Ionela Hederfai: „Încerc să construiesc o comunitate care oferă vizibilitate și sprijin autentic femeilor din domeniu”

Ovidiu Posirca

, Real Advice

Într-o industrie încă dominată de bărbați la nivel executiv, perseverența și competența fac diferența în cazul femeilor manager, subliniază Ionela Hederfai, fondator HederArt Concept și ArtDesign Days. Ea a detaliat, în interviul acordat Real Estate Magazine, care sunt provocările dezvoltării unei comunități creative care susține femeile, dar și care sunt perspectivele participării femeilor în procesul decizional din ecosistemul imobiliar.

Hederfai mai este președinte BNI One Construct, fondator Asociația ARTA (în curs) și artist plastic vizual profesionist – UAP Filiala București.

Interviul este parte din seria Women in Real Estate.

Cum ați descoperit industria de design interior și care au fost principalele etape ale carierei dumneavoastră până în acest moment?

Am pornit ca artist plastic; apoi, nevoia mea de a mă apropia mai mult de spații, de a le înțelege, de a le putea armoniza, dar și de a optimiza bugete și de a implementa proiectele gândite m-a redirecționat către urmarea studiilor de design interior. Această etapă a dus la fondarea firmei HederArt Concept.

În timp, am devenit organizatorul ArtDesign Days, înregistrat la OSIM, cel mai amplu târg de profil din centrul Clujului. Sunt în proces de înființare a Asociației Române pentru Tehnologii și Amenajări – ARTA și sunt președinte BNI One Construct din Cluj, unde promovez dezvoltarea unei comunități interdisciplinare în jurul amenajărilor și construcțiilor.

Puteți împărtăși o experiență sau un proiect de succes care v-a definit cariera?

ArtDesign Days este, fără îndoială, proiectul care m-a definit profesional. Am reușit să transform o idee într-o platformă solidă de conexiune între arhitecți, designeri de interior, industrii creative, dezvoltatori imobiliari și, nu în ultimul rând, clientul final.

În 2025 ajungem la a treia ediție, cu peste 50 de expozanți, parteneri atât naționali, cât și internaționali, precum și speakeri, invitați speciali – profesioniști din domeniile amintite mai sus, de pe plan local și internațional.

Ne dorim să aducem împreună perspective cât mai diverse și experiențe complementare, pentru a genera o viziune comună și sustenabilă asupra dezvoltării spațiilor și a relațiilor interdisciplinare.

Ce sfaturi aveți pentru femeile care doresc să urmeze o carieră în design interior sau în ecosistemul imobiliar?

Să nu-și minimizeze vocea creativă și să-și transforme pasiunea într-un proces structurat, cu obiective clare. Să fie prezente în comunități profesionale, să învețe constant și să nu se teamă să conducă proiecte ambițioase. Într-o industrie încă dominată de bărbați la nivel executiv, perseverența și competența fac diferența.

Cum vedeți evoluția rolului femeilor în industria de real estate în următorii ani?

Femeile vor juca un rol tot mai important în luarea deciziilor strategice. Deja vedem o creștere în poziții-cheie în arhitectură, urbanism și dezvoltare. Cred într-o echilibrare reală, în care contribuțiile feminine devin motor de inovație, empatie și sustenabilitate în proiectele imobiliare.

Credeți că există anumite provocări specifice cu care se confruntă femeile manager din real estate în România?

Da. Deși lucrurile evoluează, femeile încă trebuie să demonstreze mai mult pentru a primi aceeași validare. Lipsa mentoratului și a unor rețele de susținere reale în această industrie este o altă provocare. Prin proiectele pe care le dezvolt, încerc să construiesc o comunitate care oferă vizibilitate și sprijin autentic femeilor din domeniu.

Cât de deschisă credeți că este România din perspectiva egalității de gen la nivel executiv în comparație cu alte piețe imobiliare din regiune?

România este într-un proces de deschidere, dar ritmul este inegal. Există inițiative excelente, însă de multe ori sunt punctuale, nu sistemice. În comparație cu piețe precum Polonia sau Cehia, suntem încă într-o fază emergentă în ceea ce privește reprezentarea femeilor în poziții executive.

Cum vedeți evoluția pieței imobiliare din România și ce rol credeți că vor juca femeile manager din industrie în această evoluție?

Piața imobiliară din România este în continuă transformare, influențată de digitalizare, sustenabilitate și nevoia de spații multifuncționale. Femeile manager aduc o viziune echilibrată și incluzivă, fiind adesea promotoare ale inovației, ale designului empatic și ale sustenabilității.

Care sunt principalele proiecte pe care le gestionați în prezent, din perspectiva funcției pe care o ocupați?

În prezent coordonez ArtDesign Days 2025, organizarea unei platforme de dezvoltare interdisciplinară prin ARTA – Asociația Română pentru Tehnologii și Amenajări, și contribuția la noi concepte de spațialitate în proiecte rezidențiale și comerciale prin HederArt Concept. De asemenea, dezvolt inițiative educaționale și de networking pentru specialiști din domeniu.

Ce planuri de dezvoltare are HederArt Concept în următorii ani?

Direcția principală este consolidarea Asociației Române pentru Tehnologii și Amenajări – ARTA, cu sprijinul și vizibilitatea oferite de ArtDesign Days. Prin acest eveniment, ne propunem să extindem platforma de conectare între industriile creative și domeniile tehnice implicate în amenajarea spațiului – de la textile, obiecte decorative și corpuri de iluminat, până la soluții smart home, finisaje inovatoare, materiale sustenabile și produse handmade etc.

Ne dorim ca ArtDesign Days să devină un catalizator pentru colaborări interdisciplinare care susțin dezvoltarea unei piețe coerente, deschise și adaptate nevoilor actuale ale consumatorului.

Cum poate România să continue să atragă investiții imobiliare pe fondul incertitudinilor externe?

Prin creșterea transparenței în procesele de avizare și urbanism, investiții în infrastructură și susținerea proiectelor sustenabile. Avem nevoie de politici care să încurajeze colaborarea dintre administrație, investitori și specialiști. Iar evenimente ca ArtDesign Days pot funcționa ca huburi de conectare și inovație pentru atragerea de capital creativ și financiar.

Articol publicat inițial în Real Estate Magazine, Nr.56.

EEB25 5 1456 x 180 - Energyexpo