Investitii belgiene in Bucuresti

Doi dintre cei mai buni profesioniști în imobiliare din România – Johan Rogiers și Horia Chioseaua – alături de Christian Dumolin, fondatorul Koramic Real Estate Belgia, se reunesc sub un nou nume – Millstone Developments. Astfel, cei trei creează o companie a cărei ambiție este să devină lider în dezvoltarea proiectelor imobiliare prietenoase cu mediul înconjurător. Compania pornește la drum cu planuri pentru două proiecte a căror dezvoltare va începe în 2017: un complex rezidențial pe lacul Grivița și o clădire-boutique de birouri lângă Aeroportul Otopeni.


„România este o piață în continuă dezvoltare din punct de vedere imobiliar și, deși vedem proiecte noi în fiecare an, lipsește un model sustenabil. Am creat Millstone Developments pentru că știm că avem mult de oferit pe acest plan, după numeroși ani în industrie, și vrem să oferim un exemplu, dezvoltând proiecte de nișă, dar cu un grad ridicat de sustenabilitate și livrând proiecte de calitate, certificate BREEAM”, spune Johan Rogiers, partener fondator al Millstone Developments.

În acest moment, compania operează în București și va demara lucrările la cele două proiecte la începutul anului 2017, estimând o valoare de piață cumulată de 34 milioane de euro.

„Proiectele noastre combină standarde înalte de construcție cu design modern, în locații premium. Construim pe valori tradiționale solide și dezvoltăm proprietăți sustenabile, pentru că ne dorim case confortabile și birouri inspiraționale. Ne-am stabilit obiective înalte și plănuim să remodelăm piața și să urmăm cele mai înalte standarde internaționale în București”, adaugă Johan Rogiers.

„Flanders Fields Residences”, aflat pe lacul Grivița, oferă în primă fază 44 de unități în trei clădiri, cu o suprafață totală construită de 4.400 metri pătrați. Terenul pe care se va dezvolta întregul proiect are 26.000 metri pătrați, în timp ce suprafața utilizată pentru prima fază are aproximativ 5.300 metri pătrați. Proiectul va oferi spații verzi, grădini interioare pentru familiile ce vor locui în ansamblu, costuri scăzute de întreținere și o comunitate strânsă. Peste 60 de locuri de parcare sunt alocate proiectului și 300 metri pătrați de spațiu comercial sunt incluși în prima fază, asigurând acces facil la servicii și spații de shopping. Apartamentele au o suprafață construită cuprinsă între 62 și 140 metri pătrați, cu terase spațioase, iar la parter oferă o grădină privată.

Proiectul de birouri de lângă Aeroportul Internațional Otopeni, „Skybox”, va fi o oportunitate foarte bună pentru afacerile care au nevoie de proximitatea de aeroport. Dezvoltarea se va concentra pe eficiență și accesibilitate internațională, cu soluții arhitecturale și de design creative, care vor evidenția proiectul în termeni de costuri și specificații tehnice. Suprafața construită totală este de 5.000 metri pătrați pe două niveluri, în timp ce parterul va găzdui 120 de locuri de parcare.

„Toate marile aeroporturi internaționale au birouri eficiente în apropiere. Credem că și comunitatea de business din București va vedea beneficiul unui birou care funcționează ca o fereastră către restul lumii”, spune Johan Rogiers despre clădirea Skybox.

Johan Rogiers, Millstone DevelopmentsJohan Rogiers, partener fondator al Millstone Developments, este Senior Strategic Management & Board Member în mai multe organizații din sectorul imobiliar și servicii conexe și are o experiență de peste 17 ani pe piața din România. Johan este, de asemenea, partener fondator al Liebrecht & wooD Group și Fashion House Group SRL, partener 25% la West Park Retail, precum și partener fondator la Wizmo.ro, o nouă platformă de real estate din România.

Cum ați decis să intrați pe zona de dezvoltare de proiecte rezidențiale și de birouri?

Totul depinde de oameni. Decizia oamenilor din echipa Millstone de a mi se alătura este lucrul care m-a determinat să relansez activitatea de dezvoltare de proiecte în România. În al doilea rând, intenționăm să facem o diferență în piață și de aceea am ales să intrăm pe segmentul dezvoltării de proiecte prietenoase cu mediul înconjurător. Cu Flanders Residences ne vom diferenția de celelalte proiecte rezidențiale din București, construind un proiect sustenabil, de calitate, într-o locație superbă, la prețuri accesibile. Bucureștiului îi lipsesc aceste proiecte în locații bune și la prețuri decente.

În ce țări mai sunteți implicat în proiecte imobiliare?

Am fost implicat în proiecte imobiliare în Polonia, Rusia și România, împreună cu acționarii de la Liebrecht & wooD. În prezent sunt implicat în proiecte din Germania și Belgia, împreună cu partenerul meu actual, Christian Dumolin.

În ce alte proiecte din România mai sunteți implicat?

În prezent sunt implicat doar în Millstone Developments, la modul activ. Printre proiectele pe care le-am dezvoltat aici se numără Militari Shopping Center și West Park Militari (inclusiv Fashion House Outlet), unde mai sunt încă acționar. De asemenea, am dezvoltat Victoria Park pe DN1, proiect vândut ulterior către Immofinanz Group.

MIlitari shopping Center

Cum s-a schimbat piața locală în ultimii ani?

Din 2008 încoace, piața românească se străduiește să supraviețuiască. În 2014, lucrurile au început – încet, dar sigur – să își revină. Posibilitățile de finanțare s-au îmbunătățit și programul Prima Casă a impulsionat piața rezidențială. Însă, per ansamblu, piața își va reveni total abia în zece ani.

Care sunt ingredientele unui proiect rezidențial de succes?

La fel ca pentru orice produs pe care vrei să îl vinzi, ai nevoie de o propunere unică de vânzare. În cazul nostru, asta înseamnă că nu vindem apartamente, ci o casă, un cămin, unde poți să îți crești în siguranță copiii, învățându-i să aibă respect față de mediul înconjurător. Toate acestea la un preț accesibil. Prețul este un rezultat al costului de cumpărare, plus costul finanțării, plus costul vieții și prețul potențial de revânzare.

Cât de important este marketingul în segmentul rezidențial?

Marketingul este important pentru că te ajută să spui o poveste. În cazul nostru, ne ajută să spunem povestea noastră prin social media, bloggeri, designeri de interior etc. Cel mai bun marketing, însă, este „gura lumii”, recomandările celor care sunt mulțumiți de noi și interesați de un anumit tip de locuință.

La cât se ridică investiția în proiectul rezidențial?

În total, investiția în Flanders Fields Residences va atinge 25 milioane de euro.

Care sunt ingredientele unei clădiri de birouri de succes?

Cuvântul-cheie este „eficiență”. Aceasta se traduce în mai mulți factori, cum ar fi:

  • eficiență în uz/metru pătrat, suprafața netă utilă comparată cu un minim al spațiilor comune și neutilizabile;
  • eficiență în cheltuielile operaționale, folosind cele mai noi tehnologii pentru a reduce cheltuielile de întreținere lunare;
  • eficiență pentru chiriași – noi ne concentrăm pe chiriași, apropierea de aeroport conferind o valoare adăugată proiectului. De ce să ai biroul în oraș și să pierzi ore sau zile pentru întâlniri, când e mai simplu să zbori, să ai întâlnirile necesare și apoi să zbori înapoi acasă?
  • eficiență pentru investitor și chiriaș, construind un proiect sustenabil pentru viitor, care răspunde nevoilor lor specifice.

Toate acestea fac parte din filosofia noastră de business și abordarea proactivă pe care o avem.

Care este comportamentul clientului interesat să cumpere un apartament?

Potențialul client ar trebui să fie pretențios. Doar nu cumpără cărămizi și pietre, ci cumpără o casă pentru el și familia sa. Dacă este o investiție bună sau nu, depinde de modul în care apartamentul răspunde nu atât întrebărilor legate de preț, cât mai ales întrebărilor legate de stilul de viață. Îmi place? E o zonă sigură? Am spațiu suficient pentru toată familia? Sunt școli bune în apropiere? Asta face un proiect sustenabil, nu doar panourile solare de pe acoperiș.

Care este comportamentul clientului interesat să închirieze un birou?  

Aceasta este o cu totul altă poveste. Există o nișă mică de companii pentru care apropierea de aeroport este extrem de importantă, dar pe de altă parte nu există proiecte de birouri pentru aceste companii.

Dacă ați avea acum zece milioane de euro, în ce ați investi?

Flanders Residences și Skybox.

Cum este văzută România în comparație cu alte țări din regiune?

România a fost mereu importantă pentru mine. Ca mentalitate, românii seamănă mai mult cu occidentalii decât locuitorii altor țări din Europa Centrală și de Est. Avem aceleași rădăcini romane. În ceea ce privește piața imobiliară, vorbim de București și vorbim de România. Targetul meu este Capitala, care are un mare potențial. Are, de asemenea, mult de recuperat, dar asta creează oportunități, nu numai pentru investitori/dezvoltatori, dar și pentru consumatori/cumpărători. Piața va evolua în direcția bună, probabil cu suișuri și coborâșuri. Însă proprietățile rezidențiale din București sunt încă foarte accesibile, în comparație cu alte capitale din Europa.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Leave a Reply