Chiriile pe Calea Victoriei, principala arteră de retail, au înregistrat în ultimul an a treia cea mai mare creștere dintre cele 50 de piețe analizate la nivel global de Cushman & Wakefield.
Cu un nivel al chiriilor de 70 de euro pe mp, în creștere cu 17% față de anul precedent, Calea Victoriei ocupă locul 39 la nivel mondial și locul 24 în clasamentul european, la egalitate cu Zagreb.
Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox, a spus: „Piața de retail de lux din România este încă o piață emergentă în Europa, dar investițiile continue ale brandurilor internaționale și ale dezvoltatorilor de spații de retail, crește atractivitatea străzilor emblematice”.
Calea Victoriei este singura arteră comercială din România inclusă în acest top mondial. La nivel global, chiriile s-au majorat în medie cu 4,2%, Europa înregistrând o creștere constantă de 4% de la an la an.
Noua cea mai scumpă destinație de retail din lume este New Bond Street din Londra, unde chiriile au crescut cu 22% în ultimul an, ajungând la 1.707 de euro pe mp. În Europa, Fashion Street din Budapesta a fost performerul remarcabil, cu o creștere a chiriilor de 33%.
Agenția mai notează că destinațiile prime de retail continuă să demonstreze reziliență în fața incertitudinii economice.





















