Diana Micu (EGO Rezidențial): Cursurile de agent imobiliar, o cale sustenabilă pentru dezvoltarea profesională și imaginea industriei

Diana Micu a fondat agenția imobiliară EGO Rezidențial pe când avea 20 de ani, iar în ultimii cinci ani, afacerile companiei antreprenoriale au crescut constant, în ciuda provocărilor din piața imobiliară. Fondatoarea vorbește în interviul acordat Real Estate Magazine despre un nou curs pe care îl lansează pentru agenții imobiliari care vor să-și consolideze cunoștințele și despre modul în care a ajutat-o specializarea în design interior în tranzacțiile rezidențiale.

Cum ați ales să vă dezvoltați propria afacere în piața imobiliară și care au fost cele mai importante etape pe care le-ați parcurs cu EGO Rezidențial până acum?
Am pornit afacerea în domeniul imobiliar într-un moment de cotitură. După ce am lucrat ca agent imobiliar timp de aproximativ un an, am decis să renunț pentru a deschide propria afacere de producție și vânzare de haine. Nu este un domeniu ușor, cel al imobiliarelor, mai ales pentru o fată de 20 de ani, cât aveam la momentul respectiv.

DSC8874 copy 682x1024 - Diana Micu (EGO Rezidențial): Cursurile de agent imobiliar, o cale sustenabilă pentru dezvoltarea profesională și imaginea industriei

După doar câteva luni, am hotărât să revin pe piața imobiliară datorită beneficiilor financiare care erau incomparabile cu ceea ce începusem atunci. Am conturat visul împreună cu asociatul meu, Alexandru Consulea, care la momentul respectiv activa în domeniul restaurantelor, și am hotărât să mergem pe acest drum care nu avea să fie deloc lin. A fost o decizie importantă pentru amândoi, pentru că urma să ne schimbăm direcția radical.

Cea mai importantă etapă cred că a fost decizia efectivă de a iniția afacerea, apoi singura direcție a fost „înainte”. Au fost multe momente grele, însă niciodată nu ne-am gândit să renunțăm. Am setat atunci un obiectiv care, după cinci ani de EGO Rezidențial, încă este în faza de dezvoltare, însă cu perseverență știm sigur că-l vom atinge.

Au fost anumite lecții pe care le-ați învățat în conducerea propriei agenții?
Am învățat foarte multe în ultimii cinci ani, însă ce îmi vine acum în minte și mi se pare importantă este răbdarea. Vorbim despre răbdarea cu oamenii – atât clienți, cât și colaboratori –, care este un element-cheie în relațiile de orice natură, și mai ales răbdarea cu mine, pentru că mereu mi-am dorit ca situațiile să se desfășoare alert. Am învățat însă că lucrurile mari necesită timp.

Residential Building Permits 1024x683 - Diana Micu (EGO Rezidențial): Cursurile de agent imobiliar, o cale sustenabilă pentru dezvoltarea profesională și imaginea industriei

Cum alegeți tipurile de proiecte rezidențiale în care vă implicați pe partea de vânzări?
Am hotărât împreună cu asociatul meu, Alexandru Consulea, să ne axăm pe proiecte imobiliare cu un volum mare de produse, pentru a eficientiza atât costurile cu promovarea, cât și munca agenților. Sigur că nu excludem și proiecte mai mici, însă efortul este direcționat cu precădere pe proiectele mari. Vorbind de ansamblurile de anvergură, investitorii care le dezvoltă au avut proiecte anterioare și un istoric care vine ca garanție pentru fiecare proiect promovat.

Cum vedeți dezvoltarea profesiei de agent imobiliar în România și care sunt principalele puncte care ar trebui îmbunătățite în viitorul apropiat
Meseria de agent imobiliar este de multe ori greșit înțeleasă de către oamenii care nu cunosc acest domeniu. Nu trebuie negat faptul că aceste păreri s-au format în timp din cauza unor agenți imobiliari care au activat sau activează în domeniu fără specializare, care nu cunosc partea de documentație, nu știu pașii unei achiziții și atunci nu pot oferi suport de calitate în toate aspectele. Poate fac meseria aceasta ca pe un job sezonier sau pentru că au auzit că un agent imobiliar poate avea venituri mari. Este adevărat, însă fără o bază și o pregătire în sensul acesta este dificil să performezi, motiv pentru care mulți renunță rapid.

blueprint 7 1024x643 - Diana Micu (EGO Rezidențial): Cursurile de agent imobiliar, o cale sustenabilă pentru dezvoltarea profesională și imaginea industriei

În opinia mea, această meserie nu ar trebui practicată fără o licență deoarece implică munca în tranzacții complexe de zeci, sute sau chiar milioane de euro.

Cât de importante sunt cursurile de specializare pentru un agent imobiliar și cum ați decis să lansați o inițiativă în această zonă? Cum veți structura cursul de specializare pentru cariera de agent imobiliar?
Pentru a avea rezultate și pentru a putea oferi servicii de calitate, cursurile de agent imobiliar sunt esențiale. Am decis să lansez cursurile de agent imobiliar după ce am avut surpriza să citesc un suport de curs predat în anul 2021. Nu o să comentez pe marginea sa, însă acesta a fost impulsul. Îmi doresc să văd oameni pregătiți și stăpâni pe sine, fiind nevoie de o formare profesională adaptată constant la schimbările legislative și realitățile din piața imobiliară.

Structura cursului este aerisită și interactivă. Mă voi limita strict la informațiile necesare unui agent imobiliar, fără a încărca memoria cursanților cu informații inutile. În felul acesta, informația transmisă va fi mai ușor de preluat. Voi sublinia partea de documentație, vom intra în detalii tehnice ale unei construcții – de interes general (informații necesare în orice prezentare profesionistă), vom structura pașii unei vizionări și post-vizionări, vom analiza structura unui anunț imobiliar, vom ști ce întrebări să punem atunci când primim un telefon, cum se relaționează sănătos cu clienții și vom merge fizic să vizităm șantiere în diferite stadii. Vor fi jocuri cu roluri, alături de teste teoretice și practice. Scopul este ca fiecare cursant să fie pregătit la final și să lucreze cât mai eficient, iar participarea la curs să fie una plăcută.

Care sunt beneficiile dezvoltatorilor imobiliari care aleg să lucreze cu agenții specializate pentru comercializarea proiectelor?
Serviciul de vânzare și marketing ar trebui tratat ca un element de sine stătător în orice companie, în forma internă sau externalizată. Pentru clienți este importantă prezentarea prin comparație cu alte proiecte, iar greutatea este și mai mare atunci când vorbim de un produs care nu este în forma finală. Vindem apartamentele din stadiul de proiect sau construcție și atunci informațiile trebuie să fie complete și să reflecte realitatea.

Se întâmplă foarte des să prezentăm proiecte care nu se încadrează în filtrele inițiale de căutare ale cumpărătorilor, însă cu o bună prezentare și înțelegere a produsului, mulți dintre aceștia reconsideră cerințele inițiale. Oferim astfel dezvoltatorilor deschidere către o plajă mai mare de clienți și îi ținem conectați în timp real la mișcările care apar în piață.

Aveți o pregătire și în design interior. Sunt anumite elemente din această industrie care vă ajută în procesul de vânzare a proprietăților?
Cu siguranță ajută. Orice cunoștință în plus reprezintă un avantaj. Personal, m-a ajutat să fac selecții de finisaje pentru proiecte imobiliare mari, cu rezultate și feedback-uri foarte bune. Ajută atunci când propun mobilarea camerelor, dar și când gândesc traseele electrice și (re)compartimentări interioare. Oferim și acest serviciu colaboratorilor noștri. Când vorbim despre clienții finali, îi susțin în a face alegeri mai potrivite nevoilor lor și, de multe ori, îi sprijin când aleg finisajele interioare.

Care sunt planurile de extindere ale EGO Rezidențial? Aveți în plan intrarea pe alte segmente din piața imobiliară?
Da, avem în vedere segmentul de dezvoltare imobiliară. Ne vom axa foarte mult pe calitatea produsului livrat, spații bine optimizate și design modern. Voi profita de cunoștințele dobândite la cursurile de amenajări interioare, dar și de experiența acumulată în cei șapte ani de activitate. Detalii mai multe vor apărea pe măsură ce definitivăm proiectul.

Cum estimați că va evolua cererea pe segmentul rezidențial nou din București în cursul anului 2022?
În ultimul an și jumătate, am întâmpinat mai multe provocări și este dificil să fac o estimare la momentul acesta. În zona în care activăm noi sunt cereri foarte mari pentru locațiile care oferă acces rapid către stații de metrou, pentru apartamente cu terasă sau grădină și case pe pământ. Locuințele care sunt adaptate anului în curs din punct de vedere al designului sunt la mare căutare. Oamenii tind mai mult să aleagă poziția, calitatea și frumosul în detrimentul unor metri pătrați în plus.

Articol publicat inițial în Real Estate Magazine Nr.40.

MACHETA - austrotherme