Interviu. Yotam Alroy, cofondator și CBO, Mindspace: „Cererea pentru servicii și soluții flexibile de înaltă calitate, în București, este chiar mai mare decât cea prognozată”

Sectorul de coworking este segmentul cu cea mai rapidă creștere din ultimii ani, o evoluție mai accelerată decât se prognozase inițial.Creșterea chiriilor și dorința de a atrage angajați din generația millennials contribuie la creșterea numărului de spații inovatoare de tip coworking. Despre tendințele la nivel global, despre evoluția acestui segment în România și despre ce înseamnă Bucureștiul la nivelul Europei am stat de vorbă, într-un interviu exclusiv pentru Real Estate Magazine, cu Yotam Alroy, cofondator și CBO, Mindspace.

Schimbările culturale mondiale, dezvoltarea tehnologiei și generația Y, care e în căutarea unei experiențe de muncă diferite de cea a generațiilor anterioare, sunt vizibile și la nivelul industriei de birouri. Birourile tradiționale, old school, sunt înlocuite acum de spații de o calitate mult mai înaltă, flexibile, care oferă chiriașilor servicii bazate pe noile tehnologii, iar cererea de astfel de birouri va continua să crească, procentul spațiilor de lucru destinate coworking-ului urmând să ajungă până în 2020, potrivit analiștilor imobiliari, la aproximativ 30% din totalul de spații de birouri la nivel global.

Deschiderea următoarelor două locații Mindspace din București este programată pentru prima jumătate a anului 2019

Mindspace este unul dintre cei mai importanți furnizori globali de spații de coworking, iar 2018 a însemnat pentru companie și deschiderea primelor locații în România, aceasta fiind a șaptea țară în care activați. De ce România? Și de ce acum?

Suntem principalul furnizor de coworking din Europa, iar acest lucru nu poate decât să ne bucure. Am primit reacții foarte bune în Germania, Marea Britanie, Olanda și Polonia, iar acum suntem încântați să aducem și în București cele mai bune servicii de coworking. Am identificat pe piața din România indicatori favorabili pentru sectorul de spații de lucru de tip shared și pentru cel de office as a service– altfel spus, spații de lucru care oferă mult mai mult decât birouri în care angajații își pot desfășura activitatea. Toate acestea pe fondul unei economii care a înregistrat cea mai rapidă creștere din Europa de Est, al creșterii PIB-ului și al condițiilor macroeconomice favorabile, în general.

GCC5666 1024x683 - Interviu. Yotam Alroy, cofondator și CBO, Mindspace: „Cererea pentru servicii și soluții flexibile de înaltă calitate, în București, este chiar mai mare decât cea prognozată”

În plus, forța de muncă locală este formată din candidați foarte educați și talentați, iar companiile își doresc să pună la dispoziția acestora spații de lucru optime, care să le dea un motiv în plus pentru a rămâne alături de ele. Multe companii care au înregistrat o creștere rapidă și multe branduri internaționale își desfășoară activitatea în București, iar profilul acestora se potrivește perfect cu beneficiile oferite de spațiile de coworking – flexibilitate, risc redus, potențial de extindere și, în cazul nostru, locații centrale, pe o piață în care contractele de închiriere tradiționale pot fi greu de găsit sau costisitoare.

România, în general, și Bucureștiul, în mod particular, fiind unul dintre cele mai importante hub-uri financiare ale Europei de Est, cu siguranță va fi parte din această trecere, de la vechile spații de lucru la noile facilități pe care acestea le oferă. Suntem entuziasmați de intrarea pe piața din România, iar cererea pe care o observăm aici pentru servicii și soluții flexibile, de înaltă calitate, care folosesc noile tehnologii, este chiar mai mare decât cea prognozată, atât din partea companiilor naționale, cât și a celor internaționale care își desfășoară activitatea în București.

„Bucureștiul, unul dintre cele mai importante hub-uri financiare ale Europei de Est, cu siguranță va fi parte din această trecere, de la vechile spații de lucru la noile facilități”

Primul spațiu Mindspace Business District tocmai a fost deschis, iar lansarea următoarelor două locații din București este programată pentru prima jumătate a anului 2019.Care va fi suprafața totală a spațiilor operate de Mindspace în Capitală?

Prin intermediul parteneriatului nostru cu Globalworth, am putut să intrăm pe piață cu spații situate în locații premium, iar acest lucru a făcut oportunitatea de a ne extinde în România și mai atractivă. Având mai multe locații, situate în diferite zone ale orașului, le oferim membrilor noștri flexibilitatea de a accesa toate cele trei spații de coworking și de a face parte dintr-o rețea extinsă, comunitatea Mindspace numărând peste 14.000 de membri la nivel global.GCC5655 732x1024 - Interviu. Yotam Alroy, cofondator și CBO, Mindspace: „Cererea pentru servicii și soluții flexibile de înaltă calitate, în București, este chiar mai mare decât cea prognozată”

Cele trei locații Mindspace din București vor avea o suprafață totală de aproape 12.000 de metri pătrați, ceea ce ne va face unul dintre cei mai mari furnizori din țară. Vom putea astfel veni în întâmpinarea companiilor de orice dimensiune, să atragem companii de pe întreg mapamondul, cum ar fi Microsoft, Spotify, Barclays, dar și mulți alți membri, care folosesc locațiile Mindspace din întreaga lume.

Situat în partea de nord a Bucureștiului, în principalul centru de afaceri al Capitalei, Mindspace Business District este acum deschis în Globalworth Campus, cel mai mare complex de clădiri de birouri clasa A din România. Mindspace Business District oferă 4.500 de metri pătrațide spațiu de lucru, pe două etaje, și poate găzdui peste 700 de membri.

Mindspace Victoriei se va deschide pe 1 martie 2019, într-una din cele mai emblematice clădiri din București, Tower Center International. Este recunoscută ca fiind a treia cea mai înaltă clădire din România și una dintre cele mai căutate locații din oraș. Mindspace Victoriei ocupă aproximativ 2.000 de metri pătrațipe două etaje și va găzdui peste 200 de membri.

Birourile Mindspace City oferă un mediu de lucru premium și creativ, pentru companiile care doresc să fie mai aproape de angajații lor care locuiesc în sudul Capitalei, fără ca aceștia să fie nevoiți să parcurgă zilnic un drum lung până la birou.

Spațiul Mindspace City se va deschide la 1 iunie 2019, în intersecția șoselelor Olteniței și Giurgiului, din zona Eroii Revoluției, la numai două stații de metrou de Piața Unirii. Spațiul se întinde pe mai bine de 4.400 de metri pătrațiși va găzdui peste 600 de membri.

Care este profilul clienților Mindspace? Ce companii importante vizați în România?

Noi nu avem clienți, avem membri. Acest lucru face parte din experiența comunității pe care ne dorim să le-o oferim și vine în completarea uneia dintre valorile care stau la baza companiei noastre, cea de „customer experience”. Infrastructura pe care spațiile noastre de coworking o oferă a atras până acum în comunitatea Mindspace membri precum Microsoft, Barclays, Taboola, Samsung, Expedia, Yahoo!, Cheetah Mobile și mulți alții. Am asistat la o schimbare importantă în industrie, în urma căreia tot mai multe companii aleg soluțiile noastre. Acestea își doresc fie să ne ocupăm în totalitate de spațiile pe care le pun la dispoziția echipelor lor, fie să le oferim spații personalizate pentru sediul central, pentru birouri conexe sau un spațiu în care echipele lor să poată inova. Am ajuns astfel să ne specializăm în oferirea de soluții pentru companii, să devenim experți în acest sector. Spre exemplu, în România vom viza companii precum Google, Coca-Cola, Electronic Arts, Orange, cele patru mari companii de consultanță, Vodafone și altele. De asemenea, vizăm și inițiative și companii locale care vor aduce un plus de valoare comunității noastre de membri. România are o comunitate bogată în domeniul „new media” și al celui de creatori de conținut, o comunitate care are nevoie de spații cu un design aparte, care inspiră, așa cum sunt cele pe care le găsesc la noi.

Spațiul nostru include aproximativ 85-90% birouri private, tocmai pentru că știm că multe companii, inclusiv startup-uri, își doresc să aibă propriile lor birouri, dar totodată să simtă că fac parte dintr-o comunitate și să se bucure de beneficiile spațiilor noastre. Astfel, membrii Mindspace beneficiază de birouri private, pe care le pot personaliza cu logoul companiei și în care își pot lăsa lucrurile în siguranță, la sfârșitul zilei de lucru. Însă, în același timp, simt că sunt parte a unei comunități, cu care împart spațiile comune, precum bucătării, săli de întâlnire, spații de evenimente sau săli de relaxare. 

„Avem o ofertă unică pentru piața din România: o experiență all-inclusive, acoperită de o simplă taxă de membru, fără costuri ascunse”

Pentru investiția din România, partenerul strategic Globalworth a investit zece milioane de dolari în Mindspace, ca acționar. Ce noutate aduc pe piața din România soluțiile Mindspace?

GCC5821 197x300 - Interviu. Yotam Alroy, cofondator și CBO, Mindspace: „Cererea pentru servicii și soluții flexibile de înaltă calitate, în București, este chiar mai mare decât cea prognozată”Aducem în România cea mai bună experiență pe care un spațiu de lucru o poate oferi celor care își desfășoară activitatea în cadrul acestuia, o experiență de ultimă generație, în premieră pe piața locală. Oferta noastră va fi unică pentru piața din România, oferind membrilor o experiență all-inclusive, acoperită de o simplă taxă de membru, fără costuri ascunse. Pur și simplu. Este o experiență plug-and-playcare elimină neplăcerile cauzate de costurile ascunse și taxele suplimentare, aducând beneficii rapide membrilor și companiilor.

Vorbim, de asemenea, despre o experiență globală. Altfel spus, toți cei care devin membri Mindspace în una din locațiile noastre din București pot lucra din orice altă locație Mindspace din întreaga lume, fără ca acest lucru să presupună costuri suplimentare.

În același timp, experiența de înaltă calitate pe care o oferim membrilor noștri se reflectă atât în aspectul premium al locațiilor, cât și în calitatea serviciilor oferite. În primul rând, referitor la spațiile propriu-zise, acestea sunt proiectate meticulos, personalizate, amenajate cu finisaje realizate în cel mai mic detaliu, mobilier vintage, facilități de înaltă calitate și o selecție de lucrări de artă realizate de artiști locali. Toate acestea contribuie la crearea unui mediu de lucru care îi inspiră pe membri, care le influențează starea de bine și productivitatea.

Care este diferențiatorul Mindspace?

Ne place să spunem, metaforic, că suntem experiența hotelului de tip boutique din industria de coworking. Spațiile noastre de lucru se diferențiază de cele ale competiției prin locațiile atractive în care sunt situate și prin experiența premium pe care o oferă membrilor, asigurând o infrastructură de top, care a reușit să atragă unele dintre cele mai cunoscute companii din lume, precum Microsoft, Spotify, Expedia, Samsung și multe altele.

Ne diferențiem prin experiențele all-inclusivepe care le oferim membrilor noștri, printr-o ofertă care include multe beneficii valoroase și accesibile. Spre exemplu, am observat că mulți dintre jucătorii de pe această piață percep taxe suplimentare pentru lucruri precum cafea, imprimare, acces la camera de întâlnire. Noi oferim toate acestea în cadrul taxei de membru, nu există alte costuri care apar pe parcurs. În plus, datorită faptului că avem o acoperire globală, oferim membrilor noștri acces la spații de lucru Mindspace în orașe-cheie din întreaga lume.

În ceea ce privește nivelul serviciilor oferite, ne mândrim cu un personal foarte bine pregătit, care este tot timpul gata să ofere fiecărui membru soluțiile personalizate de care are nevoie. Avem o echipă de aproape două ori mai mare în comparație cu competitorul nostru principal,  iar aceasta este o diferență pe care membrii o pot simți zilnic. De exemplu, community managerii noștri organizează și gestionează evenimente special concepute pentru nevoile membrilor, asigurându-se astfel că aceștia găsesc aici activități relevante pentru interesele lor. Prin astfel de inițiative, am reușit să creăm relații strânse între companiile din comunitatea Mindspace, care au condus la colaborări și parteneriate de succes. Suntem mândri că 94% dintre membrii noștri la nivel global ne-ar recomanda unui prieten.

Și suntem încântați să împărtășim toată această experiență cu Bucureștiul!

AXXIS 1458 × 180 px 2 slidere - AXXIS Nova Resort & SPA

Leave a Reply