Daniel Tudor, fondatorul The Concept

O piață în cinci ani și mai mult

Când am început The Concept în 2011, toată lumea îmi spunea că sunt „nebun”, că „nu-i momentul acum”. În plină recesiune, teama domnea peste tot şi majoritatea oamenilor pe care îi cunoșteam preferau să fie prudenţi, la adăpostul unor joburi sigure. Dar ce este sigur acum? Şi, cu atât mai mult, ce era sigur atunci?


După trei ani într-o corporaţie, am ales să merg pe calea antreprenoriatului, iar acum, la mai mult de cinci ani de atunci, consider că a fost cea mai bună decizie din viaţa mea. Intuiţia m-a adus pe acest drum, iar acum înţeleg şi din punct de vedere economic că nu se putea un moment mai bun pentru a face schimbarea. Am trecut de la un tânăr manager cu un salariu foarte bun la viaţa provocatoare de antreprenor, într-o piaţă imobiliară care se comprima an de an şi în care nesiguranţa era cuvântul de ordine.

Tocmai acesta a fost norocul meu. Barierele de intrare în business sunt mult diminuate în astfel de perioade, făcând loc şi tinerilor care nu dispun de mari resurse la început. Aveam atunci 24 de ani şi… mult entuziasm!

În schimb, mi-au dat încredere oamenii care mă cunoşteau și îmi apreciau deja munca. Dezvoltatorii sau investitorii în domeniu cu care lucrasem în trecut au ales să continue tot cu mine şi pentru asta le sunt recunoscător şi în zilele noastre. Am învățat mult de la ei.

La mai bine de cinci ani de atunci, avem acum o echipă de 16 oameni şi peste 1.000 de apartamente vândute în 37 de ansambluri rezidenţiale, plus cele 20 pe care le tranzacționăm în prezent. Sau, cum ne place nouă să privim lucrurile, avem peste 1.000 de familii pe care le-am făcut fericite, ajutându-le să-și creeze propriul lor cămin. Îmi place să privesc lucrurile astfel pentru că asta dă sens cu adevărat activităţii noastre.

Piaţa s-a schimbat între timp şi concurenţa a crescut. Sunt multe surse care susţin că anul acesta sunt mai multe unităţi în construcţie decât în 2007. Darea în plată şi stoparea programului Prima Casă aduc o provocare în plus, limitând accesul la finanţare pentru o mare parte a clienţilor eligibili în trecut. Prin urmare, avem mai multe apartamente de vândut, cu mai puţini cumpărători care se califică pentru ele. Asta pune şi mai mare presiune pe noi şi pe dezvoltatorii cu care lucrăm. De aceea, în astfel de momente trebuie să te reinventezi.

Acum alegem mai atent compartimentările apartamentelor, astfel încât să acopere ceea ce clienţii cer. Colectăm, în permanență, feedback-ul lor şi apoi îl punem pe masă tuturor partenerilor noștri pentru a ne îmbunătăți, împreună, produsele și serviciile.

În plus, cu sprijinul lor, am adăugat recent mai multe spaţii de socializare în ansamblurile pe care le promovăm. Avem acum în portofoliu proiecte rezidenţiale cu saloane pentru board games oferite în cotă indiviză cumpărătorilor. Oamenii au astfel şansa să se adune rapid împreună şi să lege prietenii cu vecinii lor, cu care vor convieţui. În alte ansambluri avem bibliotecă în regim deschis, un nou concept pe care l-am mai găsit doar în SUA şi India. Dezvoltatorul oferă câteva sute de cărţi la recepţia finală, pe care fiecare locatar le poate împrumuta sau citi la faţa locului, într-o bibliotecă adevărată, oferită de asemenea ca spaţiu comun al ansamblului. Detalii, poate, mici – dar care contează.

Concurenţa ne obligă să inovăm continuu şi, mai mult ca oricând, în următorii ani, diferenţa va fi făcută de oameni şi servicii.

Echipa noastră de Customer Care preia clienţii finali de la semnarea antecontractului până la contractul final, menţinând relaţia cu ei şi doi ani după tranzacţie. Suntem atenţi la fiecare detaliu al procesului, începând cu finisajele interioare şi micile modificări pe care le doresc clienţii, până la relaţia cu banca finanţatoare şi avocaţi sau notari implicaţi în poveste. În plus, oferim şi servicii suplimentare, cum ar fi design interior sau mobilier.

Iată cum concurenţa, deşi creează structuri din ce în ce mai complexe, ne aduce, paradoxal, mai aproape de însăşi esenţa noastră. Ne face să fim mai umani şi să ne pese şi mai mult de omul din faţa noastră.

AXXIS 1458 × 180 px 2 slidere - AXXIS Nova Resort & SPA

Leave a Reply