Grupul hotelier de lux Hyatt are în plan să dezvolte primul său hotel în România

Alex Moldovan

, Real News

Hyatt, una dintre cele mai importante companii globale de ospitalitate și unul dintre cei mai experimentați operatori internaționali din regiunea CEE, prospectează piața din România ca parte a strategiei sale de expansiune în Europa de Est.

Grupul intenționează să își facă intrarea pe piața locală prin dezvoltarea unui hotel upper scale în București, oferind aproximativ 200 de camere și servicii complete, sub managementul Hyatt. Proiectul este anticipat să devină emblema brandului în România.

România se află de ceva vreme pe radarul de dezvoltare al grupului Hyatt, din mai multe motive. Țara are un rol cheie în regiunea Mării Negre, fiind membră a UE și NATO, ceea ce atrage un flux crescut de fonduri și populație. România se poate lăuda cu o sursă bogată de talente creative și antreprenoriale, iar diaspora românească se întoarce aducând cu ea cunoștințe și experiență pentru a contribui la dezvoltarea țării. Bucureștiul, ca număr de locuitori, depășește orașe precum Varșovia, Budapesta sau München, oferind oportunități promițătoare în sectorul hotelier. Recent, Brașov a deschis primul său aeroport internațional, un pas important pentru stimularea turismului. De asemenea, Cluj-Napoca, al doilea oraș ca mărime din România și un important hub IT, este pe cale să atingă 1 milion de locuitori.

„România este o piață foarte atractivă, pe care Hyatt încă nu a reușit să o exploreze. Oportunitățile pentru dezvoltarea unor hoteluri de mari dimensiuni în centrul Bucureștiului sunt rare și, în general, se bazează pe modele de franciză. Obiectivul nostru este să dezvoltăm un hotel full-service, de nivel upper class, sub managementul nostru direct, care să devină emblema brandului în țară. Această abordare ne va permite să ne conectam la piața locală, să dezvoltăm infrastructura și să valorificăm talentele locale. Suntem ferm convinși că această strategie reprezintă cheia succesului pe termen lung. Intenționăm să construim parteneriate cu businessuri locale puternice, așa cum am făcut în Bulgaria, care este cea mai importantă piață din Europa de Est a grupului. Ne propunem să replicăm acest model de succes și în România”, a declarat Takuya Aoyama, VP development în cadrul Hyatt.

Prezența Hyatt în Europa de Est a fost marcată de un angajament ferm față de dezvoltarea regiunii. Lunga sa istorie în gestionarea Hyatt Regency Belgrad și Hyatt Regency Thessaloniki din 1990 și, respectiv, 1999, demonstrează dedicarea sa față de piețele din Europa de Est, devenind unul dintre cei mai experimentați operatori internaționali din regiune.

Portofoliul regional al companiei cuprinde 13 proprietăți exclusiviste situate în Bulgaria, Muntenegru, Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Serbia și Ucraina, oferind în total peste 3.395 de camere. Alte 6 proiecte hoteliere sunt planificate în regiune în următorii 3 ani, în țări precum Bulgaria, Estonia, Serbia, Albania și Croația, iar România este următoarea destinație.

În 2022, Hyatt a atins o etapă importantă, marcând al șaselea an consecutiv în care a fost desemnată compania de ospitalitate cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. Între 2017 și 2022, Hyatt a inaugurat 120 de hoteluri noi (aproximativ 23.200 de camere), dintre care 45% sunt amplasate în Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA). Aproximativ 66% din camerele adăugate se încadrează în segmentele de lux, lifestyle și resorturi.

 

AXXIS 1458 × 180 px 2 slidere - AXXIS Nova Resort & SPA