Miele – În perioada de izolare, traficul în platformele online s-a dublat

Loredana Butnaru (General Manager Romania & Hungary, Miele): ” În perioada de izolare, traficul în platformele online s-a dublat, primeam comenzi și noaptea”

După șapte ani la conducerea filialei din România, Loredana Butnaru a preluat, începând cu luna martie 2020, și conducerea filialei Miele din Ungaria. Până la sfârșitul acestui an va trebui să reorganizeze business-ul de acolo și, în paralel, să gestioneze impactul crizei sanitare Covid la nivelul companiei în ambele țări.

 Cum ați primit această numire și ce vă propuneți pentru următoarele luni ?
Este o nouă provocare pentru mine, ce vine după 7 ani în care am dezvoltat constant brandul și rezultatele Miele în România. Piața din Ungaria are o dinamică diferită, astfel că trebuie să selectăm cu atenție tacticile pe care să le translatăm din România acolo. Este un mandat interimar, de aceea prioritară este reorganizarea business-ului și  predarea acestuia” la cheie” spre sfarsitul anului.

 

Care sunt asemănările și deosebirile dintre cele două țări (România și Ungaria) în privința business-ului Miele?
În industria noastră există diferențe mari între cele două țări, acestea ținând de istorie si maturitatea pieței de electrocasnice. Ungaria deține o piață mai matură decât a României, canalele sunt diferite. De exemplu în Ungaria este mult mai dezvoltat retailul premium de mobilier de bucătărie, segmentul de proiecte cât și colaborarea cu arhitecți și designeri. De asemenea, în Ungaria există lanțuri internaționale ca de exemplu Media Markt, pe când în România există numai rețele naționale în comerțul cu electrocasnice.  În România, dacă vorbim strict de Miele, comerțul online și cel prin magazine de tip propriu este mult mai bine dezvoltat.

Cum vedeți impactul crizei sanitare asupra mediului de afaceri in România?
Efectele negative s-au resimțit încă din primele zile, în special pentru business-urile din offline. Și noi, deși am menținut toate showroom-urile proprii deschise pe toată perioada stării de urgență, am înregistrat o scădere de 40% a traficului în magazine, ce și-a revenit, ulterior, gradual. Shift-ul spre online a fost evident și a generat un puternic impact asupra comportamentulului de consum. Impactul asupra mediului de afaceri este unul important, într-adevăr gradul este diferit în funcție de sectorul de activitate. În mod sigur toate industriile vor fi afectate, situația economică la nivel global arată diferit față de previziunile anului 2020 și vom fi afectați. Nu sunt în măsură să spun dacă PIB-ul României va înregistra valori negative sau dacă vor fi pozitive pentru 2020, cred că în această situație trebuie să ne schimbăm strategia și să ne adaptăm realității din prezent.

Cum gestionați criza Covid la nivelul business-ului Miele și ce schimbări credeți că va aduce această criză sanitară în obiceiurile de consum ale oamenilor?
Încă de la primele semne ale crizei medicale am fost atenți la semnalele pe care le transmiteau piețele din alte țări, precum și la deciziile pe care se pregăteau autoritățile din România să le impună. Am intuit că o potențială perioadă de izolare se va traduce printr-o adaptare a comportamentului de consum, deoarece oamenii tot urmau să aibă nevoie de produse pentru viața de zi cu zi. Așadar am decis să alocăm și mai multe resurse în online, să reorganizăm stocurile pe care le aveam la dispoziție și să promovăm produsele foarte căutate la acel moment. Efectele au fost peste așteptări: traficul în platformele online s-a dublat, primeam comenzi și noaptea, iar clienții au investit în electrocasnice Miele pentru că își doreau produse care să le ofere siguranță și un nivel foarte ridicat de confort.

Cred că oamenii vor redescoperi, odată cu această criză, importanța calității și a beneficiilor pe care un produs premium le aduce în locuință. Când știi că te poți baza pe un echipament electrocasnic timp de ani de zile, cu rezultate neschimbate, valoarea inițială a investiției trece în planul secund.

Foarte mulți oameni au petrecut mult mai mult timp acasă și au fost nevoiți să facă lucruri pe care poate înainte nu le făceau, de exemplu să aspire, să întindă sufe, să calce sau să gătească. Așa au realizat că poate aspiratorul nu este unul performant sau poate că au nevoie de un uscător de rufe sau de o stație de călcat. Neputând savura o cafea în locul preferat au realizat că au nevoie de un expressor care să le facă o cafea foarte bună.

 Care sunt planurile pe termen scurt și mediu pentru Miele în Europa? Aveți în vedere lansarea de noi produse în acest an?
Nouă, la Miele, ne place să revoluționăm constant piața de echipamente electrocasnice. Și vom continua să facem acest lucru. Pentru 2020 nu au fost planificate schimbări masive de gamă sau produse revoluționare, dar exista totuși categorii de produse noi care vor fi lansate anul acesta.

MACHETA - austrotherme

One Comments

Leave a Reply