Pinum Doors & Windows continuă creșterea în 2022, pe fondul cererii importante din industria imobiliară

După repornirea exporturilor spre Statele Unite ale Americii și extinderea gamei de produse realizate în România, Pinum Doors & Windows mizează pe o creștere de 15% a afacerilor în 2022. Francesco Curcio, director general Pinum Doors & Windows, vorbește într-un interviu exclusiv pentru Real Estate Magazine despre provocările pieței de profil și investițiile în digitalizare care au adus beneficii la nivel de producție și relație cu clienții. Compania aniversează 30 de ani de activitate în 2022 și continuă să obțină cel mai mare volum de vânzări prin segmentul de uși, urmat de ferestre și parchet.

Cum au evoluat afacerile Pinum Doors & Windows în cursul anului 2021 și ce așteptări aveți pentru 2022?
Pentru Pinum, anul 2021 a însemnat o creștere de aproximativ 25% față de anul 2020. Astfel, anul acesta depășim pragul de 17 milioane de euro în privința cifrei de afaceri. Această creștere nu se datorează doar creșterii volumului de comenzi, ci și creșterii prețurilor la materia primă. De asemenea, am reușit să reluăm exporturile către Statele Unite ale Americii.

În anul 2022 ne așteptăm să înregistrăm o creștere de 15%. Prognozăm acest avans deoarece piața imobiliară este în continuare stabilă. Pentru moment, pare că nu se resimte problema sistării autorizațiilor de construire sau a Planurilor Urbanistice Zonale (PUZ).

politehnica business tower 15 1024x788 - Pinum Doors & Windows continuă creșterea în 2022, pe fondul cererii importante din industria imobiliară

Care au fost cele mai populare categorii de produse din portofoliul Pinum?
Principalele produse pe care le comercializăm – și care sunt cele mai căutate – rămân ușile și ferestrele. În continuare, din totalul vânzărilor, ușile reprezintă 70%, restul fiind împărțit astfel: 25% ferestre și 5% parchet. Ne dorim ca în viitor să creștem cota de piață a tâmplăriei de exterior deoarece cererea pe care am avut-o pe aceste produse în ultima perioadă ne dă speranța că putem realiza acest obiectiv. 

La categoria ușilor de interior, cea mai bine vândută rămâne în continuare gama Sara. Pentru aceasta am venit în ajutorul clienților și le-am oferit posibilitatea să-și poată personaliza ușa în funcție de cerințe. Acest aspect ne-a adus un mare succes. De asemenea, cel mai nou produs Pinum – ușa Filomuro, Made in Romania, a avut un real succes în piață.

Dacă discutăm despre tâmplăria exterioară din PVC și aluminiu, suntem bucuroși să observăm că există o cerere din ce în ce mai mare, iar clienții au început să caute produsele de înaltă calitate. Prin urmare, noi, prin investițiile făcute în fabrica de ferestre, putem furniza astfel de produse. Am reușit să livrăm tâmplărie exterioară în toate proiectele mari din București și din țară, dar și către piața americană. Pentru proiectele din SUA, mai precis din statul New York, avem certificări aprobate de către statul New York. Acestea sunt foarte stricte și probabil suntem printre puținele companii din România care au îndeplinit standardele impuse de stat.

Ce noutăți a adus Pinum la nivelul gamei de produse și servicii disponibile pentru clienții români?
Așa cum am menționat anterior, una dintre noutățile Pinum pentru anul acesta este ușa Filomuro, Made in Romania. Am reușit să facem acest produs care a fost un succes.

Mai mult, am continuat investițiile în fabrica de ferestre și ne mândrim că în acest moment avem soluții tehnice pe care nu le au alte firme din domeniu. Lucrăm cu cei mai renumiți producători de profile de aluminiu și PVC. Anul acesta am investit în tehnologie care ne ajută să putem realiza pereți cortină, fațade ventilate, dar și uși de exterior din aluminiu, PVC placat cu panouri din oțel sau uși din PVC cu panouri din HPL. O altă noutate este reprezentată de ușa de intrare Filomuro la interior sau la exterior, care se poate realiza cu înălțimi de până la 2,6 metri.

De asemenea, lucrăm de ceva timp și putem spune că în acest moment majoritatea operațiunilor le facem în mediul digital. De la procesul de ofertare, lansare a unei comenzi, achiziția materiilor prime, planificarea producției și până la procesul de livrare, toate aceste operațiuni sunt trecute în mediul digital. Dezvoltăm în continuare această zonă deoarece digitalizarea a adus beneficii importante companiei.

DSC6433 1024x683 - Pinum Doors & Windows continuă creșterea în 2022, pe fondul cererii importante din industria imobiliară

Ați observat o schimbare a comportamentului de consum în economia pandemică? Ați adaptat operațiunile la tendințele privind structura cererii?
În această perioadă se observă numeroase schimbări, pornind de la modul de proiectare a locuințelor, până la cerințele clienților. Proiectanții și dezvoltatorii au înțeles necesitatea de a avea un spațiu pentru „work from home”. De asemenea, și clienții caută acum case sau apartamente mai spațioase, eventual cu o cameră în plus pentru un posibil spațiu de birou. 

Prin produsele noastre venim în ajutorul proiectanților și al arhitecților cu soluții care eficientizează spațiul. Aici putem vorbi de uși glisante pe lângă perete/în buzunar sau de uși pliante. 

Care sunt provocările gestionării unei activități de producție în România?
Cele mai mari provocări în activitatea de producție din România sunt identificarea soluțiilor optime din punct de vedere al raportului dintre investițiile în tehnologie și costul produsului, precum și gestionarea factorului uman. Piața se schimbă într-un ritm accelerat, solicitările clienților atât în relația cu companiile (B2B), cât și cu clienții individuali (B2C) sunt din ce în ce mai variate. Prin urmare, producția trebuie să identifice soluții optime pentru a satisface cât mai repede solicitările acestora, iar soluțiile oferite să fie optime pentru client, atât din punct de vedere al calității, cât și al costului produsului.

Ați întâmpinat probleme pe fluxurile de aprovizionare? V-ați confruntat cu prețuri în creștere ale materiei prime?
Pandemia a generat dificultăți majore pentru companiile de producție din cauza penuriei de materii prime, precum și a problemelor sanitare care au dus la întârzieri și chiar la blocaje temporare în fluxurile de producție.

Probleme cu fluxul de achiziții au început să fie notabile începând cu luna martie 2021. Pe lângă informările despre creșteri accelerate de prețuri, au apărut sincope în fluxul de intrare al materiilor prime în fabrici. Când am înțeles care este tendința pieței, am crescut stocurile de materii prime și materiale. Chiar dacă aceste operațiuni au dus la anumite obstacole pe fluxul de numerar, compania a reușit să nu aibă sincope în producție și să ofere clienților săi produsele solicitate, respectându-și termenele de livrare convenite în relațiile B2B și B2C.

DSC6429 1024x683 - Pinum Doors & Windows continuă creșterea în 2022, pe fondul cererii importante din industria imobiliară

Ce perspective are piața locală de ferestre, uși și parchet în perioada următoare?
Ne așteptăm ca, în 2022, piața locală să se stabilizeze. Sperăm în continuare să existe și mai multă implicare din partea statului. Prin diferite investiții făcute în dezvoltarea infrastructurii și creșterea investițiilor publice se pot crea locuri de muncă pentru oameni, dar pot apărea și noi oportunități de investiții atât din partea companiilor românești, cât și a investitorilor străini.

Cum vedeți dezvoltarea pieței imobiliare din România în 2022 și ce rol au furnizorii în progresul întregului sector?
Observăm faptul că proiectele rezidențiale premium sunt în creștere. Aici ne referim și la arhitectura proiectelor, dar și la finisajele folosite. Începe să se pună tot mai mult accent pe calitate și design. Ne bucurăm că Pinum poate veni în ajutorul proiectanților și al dezvoltatorilor cu soluții de ultimă generație. 

Pentru final, dorim să spunem că încercăm să fim mereu aproape de clienții noștri. Așa cum știți, de anul trecut, ne-am axat pe investiții în dezvoltarea rețelei de magazine și distribuitori din țară. După Craiova și Brașov, urmează să deschidem la începutul anului 2022 un alt showroom marca Pinum, în Sibiu. O să fie un showroom de aproape 200 de metri pătrați, în care vom expune toate produsele noastre. Tot pentru anul următor, vom veni și cu alte surprize către clienții noștri deoarece, în 2022, compania noastră împlinește 30 de ani de activitate.

Pe această cale, dorim tuturor să aibă parte de sărbători fericite și un an nou plin de cât mai multe realizări!

Material publicat inițial în Real Estate Magazine Nr.41.

MACHETA - austrotherme