The Park Apartments: O reteta rezidentiala de succes

O filosofie strâns legată de conceptul de comunitate, proiecte rezidențiale situate strategic în apropierea parcurilor și accent maxim pus pe designul apartamentelor – iată rețeta cu care lituanienii de la Hanner au mers windows 10 Product Key sale la sigur în al treilea proiect dezvoltat pe piața locală, The Park Apartments.


Dintr-un total de 430 de apartamente, dezvoltatorul lituanian mai are disponibile în cadrul proiectului The Park Apartments doar 100 de unități, pe care și-a propus să le vândă până la sfârșitul anului. O investiție de 40 milioane de euro, din fonduri proprii, fără finanțare bancară, un model de business ce nu este des întâlnit în piața imobiliară.

Compania va livra ultima clădire din proiect în vara acestui an și, în plus, va mai da în folosință, tot anul acesta, și un proiect amplu de amenajare peisagistică cu spații moderne de joacă și de petrecere a timpului liber, care a atras investiții totale de 500.000 euro. The Park Apartments, situat lângă stația de metrou Constantin Brâncoveanu, este proiectul rezidențial cu cel mai bun raport calitate-preț din Capitală. Acesta este secretul succesului.

Lobby_THE PARK

Hanner a investit până în prezent pe piața locală peste 60 milioane de euro în trei proiecte rezidențiale, respectiv The Park Apartments, Carol Park Residence și City Residence. „Noi suntem în România din 2005, am fost aici la fluctuațiile din zona de real estate, am fost și înainte de criză, cu proiectul City Center Residence, apoi cu proiectul de lux Carol Park Residence, pe care l-am terminat în 2009, în plină criză și a durat mai mult până l-am vândut pe tot. Am văzut toate schimbările de pe piață și acum suntem la al treilea proiect”, spune Silviu Grigorescu, CEO Hanner România. Conform calendarului anunțat, proiectul va fi finalizat în 2017. Ca orice dezvoltator experimentat, Silviu Grigorescu știe foarte bine că respectarea unui calendar bine definit este un criteriu esențial pentru credibilitatea unui dezvoltator. Iar credibilitatea este egală, în zilele noastre, cu profitabilitatea business-ului. Cu cât un dezvoltator are un istoric mai bun și o credibilitate nepătată, cu atât șansele de a vinde repede proiectele rezidențiale pe care le dezvoltă sunt mai mari.

Un alt criteriu esențial pentru supraviețuirea unui dezvoltator este capacitatea de a se adapta la piață și de a dezvolta produsele pe care piața le cere. „Cererea din piață este cât se poate de eterogenă. Piața s-a maturizat în ultimii ani, incluzând oferte pentru fiecare segment principal de clienți. Lucrurile erau diferite în urmă cu trei-patru ani, când pe piața locală a locuințelor noi era vizat doar un segment de public, respectiv clienții cu venituri medii și mici aflați la prima achiziție, interesați de produse care puteau fi finanțate integral prin programul Prima Casă. În momentul în care am demarat proiectul The Park Apartments, acesta era printre puținele din București cu o ofertă buy windows 10 Product Key adresată segmentului mediu-superior”, relatează Silviu Grigorescu.

Între timp, mizând pe calitatea superioară a soluțiilor de construcții și materialelor de finisaj utilizate, precum și pe priveliștea oferită și accesibilitatea clădirilor din ansamblu, compania a decis să aloce etajele superioare, de la 10 la 13, din ultimele trei clădiri, integral pentru dezvoltarea unor locuințe care se adresează segmentului premium.

VLDL0346.1

Conceptul High Living @ The Park, care cuprinde aproximativ 20 de apartamente dintr-un total de circa 100 disponibile, nu reprezintă o ofertă pentru segmentul de lux, ci mai degrabă una premium, adresându-se clienților care au reușit în diverse domenii, fie că vorbim de antreprenoriat, programare IT, energie, finanțe sau artă. Apartamentele din cadrul acestui concept au o compartimentare modernă, dispun de terase generoase de până la 70 de metri pătrați, au mai multe balcoane, sunt bine luminate și oferă clienților o priveliște cu totul specială. Produsul este mai apropiat de ideea de penthouse.

În cadrul noului concept, compania a colaborat cu echipa de arhitecți de la Igloo pentru amenajarea unui apartament de 90 metri pătrați utili cu terase de 74 metri pătrați. The Park a realizat un parteneriat de durată cu echipa Igloo, care și-a pus semnătura pe designul a încă două apartamente din cadrul ansamblului. În prezent, compania are în pregătire amenajarea unui alt apartament, de 96 metri pătrați utili și 61 metri pătrați de terase, de către Ileana Răducanu, redactorul-șef al revistei Elle Decoration. Ileana Răducanu este unul dintre cei mai importanți promotori ai designului românesc, fiind cea care a descoperit și lansat o bună parte din designerii cei mai premiați din România. Este profesor de design interior la Dalles GO, în București, unde predă un curs care atrage la fiecare serie 80 de cursanți de toate vârstele. O parte dintre studenții săi sunt implicați deja în amenajări ale unor proiecte rezidențiale locale, confirmând ochiul pentru talent al Ilenei.

În plus, unul dintre locatarii care au achiziționat un apartament din conceptul High Living @ The Park a apelat la echipa de designeri și arhitecți de la Creativ Interior. Echipa Creativ Interior a creat un spațiu intim, relaxant, în culori calde, cu un living generos ce include un perete vegetal care separă zona de dining, special concepută pentru a găzdui șase persoane. Arhitecții au creat un mix între culorile calde ale finisajului de furnir natural, în antiteză cu nuanțele neutre ale pereților de microciment din zona de zi.

Prețurile pentru aceste apartamente (neamenajate, doar finisate) pornesc de la 120.000 de euro, TVA inclus și pot ajunge la 190.000 de euro, în funcție de suprafață, poziționare și configurație.

IMG_9047

Clienții pe care îi vizează compania cu apartamentele de la etajele superioare încadrate în conceptul High Living @ The Park sunt, de asemenea, persoane pragmatice care au reușit, prin atenția acordată utilizării resurselor disponibile.

Cea mai influentă categorie de clienți în The Park Apartments este formată din angajații în IT și domeniile conexe. Peste 25% dintre clienții dezvoltatorului lucrează în acest domeniu, urmați de cei din domeniul bancar sau medical. Hanner a depus eforturi în a înțelege acest tip de client și a investit în a crea un produs adaptat.

IMG_9049

„Angajații în IT sunt un segment cu venituri peste medie, cu un rol foarte important în piață. Această categorie este una sigură privind viitorul profesional. Salariul mediu al programatorilor este de 1.200 euro, iar în București sunt circa 30.000 de programatori angajați în companii, la care se adaugă un număr important de freelanceri. Un venit de 1.200 euro este unul care îți oferă curajul necesar pentru a investi, dar ești încă atent la bunurile pe care le achiziționezi. Domină pragmatismul – avem clienți care au semnat chiar și după luni întregi de la prima vizionare. O persoană care depășește pragul de 1.000 euro venit se simte împlinită profesional și sigură. Este etapa în care începi să crezi că merită să investești în confortul propriu”, detaliază Silviu Grigorescu.

Silviu Grigorescu_Hanner

El crede că dezvoltatorii din segmentul rezidențial trebuie să fie pregătiți să întâlnească din ce în ce mai des clienți foarte pretențioși. În zona de IT, raportul profesioniști vs. cerere este dezechilibrat, în favoarea profesioniștilor. Este o competiție foarte ridicată pentru angajarea celor mai buni, iar serviciile oferite fac diferența. Din acest motiv, firmele de IT investesc în soluții de design sau centre dedicate de relaxare. De asemenea, programul fiind mai flexibil și freelancing-ul fiind încurajat, conceptul spațiului de birouri se modifică, iar spațiile de tip co-working vor domina piața. Relaționarea dintre angajați și schimbul productiv de idei sunt încurajate, iar dezvoltatorii de pe segmentul rezidențial iau deja în calcul aceste tendințe.

VLDL0326.1

 

„Ce am învățat noi din aceste schimbări? Am învățat că avem clienți cu o definiție proprie a confortului. Contează pentru ei importanța spațiilor de socializare și organizare de evenimente care să faciliteze relaționarea. Avem deja mulți clienți care lucrează de acasă și care vor ca acasă să se simtă mai bine decât s-ar fi simțit dacă ar alege să meargă la un birou. Clienții actuali vor din ce în ce mai mult să locuiască în zone bine conectate, cu spații verzi, acces la transport în comun, locuri de petrecere a timpului liber, spații de shopping, centre medicale, școli și grădinițe de bună calitate cât mai aproape de casă. Cine vrea să petreacă în fiecare dimineață o oră cu copilul în trafic până la grădiniță? Dacă nu vrei asta, alege un bloc localizat la câteva minute de o școală bună”, spune Silviu Grigorescu, care locuiește el însuși într-un apartament din ansamblul rezidențial The Park Apartments.

VLDL0377

 

El a dorit dintotdeauna să ofere clienților un stil de viață, nu doar niște pereți. Hanner are o experiență de peste 20 de ani în Lituania, Letonia, Rusia, Ucraina, Belarus și România, timp în care a învățat să construiască clădiri la un standard de calitate superior. Însă despre design a trebuit să învețe de la alții. Dezvoltatorul a atras alături echipe formate din cei mai buni designeri din România, pe care i-a rugat să gândească concepte adaptate publicului vizat. Ultimele trei clădiri din proiect chiar au fost modificate substanțial față de planul inițial, tocmai la sfatul arhitecților.

VLDL0321.1

„Sunt convins că este foarte important să înțelegem schimbările care au loc în piața de office pentru a descifra efectele lor în rezidențial. Un studiu realizat de Colliers International estima că anul trecut peste 20.000 de persoane s-au angajat doar în București în domeniul IT și în BPO/SSC, respectiv companii care oferă servicii externalizate. Mulți dintre acești angajați sunt persoane care au trecut printr-un proces de reprofesionalizare. În multe cazuri, nivelul venitului mediu a crescut. În București, salariul mediu va crește și în 2017 într-un ritm mai mare decât creșterea prețurilor de pe segmentul rezidențial. În aceste condiții, estimăm un nivel al cererii similar, ba chiar mizăm pe un avans al pieței de circa 5-10%”, preconizează managerul Hanner.

Image-11

Cel mai important lucru pentru dezvoltator a fost acela de a înțelege nevoile concrete ale clienților. Acesta este și motivul pentru care compania a investit într-un studiu de piață calitativ. Piața imobiliară este plină de proiecte total neadecvate pieței, deoarece mulți dezvoltatori nu înțeleg ce își doresc clienții. Silviu Grigorescu crede că în piața rezidențială locală sunt, din păcate, mulți dezvoltatori care se gândesc doar la prezent, care au un plan de business pe termen foarte scurt și nu gândesc pentru următorii zece ani, impactul principal fiind în calitatea construcțiilor. „Haideți să construim la standardele din 2017! De exemplu, în Germania există un certificat de etanșeitate a clădirilor, prin care demonstrezi că nu ai pierderi de energie. Am făcut și noi acest test, am avut ceva emoții, dar a ieșit bine. Trebuie să avem astfel de lucruri. Dar încă sunt mulți dezvoltatori care se gândesc doar la ziua de astăzi, care au un plan de business pe unu-doi ani”, spune oficialul Hanner.

Image-7

Cel mai căutat tip de apartament din The Park Apartments a fost cel de trei camere, datorită ponderii foarte mari a celor aflați la a doua tranzacție imobiliară sau a celor cu familie mai numeroasă. Un lucru care a contribuit semnificativ la succesul proiectului este colaborarea cu designerii români. În ultimii ani s-a dezvoltat în România o generație foarte frumoasă de designeri tineri, plini de pasiune, creativi, conectați la un set puternic de valori europene, cu un deosebit bun-gust. Această tendință este vizibilă atât în designul de interior, cât și în designul de produs. „Am crezut mult în talentul acestor echipe și am ales să apelăm la ei pentru a propune o interpretare a spațiilor din ansamblu, pentru a ilustra funcționalitățile fiecărei încăperi și a ajuta clientul să simtă ce presupune locuirea propriu-zisă în acest ansamblu. În general, apartamentele realizate cu ajutorul designerilor români au avut un real succes. Clienții au apreciat soluțiile utilizate”, declară Silviu Grigorescu.

Image-1

Și pentru că adaptabilitatea la piață este esențială, în al doilea semestru din acest an, Hanner va demara construcția unui nou proiect pe terenul fostei Fabrici de Bere Grivița, în zona Orhideea, noul pol de birouri, și nu numai, al Capitalei. Aproape jumătate din întregul proiect va include lucrări de reconversie a unor clădiri monument istoric, proces laborios în care dezvoltatorul are alături o echipă de arhitecți cu o experiență foarte vastă. Pe acest teren, Hanner a decis să realizeze un proiect mixt, care va cuprinde conversii, restaurări și lucrări noi structurate în două mari zone: una de office cu spații comerciale la parter și o zonă de rezidențial. Zona de rezidențial va avea două faze distincte, iar prima fază va fi reprezentată de reconversia fostei clădiri Mălțărie într-o clădire modernă, inedită pentru piața locală, cuprinzând lofturi în stil newyorkez. Toate elementele arhitecturale ale clădirii vechii mălțării vor fi păstrate și integrate, iar aici sunt proiectate 33 de apartamente tip loft, care vor avea configurații diferite. La fel ca celelalte proiecte realizate de dezvoltatorul lituanian, cu siguranță că și acesta va avea succes. Rețeta este deja testată.

Leave a Reply