Tatiana Popescu, fondatoarea Quadra Casa: „Construim afacerea cărămidă cu cărămidă, fără a face rabat de la calitate, dedicare și implicare”

Quadra Casa, business-ul de familie fondat de Tatiana Popescu și soțul ei în urmă cu patru ani, a reușit performanța de a-și dubla cifra de afaceri an de an, de la momentul intrării pe piața din România. Pornind de la o cifră de afaceri anuală de 300.000 de euro, compania a urmat o tendință anuală de dublare a acesteia, ajungând la 2,4 milioane de euro chiar în anul pandemiei. Pentru 2021, fondatorii estimează o nouă dublare a cifrei de afaceri, mizând pe un business construit pe baze solide și sigure, cu accent pe calitate, dedicare și implicare.

Dedicată segmentului de produse de finisaj premium, cu accent în zona de sanitare și accesorii, parchet, finisaje speciale, sticlă, Quadra Casa se adresează „dezvoltatorilor cu viziune și clienților finali care apreciază calitatea și diversitatea”, după cum spune fondatoarea companiei în interviul exclusiv pentru Real Estate Magazine. Dincolo de cifre, detalii tehnice și evoluția business-ului pe care îl conduce, Tatiana vorbește cu sinceritate și despre plăcerile, ambițiile și împlinirile sale ca soție și mamă, considerând că cea mai mare realizare a sa rămâne familia.

DSC2328 copy 683x1024 - Tatiana Popescu, fondatoarea Quadra Casa: „Construim afacerea cărămidă cu cărămidă, fără a face rabat de la calitate, dedicare și implicare”

Care a fost, mai exact, strategia Quadra Casa și ce a condus la obținerea acestei performanțe? 

Divide and conquer! Am știut de la început că ne aventurăm într-o piață unde existau, încă de acum patru ani, mulți jucători cu vechime. Din start, ne-am adresat unui segment aparte de clienți. Nu am făcut niciodată rabat de la calitate, am promovat întotdeauna produse și soluții de calitate superioară și suntem, încă de la început, implicați 100%. Iar pentru noi, un client nu înseamnă doar o vânzare – plecăm împreună de la o idee, oferim soluții, pre- și post-vânzare. Suntem serioși și dedicați, iar clienții apreciază aceste calități la un antreprenor.

Cum ați început afacerea în România și cum credeți că ați influențat piața finisajelor în toată această perioadă?

După ce am călătorit peste tot în lume, prin prisma business-ului de la acea vreme (până acum patru ani, ambii am lucrat pe piețe externe, eu în Europa, America, Asia, în timp ce soțul meu are o experiență mare pe piața din Orientul Mijlociu), am hotărât că este cazul să ne stabilim în România pentru a clădi baza pentru familia mult dorită, copiii având nevoie de stabilitate.

Din punctul nostru de vedere, am adus plusvaloare proiectelor la care am lucrat, prin soluțiile de ultimă generație, mult mai performante, având caracteristici net superioare din punct de vedere tehnic, rezolvând diverse soluții de șantier și, de ce nu, printre cele mai frumoase.

„Lucrăm doar cu fabricile care au certificate de origine a materiei prime”

Ați spus că atât dumneavoastră, cât și soțul dumneavoastră aveți o experiență foarte mare pe piețele externe din Europa, America, Asia, Orientul Mijlociu. Cum ați defini piața autohtonă de finisaje în comparație cu acestea? Care sunt avantajele, respectiv punctele slabe ale României în acest sens?

Piața autohtonă era dominată de contractori generali care, din dorința de a câștiga toate proiectele, mergeau pe soluții clasice (ca să nu zic „budget-friendly”), adică dacă era specificat „placă de 60×60 gri”, cu siguranță se folosea cea mai „budget-friendly” placă de 60×60. Quadra Casa, în schimb, a adus pe piață placă de 60×60 „free-maintenance”, „RADON-free” – despre care se știe foarte puțin, dar care este un gaz natural radioactiv ce se găsește în scoarța Pământului și poate fi prezent în materiale de construcții sau apă, de exemplu.

Înainte de a porni la drum, am hotărât că nu ne interesează proiectele cu bugete mici, ci doar cele medii și peste. Ne-am ales furnizorii cu mare atenție, toate fabricile cu care colaborăm au certificate de origine a materiei prime („RADON-free”), sunt fabrici care nu doar că au cele mai înalte standarde de producție, dar și cele mai ecologice.

Acestea fiind spuse, ne-am adresat direct beneficiarilor proiectelor, le-am prezentat toate avantajele produselor noastre și am încercat întotdeauna să ne încadrăm în bugetele lor, ceea ce, de cele mai multe ori, ne-a și ieșit. Suntem foarte agresivi în prețuri, livrări și post-vânzări. Suntem prezenți cu totul în cadrul unui proiect.

Avantajele sunt că din ce în ce mai mulți beneficiari sunt interesați în detaliu de ce se întâmplă în cadrul proiectului și nu mai lasă totul la alegerea contractorului general. Pe de altă parte, ca dezavantaj, aș menționa faptul că există încă proiecte care urmăresc doar profitul, fără a lăsa o „moștenire” prin ce construiesc.

DSC2410 copy 683x1024 - Tatiana Popescu, fondatoarea Quadra Casa: „Construim afacerea cărămidă cu cărămidă, fără a face rabat de la calitate, dedicare și implicare”

Cum evaluați anul pandemic 2020 pentru Quadra Casa? A avut și părți pozitive pentru business-ul dumneavoastră?

Anul 2020 a fost unul foarte bun, nu ne-am oprit nici măcar o zi. Am muncit mai mult decât era necesar doar pentru că a lipsit comunicarea directă, însă ne-am adaptat și la acest aspect. Am dublat cifra de afaceri, dar presupun că, pentru toate companiile din domeniul construcțiilor, 2020 a fost un an foarte bun.

Cum ați adaptat business-ul Quadra Casa perioadei de pandemie? Ce măsuri ați luat și cu ce efect?

Am fost mai prezenți ca oricând. Majoritatea companiilor au redus salariile, au concediat angajați, au așteptat cel mai probabil să vadă ce se întâmplă. Quadra Casa, în schimb, a angajat, chiar am mărit unele salarii pentru efort și dedicare. Am livrat proiectele vechi și noi în aceleași condiții comerciale fără teama de a nu fi plătiți, lucru care a sudat relațiile cu clienții noștri. Am absorbit toate extra costurile – de exemplu, costul transporturilor s-a dublat pentru că nu mai erau șoferi, dar noi ne-am repliat, am plătit și livrat la timp, fără a cere ceva în plus. Pentru că noi credem în relațiile de lungă durată și nu doar în vânzări unice pentru profit. Construim afacerea noastră cărămidă cu cărămidă, fără a face rabat de la calitate, dedicare și implicare.

„Credem în relațiile de lungă durată și nu în vânzări unice pentru profit”

S-a schimbat comportamentul de consum? Credeți că acesta se va menține pe termen lung? 

Da, comportamentul de consum s-a schimbat mult. Acum se caută doar lucruri de calitate și de viitor. Și cred că acest comportament de consum al clienților noștri se va menține pe termen lung.

DSC2512 copy 1024x683 - Tatiana Popescu, fondatoarea Quadra Casa: „Construim afacerea cărămidă cu cărămidă, fără a face rabat de la calitate, dedicare și implicare”

Ce așteptări aveți de la 2021, din punct de vedere al cifrei de afaceri și al obiectivelor de business propuse?

Să le dublăm, desigur!

Unde vedeți Quadra Casa în următorii cinci ani?

Avem planuri mari, sper să avem timp să le realizăm. Un showroom mai mare, un depozit, investiții continue în oameni, în dezvoltarea lor personală și profesională, și în calitatea produselor noastre. Am fost mereu cu un pas înainte și am știut pe ce parte a dezvoltării să ne axăm. Așa vom face, firesc, și în continuare.

Cui vă adresați? Care sunt cei mai importanți parteneri?

Ne adresăm clienților finali care apreciază calitatea și diversitatea, iar cei mai importanți parteneri ai noștri sunt dezvoltatorii cu viziune.

Ce vă diferențiază față de competitori? Care sunt cele mai importante valori și servicii ale companiei dumneavoastră?

Suntem foarte tehnici, dăm soluții pentru orice proiect, orice cerință. Printre clienții noștri se numără Globalworth, Forte Partners, Nordis Development, Akcent Development, Apex Alliance, Țiriac Imobiliare etc. 

„Tendința în piață este pentru produsele «maintenance-free»”

Care sunt provocările unui antreprenor român în această perioadă?

Să-și găsească angajați loiali și dedicați.

Care sunt, în opinia dumneavoastră, tendințele în piața finisajelor, atât pe plan local, cât și internațional?

Tendința este pentru produsele „maintenance-free”. Cum timpul este atât de comprimat, absolut toți clienții caută soluții de lungă durată, dar care să nu necesite în timp întreținere.

DSC 2216 copy 1024x683 - Tatiana Popescu, fondatoarea Quadra Casa: „Construim afacerea cărămidă cu cărămidă, fără a face rabat de la calitate, dedicare și implicare”

Care considerați că este cea mai importantă descoperire în piața finisajelor din ultimul deceniu?

Placările antibacteriale. Da, există și le avem la noi în portofoliu!

 „Familia este cea mai mare realizare a mea”

Știu că sunteți soție și mamă a doi copii și așteptați al treilea copil. Vă felicit pentru că îmbinați atât de frumos succesul profesional cu o viață de familie împlinită. Cum reușiți? Considerați că este nevoie de anumite calități personale pentru a putea păstra un echilibru între viața profesională și cea personală?

În primul rând, soțul vine din același domeniu, deci am susținerea lui 100% în orice aș face. Familia este, de fapt, cea mai mare realizare a mea. Am ales cel mai bun sistem de învățământ – și anume, cel britanic – care practic mă ajută enorm în educația copiilor, fiind strict, dar în același timp ajutându-i să se descopere. Noi, în schimb, ca familie, le oferim foarte multă dragoste și toate weekend-urile noastre. Dar, fie vorba între noi, este foarte complicat. Totuși, cumva, lucrurile funcționează de la sine și funcționează foarte bine.

Care este partea care vă place cel mai mult la viața dumneavoastră și de ce?

Fiind foarte ambițioasă, desigur că am o satisfacție enormă când câștig proiectul la care licităm. Dar, cel mai mult, cinele romantice cu soțul meu atunci când suntem plecați în delegație. (zâmbește – n.red.)

DSC 2206 copy 1024x683 - Tatiana Popescu, fondatoarea Quadra Casa: „Construim afacerea cărămidă cu cărămidă, fără a face rabat de la calitate, dedicare și implicare”

Cum știți că decizia strategică pe care o luați ca manager este cea corectă?

Pur și simplu, am luat decizia, merg cu ea până la capăt. Majoritatea au fost corecte, iar din celelalte am avut întotdeauna de învățat.

Aveți regrete ca om de business? Dar pe plan personal?

Nu, sunt foarte fericită cu tot ce am realizat până acum. Pe plan personal, câteva vacanțe în plus nu strică niciodată… (râde – n.red.)

Cum definiți succesul personal?

Succesul meu personal este că nu fac rabat la absolut nimic. Sunt mulțumită că am reușit să duc Quadra Casa la un nivel la care ni se cer sfaturi și păreri. Este plăcut să fii recunoscut ca un om integru și profesionist în domeniu.

Care a fost cea mai mare provocare a dumneavoastră ca lider? Faptul că sunteți o femeie foarte frumoasă considerați că v-a ajutat ca om de business sau a fost mai degrabă un dezavantaj?

Faptul că sunt femeie și frumoasă (mulțumesc pentru compliment) este și a fost un dezavantaj pentru prima impresie, dar după ce expun pe masă tot ce știu și am în portofoliu, lucrurile se schimbă. Așa că, într-un final, este mai bine să faci afaceri cu o femeie care se și pricepe, decât cu cineva care să facă o primă impresie bună, dar în realitate să nu știe mai nimic despre produse și să nu fie capabil să găsească soluții inteligente.

„Îi puteți arăta soțului meu o poză cu orice piatră și o să vă zică cine o produce, ce avantaje are și cât costă”

Întreprindeți anumite acțiuni pentru dezvoltarea dumneavoastră personală?

Soțul meu este o „librărie ambulantă”, tot ce știu este de la el, în domeniul nostru nu cred că există cineva mai informat decât el. De exemplu, îi puteți arăta soțului meu o poză cu orice piatră și o să vă zică cine o produce, ce avantaje are și cât costă! (zâmbește – n.red.) Sper să ajung să știu măcar jumătate din cât știe el.

DSC 2195 copy 1024x683 - Tatiana Popescu, fondatoarea Quadra Casa: „Construim afacerea cărămidă cu cărămidă, fără a face rabat de la calitate, dedicare și implicare”

Ca manager, cum vă motivați echipa?

Cred că, în ziua de astăzi, banii sunt motivația cea mai bună și încerc să le fiu alături dacă au o problemă. În rest, caut oameni ambițioși, care nu au nevoie de o dădacă, ci care au nevoie de competiție pentru plăcerea lor personală, cât și cea financiară.

Care a fost primul dumneavoastră job, primul succes profesional?

Am început să muncesc la 17 ani, în timpul facultății (da, știu, m-a dat mama la școală la 5 ani). M-am angajat ca un student bun la toate, pentru că eram și sunt foarte curioasă – de exemplu, întrebam tot timpul ce sunt actele pe care le duc contabilului, citeam contractele pe care le fotocopiam etc. Prin curiozitatea naivă am trecut prin toate stadiile unei organizații – acesta este cel mai mare succes, am luat-o de jos și am ajuns aici doar datorită dedicării și ambiției.

Care considerați că a fost cel mai mare succes al dumneavoastră? Dar cel mai mare eșec?

Quadra Casa este cel mai mare succes. Eșec? Am avut mai multe, dar m-au format ca om, ca manager, ca soție, ca părinte. Deci nu le pot numi eșecuri, le numesc lecții.

Ce reprezintă pentru dumneavoastră performanța?

Work smart, not hard! 

Articol publicat inițial în Real Estate Magazine Nr.38

MACHETA - austrotherme