Comisia Națională de Prognoză estimeză un cost de 1,36 de miliarde euro pentru construcția autostrăzii Ploiești-Brașov.
Statul a publicat pe portalul de achizții publice proiectul pentru închirierea unui parteneriat public-privat pentru dezvoltarea autostrăzii.
Studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 24 de ani: 4 ani pentru proiectare+execuție și 20 de ani pentru operare. Șoferii vor plăti o taxă calculată la 6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de km parcurși de un autoturism, iar pe parcursul PPP-ului statul va plăti partenerului privat o sumă anuală pentru amortizarea investiției, dar și o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii. Studiul ia în calcul și taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre București și Ploiești, conform HotNews.ro.
Autostrada a fost împărțită în trei sectoare:
– Sector 1 – Ploiești-Comarnic, km 0+000 – km 48+600
– Sector 2 – Comarnic-Predeal, km 48+600 – km 84+800,
– Sector 3 – Predeal- Braşov (Cristian), km 84,4 – km 106,2 (*cu mențiunea că tronsonul Rășnov – Cristian a fost deja contractat pentru execuție)
Proiectul prevede, pentru sectorul Ploieşti – Braşov (Cristian) mai multe lucrări de artă, între care 14 viaducte și 33 poduri cu o lungime totala de aprox. 3 km, precum și 2.6 km de tuneluri cu galerie dublă. Totodată, sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, relocarea utilităților, lucrări hidrotehnice și de atenuare a impactului asupra mediului.