10 ani de Piatraonline

PIATRAONLINE, primul magazine online dedicat exclusive pietrei naturale este o afacere de familie ce a inceput in anul 2007 și care a crescut spectaculos, iar în present atinge o cifră de afaceri de peste 5.000.000 de euro. Mariana Brădescu-Constantinescu, Managing Partner Rock Star Construct și deținătoare al al brandului PIATRAONLINE, a fost încântată să ne răspundă la câteva întrebări, despre cum a evoluat proiectul piatraonline în 10 ani, dar și despre proiectele viitoare.

Real Estate Magazine: Care sunt planurile pe care le aveți pentru 2017?
Mariana Brădescu-Constantinescu: Pentru 2017 estimăm o creștere de peste 40% a cifrei de afaceri. Mai mult decât atât, 2017 înseamnă primii 10 ani de PIATRAONLINE, motiv pentru care avem în plan activități aniversare. În plus, ne dorim să explorăm mai mult zona de B2B din România și să creștem piețele din Europa, acolo unde avem deja nenumărați clienți încă din 2014.

Mariana Brădescu-Constantinescu: Anul 2016 a fost unul plin de provocări pentru echipa PIATRAONLINE: s-a început cu schimbarea și maturizarea identității vizuale, lansarea brandului de ardezie flexibilă SKIN, până la investiții în zona managerială și de sisteme, platformă website nouă, sisteme de vânzări și management informațional. Toate acestea pentru a le oferi clienților cele mai moderne soluții de amenajare interioară din piatră naturală. Astfel, în cadrul showroom-ului s-a construit primul apartament-concept de 60mp în valoare de 32.000 Euro, iar primăvara aceasta va fi lansat cel de al doilea apartament-concept, un studio de aprox 40mp.

În ultimele 12 luni, peste 6.000 de clienți au beneficiat de produsele și serviciile PIATRAONLINE. În ceea ce privește stocurile de produse, în 2017 se vor investi peste 400.000 Euro într-un nou spațiu de depozitare pentru ca 99% dintre produse să fie permanent în stoc. Mai mult decât atât, până la finalul anului echipa de specialiști PIATRAONLINE va crește cu 50%.

Pregătim pentru 2017 intrarea pe 2 piețe noi iar acest lucru necesită o pregătire minuțioasă. De asemenea, ne dorim extinderea capacității de stocare astfel încât să putem oferi 99% din produse în stoc PERMANENT. În acest moment folosim la maxim capacitatea actuală de stocare.

Real Estate Magazine: Acum, după 10 ani de activitate, sunteți mulțumiți de rezultate? Unde vă vedeți peste 10 ani?

Mariana Brădescu-Constantinescu: De-a lungul celor 10 ani de existență, PIATRAONLINE a cunoscut o creștere spectaculoasă – de la dezvoltarea colaborărilor cu cariere de piatră aflate în străinătate (piatra naturală provine din cele mai bune cariere din lume, precum Turcia, Egipt, India, China, Spania, Brazilia), la deschiderea celui mai mare showroom de piatră naturală din România (peste 1000 de metri pătrati și 100 de spații-concept care pun în valoare frumusețea pietrei naturale). Peste 90% dintre produse se află în stoc, astfel livrarea se face în doar câteva zile de la plasarea comenzii și, la cerere, pentru clienții din afara Bucureștiului, compania trimite gratuit un set de mostre conform solicitărilor.

Mai mult, pentru a marca faptul că suntem o companie în continuă dezvoltare și pentru că s-a pornit de la dorința de “conturare” a imaginii, PIATRAONLINE se prezintă sub o nouă identitate. Imaginea logo-ului este un vizual legat de pământ, de faptul că fiecare piatră este un simbol al globului pământesc și ar trebui să apreciem fiecare bucată în parte și să ne dăm seama că “deținem” o comoară ce nu poate fi valorificată pentru că este o resursă neregenerabilă.

Peste 10 ani ne dorim să fim în continuare o companie de încredere, o companie care poate fi un partener pe termen lung atât pentru beneficiarul final cât și pentru dezvoltatorii imobiliari ce de la an la an caută să își îmbunătățească proiectele, să ofere produse mai calitative și să contureze cât mai bine raportul preț-calitate al proiectelor pe care le pun pe piață. Cred că piața din România este în etapa de „Adolescență” și mai avem de învățat multe, de crescut și de aplicat toate cunoștințele pe care le deținem deja și pe care le vom asimila în viitorii ani. Cred cu tărie că scopul nostru principal în calitate de furnizori de piatră naturală este să oferim o experiență calitativă celor ce ne trec pragul și să le punem la dispoziție produsul potrivit pentru proiectul lor la un raport calitate-preț corect. Nu cred că deținem toate informațiile din domeniu dar vreau să cred că învățăm zi de zi și că ne îmbunătățim calitatea ca și echipă cu fiecare an care își pune amprenta peste noi.

Real Estate Magazine: Care este cel mai vândut produs al dumneavoastră?

Mariana Brădescu-Constantinescu: Mereu am același răspuns, fără nicio ezitare: travertinul! De ce? Probabil pentru că ne-a plăcut întotdeauna și l-am promovat foarte mult. La fel, în 2017, ne așteptăm să avem o creștere mai mare pe zona de marmură pentru că este un produs în tendințe în acest an și atunci prin prisma arhitecților și a designerilor de interior cred că se va recomanda și se va folosi foarte mult această categorie de produse. Iarăși, cred că este important să recomandăm produsul potrivit pentru fiecare proiect în parte și nu să recomandăm produsul care ne place nouă sau care este în tendințe pentru că sunt proiecte în care nu se va încadra travertinul sau marmura și va fi mult mai potrivită ardezia, de exemplu.

Real Estate Magazine: Ce le recomandați clienților dumneavoastră?

Mariana Brădescu-Constantinescu: În primul rând, să apeleze la servicii de calitate și aici mă refer de la serviciile de arhitectură, sunt printre primele ce ar trebui accesate când dorim să începem un proiect sau să achiziționăm un spațiu deja construit și doar să îl amenajăm. Pasul doi ar fi să aleagă furnizori de materiale și de servicii de calitate și în concordanță cu necesitățile proiectului. La fel de important cred că este să fim fideli viziunii inițiale a proiectului și să nu facem compromisuri doar pentru a încheia un proiect sau pentru a scuti o parte din buget – este mai sănătos să se prelungească acel proiect până se soluționează partea financiară sau până produsul dorit este disponibil decât să renunțăm la ceea ce ne-am dorit inițial.

Real Estate Magazine: Ce alte proiecte mai aveți?

Mariana Brădescu-Constantinescu: Recent, pentru a marca primii 10 ani de PIATRAONLINE, sub conceptul 10DesignBlog, http://10designblog.piatraonline.ro/ , oferim câte o platformă online designerilor de interior și arhitecților care se află la început de drum sau tuturor celor pasionați de acest domeniu. Astfel, liderul în materiale de construcții din piatră naturală pornește în căutare de tineri dornici să se exprime în scris despre tot ceea ce e frumos: de la decorațiuni, la locuri din țară sau din lume.
După 10 ani de proiecte frumoase realizate împreună cu cei mai buni designeri și arhitecți, PIATRAONLINE caută 10 idei de blog pe care să le premieze cu tot suportul necesar lansării în blogosferă. De la alegerea unui nume inspirat pentru blog, până la workshop-uri de design, copywriting și artă fotografică, plus un eveniment de premiere dedicat exclusiv celor 10 câștigători. Credem cu tărie că este important ca majoritatea arhitecților și designerilor să aibă o platformă unde să se poată mândri cu talentul creativ și să-și dezvolte un portofoliu puternic. Proiectul a început pe 10 februarie.

Leave a Reply