugerat Andrei Jerca, head of industrial services la firma de consultanță imobiliară CBRE România.

Jerca a spus în cadrul unui eveniment organizat de Business Review că „cei care lucrează în industrie știu că tot ce vine prin granița de Vest a României este expediat prin Koper, nu prin Constanța. Conexiunea dintre Koper și Constanța ar fi un proiect logistic important pentru România”.

În toamna anului 2019, s-a lansat unui serviciu feroviar intermodal care leagă Ploiești de terminal BILK din Budapesta cu o conexiune către terminalul de containere din portul Koper.

Portul din Constanța a procesat 400.832 de containere in 2018, potrivit unui raport oficial. În 2019, cel din Koper a procesat 959.354 de containere.

Piața de logistică pentru retailul modern din România are 1,1 milioane de metri pătrați, care servesc 10 din cei mai mari jucători din retail, potrivit lui Jerca. Acesta estimează că până la finalul anului viitor vor mai fi adăugați încă 200.000 mp.

MACHETA - austrotherme

Leave a Reply