Închiderea tuturor activităților neesențiale în această perioadă, pe fondul stării de urgență decretate pentru combaterea coronavirus, a condus la închiderea a peste 9.000 de magazine din cadrul centrelor comerciale.
Magazinele suspuse restricțiilor înregistrează zilnic venituri neîncasate cuprinse între 15 și 20 de milioane de euro, potrivit unui analize a firmei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Din stocul total de retail modern estimat la 3,9 milioane de metri pătrați, este operațional în acest moment un procent de 23%, în principal supermarketuri și hipermarketuri.
Comerțul online ar urma să acopere cererea în creștere, iar pe termen lung își va menține o cotă semnificativă din piața de retail, se arată în analiză.
„Astfel, în funcție de cât de mult va dura distanțarea socială, este posibil ca obișnuința oamenilor de a comanda din confortul casei lor să schimbe modul de achiziție al produselor pe viitor, în special în ceea ce privește alimentele sau alte produsele uzuale”, a spus Bogdan Marcu, partner Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Pingback: Coronavirus: Industria real estate, catalogată drept activitate esențială în New York - Real Estate Magazine