Fondatorul BHB Properties, Ibrahim Bahbahani, mizează pe calitate, facilități premium și investiții strategice în infrastructură pentru a transforma zona Fabrica de Glucoză într-un pol rezidențial redutabil. După succesul BHB Avenue, compania pregătește lansarea BHB Eden, un proiect cu 500 de apartamente și facilități demne de experiența hotelieră de top.
Cum arată proiectul BHB Avenue în acest moment, din punct de vedere al vânzărilor și al poziționării în piață?
Noi am început vânzările, așa cum bine știe toată lumea, destul de târziu, tocmai în ideea de a le arăta clienților cine suntem noi, să știe ce achiziționează și în ce investesc.
Am avut clienți care au cumpărat locuințele inițial ca investiție și, după ce au văzut standardul la care au fost livrate, s-au decis să le păstreze. Totodată, am avut un număr destul de mare de investitori care au fost foarte încântați de produsul rezidențial final, încât s-au decis să se mute ei sau să-l păstreze și să obțină un randament mai mare decât să-l tranzacționeze.
Cumpărătorii noștri apreciază enorm de mult Șoseaua Fabrica de Glucoză și zona învecinată, pentru că s-au anunțat recent planurile pentru un nou pod pe Șoseaua Petricani și pentru extinderea rețelei de metrou în zona Pipera. Aceste investiții vor avea un impact destul de mare asupra randamentului pentru investitorii imobiliari și pentru zonă per ansamblu.
Oamenii sunt bucuroși că stau în unul dintre cele mai luxoase proiecte din România și, când spun asta, se traduce și în facilitățile pe care le avem și în confortul apartamentelor.
Datorită amplasamentului, proiectul nostru asigură un acces rapid către alte locații-cheie din nordul orașului.

Mai aveți unități rezidențiale disponibile în cadrul BHB Avenue?
În cadrul ansamblului mai avem un procentaj mic de apartamente care urmează și ele să fie vândute în perioada următoare. Mă bazez pe faptul că avem un număr ridicat de vizionări și cereri, fiind la un nivel superior altor proiecte din piață.
Cum ați definit BHB Avenue din punct de vedere al lifestyle-ului? Veți urmări aceeași linie și în noile investiții?
Fiecare proiect dezvoltat de către BHB Properties va avea un standard clar pentru facilități, unde vom regăsi saună, jacuzzi, sală de fitness și piscină.
De altfel, la noul proiect BHB Eden, aflat în faza de proiectare, vom avea o zonă de facilități pentru rezidenți, întinsă pe 2.000 de metri pătrați, unde vom avea piscină, saună, jacuzzi, sală de fitness, camere de masaj și Pilates. Zona va fi amenajată pe acoperișul clădirii, cu priveliște către lac. Mentalitatea și viziunea de dezvoltare în cadrul BHB au ca obiectiv atingerea unei experiențe demne de un mare lanț hotelier.
Proiectele vor avea amenajate lobby-uri generoase cu recepții, servicii de concierge, supraveghere permanentă și alte servicii conexe cu personal intern. În al doilea proiect ne vom axa de așa natură încât noi, de pe acum, avem niște investitori care s-au îmbarcat cu noi în „barcă”.
Ca un plus, al doilea proiect este dedicat oamenilor care vor să facă o investiție cu un randament atractiv. De altfel, imaginea noastră de brand ne ajută să creștem valoarea proprietăților prin calitatea construcției și timpii optimi de livrare, ceea ce poate ajuta investitorii să obțină un randament comparabil cu alte piețe din regiune, dar cu prețurile de la noi.

Ați reușit să atrageți o bază de investitori pentru BHB Eden?
Pot confirma că deja am atras 10% din valoarea proiectului, încă din faza de proiectare, de la investitori, fie persoane fizice sau juridice. Mai mult, aproximativ 40% dintre investitorii pe care îi regăsim în BHB Avenue doresc să fie alături de noi și în noul ansamblu.

Care sunt elementele care i-au convins pe investitori să aloce capital pentru proiectele BHB Properties?
În primul rând, calitatea construcției. Totodată, cumpărătorii și investitorii au observat că nu urmărim doar randamentul nostru intern, ci ne preocupă și randamentul investitorilor și cumpărătorilor. La nivel de companie, am decis ca randamentul și profitabilitatea unui proiect să fie împărțite cu investitorii care sunt alături de noi.
De asemenea, considerăm că finanțarea bancară oferă încredere în plus pentru investitori și cumpărători, având în vedere că băncile au standarde destul de stricte când vine vorba de finanțarea sectorului imobiliar.
În ce fază vă aflați cu BHB Eden?
Proiectul, aflat tot în Șoseaua Fabrica de Glucoză, este autorizat, însă acum trasăm detaliile finale pentru a demara faza de construcție cât mai eficient posibil.
În total vor fi aproximativ 500 de apartamente, dintre care 45 de unități vor fi amenajate în stil hotelier, astfel încât să fie vândute direct către investitori care vor să le închirieze rapid.
Estimăm că vom demara construcția în T1 2026 și vom livra întreg complexul într-o singură fază, deoarece avem acoperită finanțarea din surse proprii, investitori și bancă.

Ce perspective de dezvoltare există pentru Șoseaua Fabrica de Glucoză, având în vedere și noile investiții planificate pe partea de infrastructură de transport?
Trebuie să menționez că 90% din terenurile aflate în zonă sunt deținute de către dezvoltatorii prezenți deja în acest areal. În acest context, considerăm că oamenii care investesc în această zonă vor avea cel mai mare randament din București. Mă bazez în analiză pe calitatea dezvoltării din zonă, dar și pe investițiile în infrastructura de transport din apropiere.
Rămân fidel ideii că Șoseaua Fabrica de Glucoză este noul downtown al Bucureștiului.
Cum veți adapta strategia de vânzări la BHB Eden față de primul proiect?
La BHB Avenue am început vânzările în fazele finale pentru că am vrut ca clienții să știe cu exactitate cum construim și că respectăm termenele de predare a locuințelor. Cum brandul nostru s-a dezvoltat semnificativ în ultima perioadă, vom lansa faza de vânzare la al doilea complex după ce finalizăm etapa de săpături în șantier. La noul complex, investitorii care sunt alături de noi vor avea acces la o etapă de pre-sale.
Invit oamenii care vor să facă randamente să calculeze foarte bine zona și își vor da ei seama singuri că la noi vor fi cele mai bune randamente. Mă bazez pe faptul că livrăm calitate, poziție și brand.
Cum vedeți finalul acestui an și începutul anului viitor în privința cererii pentru locuințe?
Cererea s-a menținut și chiar a crescut pe anumite segmente; doar decizia de tranzacționare a avut o durată în ușoară creștere, pe fondul contextului global și al condițiilor economice din România.
Însă, în continuare, piața din București și Ilfov înregistrează o cerere solidă pentru locuințe, ceea ce permite și asigurarea randamentelor de investiții.
În privința creșterii TVA, portofoliul clienților noștri nu a fost influențat foarte mult, deoarece vorbim despre o majorare de doar 2% la TVA pentru pragul de prețuri la locuințele noastre.
Articol publicat inițial în Real Estate Magazine, Nr.57.





















