Sectorul hotelier din Constanța este subdezvoltat, cu un total de 383 de unități în județ, dintre care doar una afiliată unui brand internațional, așa cum arată datele transmise de compania de consultanță în domeniul hotelier, Est Hospitality, către Romania Property Club (RPC).
Clasificare |
Număr de unități |
Număr de camere per unitate |
|||
Sub 50 |
51-100 |
100-150 |
Peste 150 |
||
5 stele |
8 |
3 |
2 |
3 |
0 |
4 stele |
81 |
29 |
14 |
14 |
24 |
3 stele |
203 |
95 |
31 |
28 |
49 |
2 stele |
77 |
28 |
20 |
15 |
14 |
1 stele |
14 |
12 |
2 |
0 |
0 |
TOTAL |
383 |
167 |
69 |
60 |
87 |
În contextul în care doar un singur hotel este afiliat unui operator internațional (Ramada – 176 de camere), în următorii trei ani vor fi inaugurate trei noi hoteluri totalizând 395 de camere, ce vor îmbogăți oferta de branduri internaționale de pe litoral.
Proiecte Hoteliere Constanta/Navodari |
Nr. camere |
Operator |
Clasificare |
An deschidere |
Hotel Mamaia Nord |
120 |
International |
5 stele |
2024 |
Hotel Mamaia Nord |
200 |
International |
5 stele |
2026 |
Hotel Constanta |
75 |
International |
4 stele |
2025 |
Total |
395 |
|
|
|
Principalele concluzii ale analizei pieței hoteliere:
- 53% din numărul de hoteluri sunt clasificate la 3 stele;
- 43% din baza hotelieră o constituie hoteluri tip “boutique”, sub 50 de camere;
- 92% dintre unitățile de 3 stele, care sunt cele mai solicitate pentru grupurile organizate de turiști români și străini, sunt hoteluri cu mai puțin de 50 camere;
- Nu există niciun hotel de 5 stele, cu peste 150 camere;
- În ultimii 7 ani, tendința de dezvoltare din județ a fost către hotelurile de 4 stele (creștere de 80%). Pentru orașul Constanța (inclusiv Mamaia) s-a mentinut aceeași tendință la 4 stele (creștere cu 40%) urmată de 3 stele (creștere cu 36%).
”Accederea României în spațiul Schengen va avea un impact semnificativ asupra circulației turistice în zona Constanța-Mamaia-Mamaia Nord și vom vedea multe hoteluri care vor fi deschise tot timpul anului”, spune Mircea Drăghici, Managing Partner, Est Hospitality.
Extensia la nivel național a Bucharest Real Estate Club (BREC), Romania Property Club (RPC) a fost înființată cu scopul de a promova dezvoltarea imobiliară durabilă și inovatoare, cu impact pozitiv, în marile centre regionale ale țării: Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Iași și Constanța.
Punem accent pe dezvoltări durabile, ecologice, care adaugă un plus de valoare orașelor. O inițiativă a unor lideri regionali, Romania Property Club conectează dezvoltatorii și industria imobiliară locală cu fondurile internaționale prezente în București și pe piețele internaționale, cu scopul de a stimula potențialul economic al orașelor regionale din România.
Companiile membre BREC & RPC au portofolii evaluate la peste 10 miliarde de Euro.