Mașinile cu norme non-Euro, Euro 1 și Euro 2, interzise în București din 2022

Autovehiculele nu norme de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai avea dreptul să circule în București începând cu 1 ianuarie 2022, iar de anul viitor nu vor mai avea acces în centrul orașului, potrivit unui proiect votat de către consilierii generali ai Primăriei Capitalei.

Totodată, va fi interzis accesul în Capitală al mașinilor cu normă de poluare Euro 3 începând cu 1 ianuarie 2024.

Consilierii au aprobat și introducerea unei viniete Oxigen pentru accesul în centrul Bucureștiului începând cu 2020.

Primăria a delimitat Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), stabilită prin proiect în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – şos. Pandurilor – şos. Cotroceni – Splaiul Independeţei – str. Ştirbei Vodă – str. Berzei – str. Buzeşti – Piaţa Victoriei.

Potrivit proiectului, din data de 1 ianuarie 2020, masinile sub Euro 4 vor plati vinieta Oxigen, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Începând cu 1 ianuarie 2020, mașinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 au accesul interzis în centru de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00. Pe restul arterelor se poate circula numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen.

Mașinile cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4 vor avea acces pe toate străzile în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen.

Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi.

Șoferii care circula fara vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

Restricțiile în circulație nu se vor aplica pentru mașinile electrice, hibride, scutere, motociclete și nici pentru autovehiculele cu normă de poluare Euro 5 și Euro 6.

Primarul Capitalei Gabriela Firea a spus că în București și județul Ilfov sunt înmatriculate aproximativ 1,62 milioane de mașini, din care 261.749 sunt non-Euro, 7.188 sunt Euro 1, 113.729 sunt Euro 2, 213.061 sunt Euro 3, iar 440.000 sunt Euro 4.

„Nicaieri in lumea civilizata autovehiculele non euro, Euro 1 si Euro 2 nu mai circula fără să fie taxate, iar în multe orașe sunt complet interzise!”, a spus Firea.

Cât va costa vinieta:

Non-euro – 15 lei/ zi, 300 lei/luna si 1.900 lei/an

Euro 1 – 15/zi, 250 lei/luna si 1.700 lei/an

Euro 2 – 15 lei/zi, 200 lei/luna, 1.500 lei/an

Euro 3 – 5 lei/zi, 100 lei/luna sau 700 lei/an

Euro 4 – 5 lei/zi, 80 lei/luna sau 500 lei/an

Primarul a spus că banii colectați de la șoferi vor fi folosiți pentru dezvoltarea transportului în comun, amenajarea de trasee pentru transport alternativ și acordarea de sprijin pentru proprietarii care vor să scoată din circulație mașinile poluatoare.

Firea a precizat că în 2020 vor fi livrate 130 de autobuze hibride Mercedes pentru transport public.

”Se vor mai achiziționa 100 de troleibuze, 100 de tramvaie si 100 de autobuze electrice, pentru care suntem în etapa finală a procedurilor de licitație”, a mai spus primarul.

Șoferii care nu respectă noul regulament vor fi sancționați cu amendă de la 1.500 la 2.000 de lei.

Bucureștiul este al șaselea cel mai poluat oraș din Europa, potrivit municipalității.

 

Leave a Reply