Studiu World Class: România înregistrează cea mai rapidă creștere a pieței de health & fitness din Europa (+ 45% în următorii 5 ani)

Potrivit Raportului pieței europene de health & fitness, publicat de Deloitte și EuropeActive, piața de health & fitness din Europa (țările UE-28 alături de Norvegia și Elveția) a atins 55,3 milioane de abonamente la cluburi de health & fitness în 2018, comparativ cu 44,7 milioane în 2014, cu o rată de creștere de 5,5%. În medie, 1 din 10 europeni au fost membri ai unui club de health & fitness în anul 2018.

Împreună cu Daedalus Online, A.T. Kearney a realizat un sondaj de piață online pentru World Class, pentru a înțelege profilul clientului român de health & fitness (https://www.atkearney.ro/article/?/a/romanian-health-and-fitness-market). Eșantionul a cuprins respondenți (membri și non-membri ai cluburilor) din orașe cheie, cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani.

În ceea ce privește perspectivele de dezvoltare pentru piața de health & fitness din România, există o cerere sporită pentru cluburile premium de sănătate și fitness și o disponibilitate crescută de a plăti pentru servicii premium. Până în 2023 este de așteptat ca încă 250.000-300.000 de noi membri să se alăture pieței de fitness (o creștere de 30-35% față de 2018). Valoarea de piață în 2023 este estimată la 360-380 milioane EUR (o creștere de 45-55% față de 2018).

Pe piața românească de health & fitness există un singur jucător dominant, World Class, cu 35 de cluburi active, alte trei cluburi care urmeaza sa fie deschise in 2019 si prezență în mai mult de un oraș. Cu peste 60.000 de membri și o cotă de piață de aproximativ 7% în cee ace privește numărul de abonați, World Class este activ în segmentul premium și lider de piață în ceea ce privește rețeaua, calitatea de membru și veniturile.

“Ultimele tendințe arată că România înregistrează  cea mai rapidă creștere a pieței de health &fitness. Aceasta este o oportunitate pentru noi și vom continua să investim. Este o parte din strategia World Class de a continua extinderea pentru ca serviciile de health & fitness să devină mai accesibile pentru români, mai aproape de locul în care locuiesc și lucrează. Extinderea rețelei noastre se concentrează strict asupra locațiilor urbane strategice, iar abordările noastre de vânzări și marketing sunt strâns legate de misiunea noastră: de a inspira mai mulți români să fie mai activi mai des, pentru a trăi un stil de viață sănătos.

Poziția noastră unică pe piață în ceea ce privește rețeaua, programele și serviciile, împreună cu prezența noastră consolidate în mediul digital, gnerează loializare, un grad ridicat de satisfacție și o rată crescută a retenției. Planul nostru actual prevede extinderea rețelei World Class la peste 90 de centre de health & fitness până la sfârșitul anului 2023.  Vizăm în primul rând marile centre urbane, Bucureștiul, urmat de Cluj, Timișoara, Iași, Constanța și Brașov “, a spus Kent Orrgren, CEO World Class.

Studiul arată că tendința de a alege un stil de viață sănătos are o influență din ce în ce mai mare în alegerea activităților de petrecere a timpului liber. 8 din 10 persoane care practică sport au menționat că au exersat de cel puțin 2-3 ori pe săptămână în cursul anului precedent. Principalele motive pentru care românii practică sportul sunt menținerea sănătății și prevenirea apariției unor afecțiuni medicale (31%), dar și dorința de a îmbunătăți aspectul fizic (28%).

Dintre respondenții care practică sportul într-un centru de fitness, aproape 60% fac acest lucru de 2-3 ori pe săptămână. Cele mai frecvente tipuri de activități desfășurate la centrele de health & fitness sunt clasele de group fitness (53% dintre respondenți merg la cel puțin un tip de clasă, procentul crescând la 65% dacă ne referim doar la respondenții de sex feminine. Aproximativ 8% practică înotul.

Cel mai important factor pentru clienți atunci când decid ce club de sănătate și fitness să aleagă este apropierea de domiciliu sau de la locul de muncă (22% dintre respondenți), urmată de prețul abonamentului de membru și de aspectul și aspectul locației.

În rândul respondenților care nu au abonament la un club de health & fitness, trei cauze majore le influențeaă decizia: lipsa timpului (mai mult de 40%), lipsa resurselor financiare (aproximativ 20%) și lipsa accesului -15 la sută. Cu toate acestea, piața de fitness din România are un potențial enorm, cu 85% dintre respondenții care nu merg în prezent la centre de fitness declarându-ți disponibilitatea de a achiziționa un abonament de membru în următoarele 6 luni.

Există, de asemenea, o implicare tot mai mare a sectorului corporatist în sănătatea și starea de bine a angajaților. Politicile de wellness ale sectorului corporatist ar putea deschide și mai mult piața de fitness: 8 din 10 respondenți care nu merg la sala de sport au declarat că ar frecventa un club de health & fitness dacă angajatorul lor le-ar plăti abonamentul.

Cu 35 de cluburi de health & fitness situate în locații strategice în 6 dintre cele mai importante zone metropolitane din România, World Class rămâne cea mai mare rețea de health & fitness. Rețeaua se extinde continuu, asigurând cea mai puternică echipă de profesioniști în health & fitness (peste 400), precum și o ofertă consistentă de programe de wellness la nivel național. Cluburile mature World Class, care funcționează de mai bine de 3 ani, ating în medie, o creștere a veniturilor de aproximativ 10% pe an. Această creștere se datorează nu numai veniturilor provenite din taxele de membru, ci și altor produse și servicii de health & fitness, foarte bine primate de clienți: pachete de antrenamente personale, vânzarea de alimente, băuturi și suplimente nutritive, precum și îmbrăcăminte sportivă în locații selecționate.

Planurile de dezvoltare a rețelei de health & fitness World Class pentru următorii 5 ani cuprind peste 140.000 de membri World Class și un număr de peste 90 de cluburi în locații strategice și premium din România, care reprezintă zone optime pentru asigurarea succesului și performanței cluburilor.

 

Leave a Reply