România și-a consolidat poziția de destinație strategică pentru retailul internațional, atrăgând peste 40 de branduri noi între 2020 și 2025, conform unei analize realizate de Cushman & Wakefield Echinox.
Noile branduri însumează venituri anuale globale cumulate de peste €80 de miliarde, depășind semnificativ valoarea pieței de retail din România, estimată la circa €60 de miliarde.
Peste 70% dintre noii retaileri și-au deschis primele unități în cadrul mall-urilor, apreciind locațiile strategice, traficul ridicat și facilitățile integrate.
„Cu o infrastructură solidă de peste 4,7 milioane mp de spații moderne, România a demonstrat că poate susține atât extinderea rețelelor existente, cât și intrarea unor jucători noi pe piață, consolidându-și statutul de destinație strategică pe harta retailului internațional”, a explicat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency la Cushman & Wakefield Echinox.
Gama variată de noi branduri internaționale include o prezență semnificativă în îmbrăcăminte (26%), food & beverage (17%) și cosmetică & beauty retail (12%), aceste trei segmente însumând peste jumătate din numărul total de intrări noi pe piață. Retailerii de modă și operatorii de restaurante de tip fast-food au fost motoarele principale ale acestei creșteri. Printre brandurile de modă notabile care au intrat pe piață se numără Primark, Lefties, HalfPrice, Calvin Klein Jeans & Underwear, Funky Buddah și Bogner. De asemenea, retailerii de articole sportive JD Sports, Foot Locker și Sport Direct și-au extins prezența în România.
Retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania și Franța au ales România ca destinație strategică, atrași de factori-cheie ai pieței locale legați de indicatori economici și demografici, dar și de piața imobiliară. Puterea de cumpărare în creștere a consumatorilor români și receptivitatea acestora la branduri și concepte noi sunt elemente cheie în atragerea retailerilor globali.