Anchor Grup – De 25 de ani, unul dintre cei mai importanți jucători ai pieței de real estate din România

(A) Fie că este vorba de retail, rezidențial sau office, în ultimii 25 de ani, Anchor Grup a adus proiecte de valoare pe piața imobiliară românească, contribuind la transformarea industriei de profil și la dezvoltarea comunităților locale. Real Estate Magazine a stat de vorbă cu Affan Yildirim, director general, membru al consiliului de administrație al Anchor Grup și al Shopping MallDova, despre opiniile sale cu privire la evoluția pieței locale, despre realizările companiei și despre proiectele de viitor.

Cum arată parcursul companiei în cei 25 de ani de activitate în România?
Portofoliul Anchor Grup, în România, include trei segmente principale de afaceri: centre comerciale – București Mall-Vitan și Plaza România; rezidențial – InCity Residences, Pallady Towers și Select Residences, cel mai nou proiect al companiei; clădiri de birouri – Anchor Plaza și Plaza România Offices. În cei 25 de ani de prezență în România, Anchor Grup a dezvoltat numeroase proiecte de succes, fiind „responsabil” de multe premiere în industria locală. Până astăzi, compania și-a menținut poziția de pionier, prin acțiuni remarcabile în toate segmentele sale de afaceri.

Anchor Grup a dezvoltat primul centru comercial modern din România, București Mall-Vitan, care a devenit un reper urban și o destinație de cumpărături pentru comunitatea locală. Românii au vizionat pentru prima dată un film 3D la Movieplex Cinema, cinematograful din Plaza România. Renovarea ambelor malluri, păstrându-le în același timp funcționale, a fost un alt proiect de anvergură, cu care ne mândrim și pe care ținem să îl menționăm, fiind, în același timp, o altă inițiativă unică pentru piața locală.

Designers Boutique, din București Mall-Vitan, a reprezentat încă o premieră de retail și unul dintre primele proiecte inovatoare care au susținut designerii români și brandurile locale. A devenit cel mai longeviv proiect de promovare a antreprenorilor și creatorilor români de fashion, precum și a produselor Made in Romania, pentru care am primit numeroase recunoașteri de-a lungul timpului.

În prezent, centrele comerciale din portofoliul companiei noastre au devenit destinații one-stop-shop, locații compacte, în care vizitatorii pot găsi cu ușurință tot ce au nevoie. Cu toate acestea, ne străduim constant să îmbunătățim mixul de branduri din ambele noastre centre comerciale și căutăm în permanență noi oportunități, noi retaileri atractivi, ținând cont și de feedbackul, nevoile și comportamentul de consum al clienților noștri.

De asemenea, dacă ne referim la segmentul de birouri, Anchor Grup a fost primul dezvoltator care a lansat un proiect mixt integrat, Anchor Plaza fiind construit în imediata vecinătate a Plaza România.

Chiar dacă de-a lungul timpului ne-am confruntat cu perioade provocatoare, Anchor Grup a investit constant în proiectele sale și a rămas încrezător în piața românească, arătându-și mereu sprijinul și considerația față de industria locală și față de comunitate.

În semn de recunoaștere a proiectelor noastre inovatoare, Anchor Grup a primit numeroase premii, din partea celor mai importante publicații locale, pentru întreaga activitate, pentru inițiativele și practicile de afaceri. Pe scurt, în primii 25 de ani în România, compania a avut un parcurs foarte interesant și sperăm ca următorii 25 de ani să fie cel puțin la fel de uimitori.

Ați lansat în 2022 un nou proiect rezidențial. Cum a fost primit de piață?
Într-adevăr, în primăvara trecută am decis să lansăm Select Residences, cel mai nou complex rezidențial premium din portofoliul companiei, după o investiție planificată de 40 de milioane de euro. Aproximativ jumătate din valoarea investiției este acoperită printr-o finanțare de la Libra Internet Bank, banca parteneră în dezvoltarea proiectului.

Situat pe Calea Dudești, nr. 186, Select Residences va cuprinde 347 de apartamente – garsoniere, două și trei camere și duplexuri – cu suprafețe cuprinse între 63 și 246 de metri pătrați construiți și terase de până la 37 de metri pătrați. Suntem foarte mândri de faptul că Select Residences a atras un interes masiv de la lansarea oficială în urmă cu șase luni, deoarece 50% dintre apartamentele din complexul nostru rezidențial au fost rapid precontractate, dovedind, încă o dată, succesul proiectului.

Semnalele pieței continuă să fie pozitive, iar cererea pentru proiecte de calitate este încă ridicată în sectorul rezidențial. România este încă bine poziționată din perspectiva prețurilor proiectelor imobiliare, dar și din perspectiva de ansamblu a investitorilor străini, fiind a doua cea mai mare piață din CEE. Așadar, Anchor Grup rămâne încrezător că, anul viitor, România își va menține nivelul de atractivitate.

Cum vedeți potențialul de afaceri al României pe termen lung?
Considerăm România o piață foarte bună pentru orice companie care dorește să crească și care dorește să valorifice noi oportunități de afaceri și să creeze sinergii de business. Mediul de afaceri din România este unul puternic, activ, dinamic, competent, cu inițiative valoroase.

În cei 25 de ani de experiență pe piața românească, Anchor Grup a reușit să creeze o afacere de succes și parteneriate valoroase, așa că privim cu încredere România și mediul său de afaceri și vedem un context prietenos și efervescent. România este un hub de investiții care a generat întotdeauna rezultate foarte bune pentru investitorii care au dezvoltat strategii de business pe termen lung.

Dacă ne referim la ultimii trei ani, întreaga lume a învățat să se adapteze la noile realități. Fiecare perioadă are propriile provocări specifice, dar Anchor Grup s-a adaptat cu succes și a devenit mai flexibil și mai concentrat pe nevoile pieței, iar în același timp a continuat să caute noi oportunități de afaceri care ar putea contribui la evoluția industriei de profil.

Rămânem optimiști că situația actuală nu va avea efecte semnificative asupra proiectelor și liniilor de business ale Anchor Grup, deoarece stabilitatea și evoluția permanentă pe care compania le-a demonstrat în timp pe piața locală au contribuit la menținerea încrederii clienților și partenerilor. Bineînțeles, și stabilitatea mediului de afaceri din România a contat semnificativ în concretizarea inițiativelor companiei.

Aș dori să concluzionez afirmând că urmărim permanent noi oportunități de creștere a afacerilor pe piața locală de profil și ne menținem încrederea în România, pe termen lung. Așadar, suntem siguri că vom continua pe calea dezvoltării durabile.

AXXIS 1458 × 180 px 2 slidere - AXXIS Nova Resort & SPA