Filiala București a Ordinului Arhitecților din România (OAR) a venit cu o serie de propuneri pentru pentru îmbunătățirea mediului de proiectare și construcții din București în contextul în care primarii și-au preluat recent mandatele.
Astfel, OAR București solicită mediului administrației locale din Municipiul București să respecte obligațiile legale așa cum sunt ele reglementate prin legile specifice domeniului:
1. Respectarea termenelor legale privind emiterea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire, a conținutului cadru al documentațiilor necesare emiterii acestora;
2. Digitalizarea procedurilor, asigurarea unei comunicări online eficiente pentru procedurile de emitere a certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire; realizarea unor baze de date urbane digitalizate și coordonate.
3. Implementarea unor proceduri unitare și transparente pentru eliberarea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire.
4. Respectarea legii în ceea ce privește consultarea Filialei București a Ordinului Arhitecților din România pentru Comisiile Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism și pentru deciziile importante care privesc arhitectura și urbanismul Capitalei.
5. Instituirea unui dialog permanent și profesionist între OAR București și departamentele de urbanism din cadrul autorităților administrative locale.
Organizația susține că neimplementarea acestor aspecte a generat probleme mari atât la nivelul evoluției urbane, cât și la nivelul mediului de proiectare și de construcții. De aceea, OAR București precizează că orice reorganizare a sistemului administrativ trebuie să ia în considerare aceste priorități pentru a îmbunătăți într-adevăr mediul construit.