Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM”

Dezvoltatorul imobiliar Cosmopolit Development lucrează în prezent la două proiecte rezidențiale premium în Brașov, cu o valoare cumulată de peste 25 de milioane de euro. Atât proiectul Traian Grozăvescu 7, cât și Mihai Viteazul 1-3 vor fi gata în 2021, înregistrând deja un volum semnificativ de vânzări. La aniversarea a cinci ani de excelență în real estate, depănăm povestea Cosmopolit cu Tamas Elekes.

Care sunt noutățile pe care Cosmopolit le aduce pe piața premium din Brașov în acest an?

În prezent, avem în derulare două proiecte, Traian Grozăvescu 7 și Mihai Viteazul 1-3. Aceste două complexuri fac parte din gama premium și au ca termen de finalizare anul 2021. De îndată ce aceste proiecte vor fi predate, pregătim două proiecte centrale destinate clienților noștri cei mai exigenți, Cosmopolit Crișan și Cosmopolit Cantacuzino. Ambele sunt ansambluri rezidențiale din gama premium, din care vrem să transpară atât pasiunea pe care o punem în munca noastră, cât și dorința de a rămâne în prim-planul tendințelor și al inovației.

cosmopolit 1 1024x576 - Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM”

 

Puteți descrie strategia de dezvoltare pentru proiectul rezidențial Traian Grozăvescu?

Am demarat deja lucrările de demolare a clădirilor de pe strada Traian Grozăvescu, nr. 7. Credem că istoria Brașovului face din acest oraș un loc absolut special, că tocmai ecourile acestui trecut fac ca atât de mulți români să vrea nu doar să-l viziteze, ci și să-și făurească un viitor aici. Dar asta nu înseamnă că nu iubim și schimbarea, cu toate avantajele pe care le poate aduce ea.

De aceea, mergem înainte cu un plus de inovație și cu un vibe nou, concepute special pentru clienții noștri. Cu o valoare de piață de 14,5 milioane de euro, proiectul de pe strada Traian Grozăvescu va avea 93 de apartamente și 13 spații comerciale. Cel mai important, va avea ocazia să fie o parte din ceea ce noi numim „Brașovul de mâine”.

Ce ritm de vânzări înregistrați pentru proiectul Traian Grozăvescu?

După ce, în ultimii ani, brașovenii s-au axat în primul rând pe achiziția locuințelor din segmentul mass-market, în prezent avem o creștere a vânzărilor pe segmentul premium. De ce spunem asta? Deoarece eforturile dezvoltatorilor imobiliari din zona premium și superpremium încep deja să dea roade, ceea ce înseamnă o creștere semnificativă a gradului de educare al clienților în ceea ce privește achiziția unei locuințe.

Ajunge să menționez că, deși am lansat la vânzare proiectul Grozăvescu 7 doar la începutul acestui an, iar termenul de finalizare este situat în anul 2021, proiectul este deja vândut în proporție de 70%. Drept urmare, per total, credem că vânzările de pe segmentul premium vor crește cu aproximativ 50% în 2019.

Prin ce se vor evidenția apartamentele din proiectul Traian Grozăvescu? Care este viziunea arhitecturală și de design care stă la baza acestui proiect?

Credem că fiecare client Cosmopolit este unic, la fel ca nevoile sale. De aceea, proiectul Traian Grozăvescu include apartamente de diferite dimensiuni, de la unu la patru dormitoare și la apartamente de tip penthouse. Mai mult, fie că ne dăm seama de asta sau nu, Brașovul se schimbă, iar noi ne dorim să fim în avanpostul acestei schimbări. Drept urmare, elementul comun este atenția la detaliu.

Ce înseamnă asta, mai exact? Inclusiv că, acolo unde alții văd un simplu mâner, noi vedem o parte dintr-o experiență. Vrem ca experiența pe care le-o furnizăm clienților noștri să fie una premium? Atunci toate elementele care compun această experiență trebuie să fie aliniate la un standard de calitate înalt.

Putem construi o atmosferă rafinată, pornind de la un obiect cu o funcție preponderent utilitară, cum e o cutie poștală? Firește că da! Poate părea exagerat, însă doar acordând atenție celui mai mic detaliu putem vorbi de o schimbare în profunzime a experienței de locuire și, odată cu ea, de o regenerare urbană veritabilă.

Care este viziunea proiectului rezidențial Cosmopolit Mihai Viteazul 1-3?

Mihai Viteazul 1-3 este cel mai complex ansamblu dezvoltat de noi până la acest moment, oferind cea mai variată gamă de locuințe. La baza acestui proiect stă credința că o casă e întotdeauna mai mult decât un spațiu în care trăiești câteva ore pe zi și atât. Arhitectul de geniu Friedensreich Hundertwasser credea că locul în care trăim e, într-un fel, a treia piele a noastră, după pielea propriu-zisă și hainele pe care le purtăm, drept urmare, ar trebui să reflecte în cel mai înalt grad personalitatea și aspirațiile noastre. Prin abordarea inovativă și viziunea care stau la baza conceptului de locuință, Mihai Viteazul 1-3 se ridică la înălțimea acestui ideal. Mihai Viteazul 1-3 înseamnă calitate și finisaje premium, pentru un spațiu de locuit versatil, adică protector și aspirațional deopotrivă.

Ați început procesul de vânzare? Câte apartamente vor fi în total?

Proiectul a fost lansat spre vânzare în aprilie 2019 și este deja vândut în proporție de 30%. Valoarea de piață a proiectului este una considerabilă, pe măsura ambițiilor noastre. Dorința noastră este să le oferim brașovenilor 79 de apartamente din gama premium și 8 spații comerciale.

Cum ați descrie principiile arhitecturale și de design pentru acest proiect? Cum se integrează finisajele interioare în acest concept?

Abordarea de proiectare Cosmopolit este mereu aceeași: crearea unui mediu contemporan de viață urban, folosind un limbaj arhitectural modern. Scheletul structural definește arhitectura clădirii. Camerele au ferestre mari, pentru a crea mai mult spațiu interior și pentru a crește reflexia cerului în sticlă, permițând totodată mai multă intimitate. Interioarele sunt concepute pentru a crea un sentiment de lumină și spațiu, iar suprafețele și proporțiile au fost concepute astfel încât experiența spațiului să exprime detaliile vieții în detaliile arhitecturii.

Designul interior a urmărit să exploreze texturi diferite, cum ar fi oțel, lemn și țesături vibrante, pentru a echilibra cu o arhitectură minimalistă. În plus, am optat pentru materiale cu izolație termică și acustică ridicată. Pe scurt, un microclimat care transmite ocrotire și conferă încredere, în inima unui cartier comercial vibrant.t12 copy 1024x566 - Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM”

cosmopolit2 1024x576 - Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM”

Cărui tip de cumpărători vă adresați cu cele două noi proiecte?

Clientul Cosmopolit este precum produsul pe care îl caută. Vorbim de oameni care se bucură de stabilitate financiară, extrem de atenți la detalii, care știu foarte bine ce caută și cum să obțină mereu rezultatul dorit. Dat fiind acest background foarte special, la fel ca în orice altă situație în care se află, clienții noștri vor să aibă parte de o adevărată experiență inclusiv atunci când vine vorba de achiziția unei locuințe. Drept urmare, ei nu mai caută agenți imobiliari, ci parteneri care să îi însoțească la fiecare pas și să îi ajute să ia cea mai bună decizie. Aici intervenim noi, cu o ofertă de upgrade nu doar imobiliar, ci și de lifestyle.

dm2 853x1024 - Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM” TEX 2 893x1024 - Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM”

Ce proiecte a finalizat Cosmopolit în Brașov până în prezent?

Experiența cumulată a Grupului este de peste 300 de unități finalizate, iar în cadrul conceptului Cosmopolit amintim cele trei proiecte majore: Calcarului 19B, Mihai Viteazul 6 și Magnolia, însă, dincolo de cifre, ceea ce contează pentru noi e că am câștigat încrederea brașovenilor încă de la primul nostru proiect. În vara anului 2016, cu trei luni înainte de predare, ansamblul Calcarului 19B era vândut în proporție de 100%.poza echipa copy 683x1024 - Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM”

Cum am reușit asta? Ne-am propus încă de la început ca planurile și ambițiile noastre să fie susținute de o fundație solidă, drept urmare, am creat divizii specializate pentru fiecare palier de business. Aceștia sunt profesioniștii devotați care stau în spatele diviziilor Cosmopolit: Robert Timohe – Manager Cosmopolit Construct (construcții civile și industriale); Cristian Trăistaru – Manager Cosmopolit Architecture & Design (servicii de proiectare și design), Zoltan Szasz – Manager Cosmopolit Sales, Elena Biciuc – Manager Cosmopolit Booking și Mihaela Biriș – Marketing Manager Cosmopolit. Tuturor le mulțumesc și îi asigur că nu ne vom opri prea curând din ceea ce facem: ansambluri rezidențiale premium și superpremium, pentru comunitățile Brașovului de mâine.

Cum vedeți evoluția sectorului rezidențial premium în 2019 și 2020?

Cererea pentru apartamente și case de vânzare în segmentele middle și high este încă puternică. O analiză statistică a evoluţiei de pe piaţa rezidenţială arată că suntem într-o perioadă în care cererea pentru apartamente premium este în continuă creștere. Deși tendințele din ultimele 12 luni indică o evoluție mai lentă în segmentul mass-market, clientul final de astăzi este mult mai educat și mai pretențios ceea ce îl face să se îndrepte către segmentul premium.

front refacut 8 Photo 1024x576 - Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM”

Explorați alte orașe pentru extindere la nivel național?

Potrivit analizelor pieței de real estate din România, în 2019, cererea de locuințe în marile orașe, precum București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Sibiu sau Constanța, va rămâne la un nivel ridicat, acest lucru reprezentând o oportunitate pentru Cosmopolit de a explora și extinderea la nivel național, ca strategie pe termen lung. Prin prisma faptului că un procent relativ mare al cumpărătorilor noștri nu sunt din Brașov, considerăm că acest lucru este un avantaj pentru noi, datorită gradului ridicat de mulțumire al clienților.

spate amasi 4 Photo copy 1024x576 - Tamas Elekes, CEO, Cosmopolit: „Tendința prezentă este către segmentele middle și high. Cuvântul-cheie este PREMIUM”

Trăgând linie, ați aniversat cinci ani de excelență în real estate. Care credeți că este explicația acestui succes?

Nu suntem doar antreprenori, doar arhitecți, doar constructori sau doar oameni de vânzări. Suntem un grup de oameni foarte pasionați de ceea ce fac care lucrează împreună, uniți de aceeași misiune, de a furniza cea mai bună experiență de real estate din România. Nu din orașul Brașov, nu din județul Brașov, nu de pe plan regional: din România.

Cum am vrut încă de la bun început să facem asta? Punând viziunea înaintea profitului. Idealul nostru e ca fiecare apartament pe care îl predăm să fie genul de casă în care noi înșine ne-am muta fără niciun fel de ezitare. E un vis pe care, cu fiecare nou ansamblu Cosmopolit, avem plăcerea și oportunitatea de a-l realiza.

One Comments

Leave a Reply