Primăria ar vrea taxă pentru intrarea mașinilor în centrul Bucureștiului

Primăria Municipiului București analizează variante pentru taxarea șoferilor care intră în centrul Bucureștiului, în condițiile în care în Capitală sunt înmatriculate aproximativ 1,3 milioane de mașini.

Primarul general Gabriela Firea nu a oferit un termen la care taxa va fi introdusă, dar a spus că ea se va aplica doar după ce se va comanda un sondaj pe această temă.

“Credem ca se va ajunge şi la instituirea unei taxe de centru. Nu pot să vă spun cât va fi, va fi raportată la nivelul de trai din Capitală”, a spus Firea la conferinţa LIVE BUSINESS organizată de ECONOMICA.NET.

Firea a adăugat că această taxă va fi implementată doar după finalizarea altor programe ale municipalității precum achiziția de autobuze și dezvoltarea de parcări de tip park&ride.

„Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București și în zona metropolitană, adică județul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală vor trebui să facă dovada că și-au achiziționat o vinietă: vinieta Oxigen B care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 1900 lei. Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Repet, pentru mașinile înmatriculate în celalalte județe și în alte țări, inclusiv cele înmatriculate în Bulgaria”, a precizat Firea, citată de Antena3.ro.

De asemenea, nu va fi permis accesul în zona centrală pentru maşinile non-Euro, Euro 1, Euro 2 şi Euro 3.

La începutul anului 2019, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) sublinia că în București intră circa 137.000 de mașini zilnic. Organizația propunea instituirea unei taxe medii de 3 euro/zi pentru aceste automobile și direcționarea banilor către un Fond pentru Aer Curat.

“Impunerea unor taxe locale pentru intrarea în parcul municipal a autovehiculelor vechi/poluante sau taxe de traversare/staţionare pentru autovehiculele poluante (ex.: Euro 5 şi inferior) va aduce sume importante la bugetul administraţiei locale, sume ce pot fi folosite pentru susţinerea retragerii din parcul municipal a autoturismelor poluante sau realizarea de hub parkinguri, de genul ‘Park & Ride’ de la Străuleşti”, explică reprezentanţii APIA, citați de Agerpres.

Leave a Reply