În următorii trei ani, caracteristicile verzi ale clădirilor vor deveni un avantaj, în negocierile de leasing pentru spațiile de retail, la fel ca standardele ESG, potrivit unui sondaj CBRE.
Astfel, șase din 10 comercianți anticipează un interest tot mai mare pentru proiectele de retail verzi, iar contractele de leasing în beneficiul mediului devin tot mai frecvente.
În ce privește formatele favorite, retail park-urile sunt dominante, cu 45% dintre respondenți preferându-le drept locații pentru viitoarele magazine. Totodată, preferința pentru magazine cu suprafețe generoase este una dintre tendințele cheie observate în piață în proiectele din capitale și orașe mari europene.
„Faptul că 72% dintre retaileri doresc creșterea suprafețelor magazinelor fizice, comparativ cu numai 26% în 2022, împreună cu apetitul pentru expansiunea în piețele noi și existente, atât în Europa de Vest cât și în ECE, preconizează un an 2025 favorabil retailului”, a explicat Carmen Ravon, Head of Retail Occupiers CEE, CBRE.
Per total, magazinele fizice rămân o componentă esențială a strategiei, 97% dintre respondenți fiind de acord cu proeminența lor. În plus, există un consens cu privire la eficiența magazinelor fizice, cu rezultate mai bune decât retailul online în ceea ce privește engagement-ul consumatorilor, cross-selling și eficacitatea generală a strategiilor de vânzare, precum și introducerea de produse noi și atragerea de clienți noi.
Studiul cuprinde răspunsuri de la peste 60 de retaileri globali, cu o rețea de magazine care totalizează peste 130.000 de spații