Cum arata birourile viitorului

Birourile viitorului vor arăta foarte diferit de cele în care lucrăm în ziua de azi: fără cabluri, fără un program fix de lucru, fără spații de birouri clar definite ierarhic și fără ședințe interminabile. Interacțiunea dintre arhitectură și tehnologie este principalul motor al schimbărilor din spațiile de lucru, spun reprezentanții Kinnarps România, unul dintre cei mai importanți jucători pe segmentul de mobilier și soluții de amenajare pentru spații de birouri.


„Schimbările în modul în care interacționăm unii cu alții prin intermediul noilor tehnologii, telefoanelor smart sau tabletelor afectează în mod direct modul în care noi muncim. În noua eră, munca, așa cum spune arhitectul Frank Duffy, unul din fondatorii DEGW, este ceea ce faci și nu un loc în care te duci. Granița dintre timpul consacrat muncii și timpul liber a dispărut și este obligatoriu ca spațiile în care ne desfășurăm munca să se adapteze acestor condiții. Birourile vor fi mai complexe, mai bine adaptate diverselor tipuri de activități, mai personalizate. Se va trece de la metri pătrați per angajat la metri pătrați per activitate, iar aspectul va fi din ce în ce mai apropiat de căldura unui cămin și mai puțin de un spațiu rece, formal. Nu se mai pune acum problema dacă organizațiile vor adopta această schimbare, ci doar aceea legată de momentul în care o vor face. Indiferent de acest moment, noi suntem aici să le ajutăm să facă acest pas și să beneficieze în modul cel mai rapid de avantajele acestei noi abordări”, explică Daniel Florescu, director general Kinnarps România.

CA Ava with people 5551x3700

Kinnarps este o companie suedeză de mobilier de birou și design interior, care oferă soluții inovatoare și inspiraționale pentru spații de lucru. Înființată în 1942 în Suedia, de către Jarl și Evy Andersson, Kinnarps este astăzi lider de piață în Europa, fiind activă în 40 de țări din întreaga lume. Compania, o afacere de familie și în prezent, are circa 2.300 de angajați și o cifră de afaceri de 402 milioane de euro.

Kinnarps România a început să activeze pe piața locală în 2006 și a devenit membru al Asociației Clubul Român de Mobilă în anul 2011. Compania a debutat ca distribuitor de mobilier de birou, dezvoltându-se în timp într-un integrator de produse românești și suedeze, ce livrează proiecte originale și eficiente de spațiu și ambient. Pentru 2016, Kinnarps România estimează o cifră de afaceri de trei milioane de euro.

Având o tradiție puternică în design original și inovator, Kinnarps creează piese de mobilier care au un impact pozitiv asupra utilizatorilor, indiferent unde și cum lucrează sau studiază aceștia. Pe lângă mobilier de birou, Kinnarps produce mobilier pentru diferite spații publice, precum școli, spitale, centre comerciale.

Cu un control total asupra întregului proces, de la materialele brute și producție, până la livrare și montare, Kinnarps furnizează produse de cea mai înaltă calitate și concepte de amenajare originale. Departamentele de producție ale companiei colaborează cu designeri internaționali de renume, multe dintre produsele Kinnarps fiind premiate la cele mai prestigioase concursuri de design din lume.

Capella_env1

Iată care sunt cele mai importante tendințe ce vor influența mediul de lucru și spațiile de birouri din România în următorii ani, conform studiilor efectuate de Kinnarps:

De la cabluri la wireless

Pe măsură ce tehnologia se integrează tot mai mult în viața noastră, totul va deveni mobil: de la felul în care muncim, până la felul în care facem cumpărături. Programul de lucru de la 9:00 la 17:00 este din ce în ce mai rar, iar munca își face loc în viața noastră seara, în weekend sau în vacanță. Evoluția tehnologiei are drept rezultat o revoluție în spațiile de lucru, rupând firele prin care angajatul este legat de un program fix sau de un birou fix. În următorii cinci ani, întregul spațiu de lucru va deveni wireless, iar companiile vor trebui să se adapteze conceptului de „angajat mobil”. Munca este activitatea pe care o faci, nu locul în care te duci. Iar conceptul de „hub”, unde profesioniști din diverse industrii vin să lucreze, este din ce în ce mai des întâlnit.

De la generația de bronz la cea de argint

Pentru prima dată, întâlnim în același spațiu de lucru patru generații și toată lumea trebuie să înțeleagă că, la birou, un angajat de 20 de ani are nevoi diferite în comparație cu un angajat de 60 de ani. Se spune că „60 is the new 40”, mai ales în contextul îmbătrânirii populației din Europa. Experiența unor angajați cu părul alb este neprețuită, la fel ca și entuziasmul generației tinere. Companiile au nevoie de soluții de design interior care să încurajeze generațiile diferite să interacționeze.

De la concedii medicale la bucuria de a munci

Din ce în ce mai mulți angajați se îmbolnăvesc din cauza stresului, iar concediile medicale sunt o problemă majoră pentru companii. Dacă ne simțim bine la birou, lucrăm bine, iar productivitatea companiei crește. Soluțiile de amenajare a unor spații de lucru care să țină cont de sănătatea și starea de bine a angajaților vor fi cele mai căutate de către companii. Pe de altă parte, designul și atmosfera spațiului de lucru devin o parte importantă din brandul companiei.

De la individualism la echipă

Mediul de lucru se schimbă: dintr-un mediu în care fiecare are de executat anumite task-uri, la un mediu în care fiecare colaborează cu colegii pentru realizarea unor proiecte de echipă. Locul de muncă va deveni un spațiu important pentru interacțiunea socială, în contextul în care comunicarea electronică sau prin intermediul social media este din ce în ce mai răspândită. Mediul profesional ideal va fi acela unde ideile și proiectele vor fi realizate prin colaborare.

De la neatenție la concentrare

În ziua de azi, mulți angajați preferă să lucreze de acasă sau dintr-o cafenea, nu de la birou, pentru a se putea concentra mai bine. Birourile de tip open-space nu sunt bune pentru toate task-urile sau pentru toți angajații. Cei mai mulți dintre noi suntem afectați de gălăgia din birou, de colegii care vorbesc la telefon sau între ei, de aceea 28% din cei care vor să se concentreze la birou ascultă muzică în căști. În viitor, spațiul de lucru trebuie adaptat nevoilor tuturor.

CG 2 large 5551 x 3700

Putem observa cu ușurință că viața la birou trece, în prezent, printr-o serie de schimbări majore. O cerință importantă a prezentului o reprezintă spațiile de lucru atractive și organizate, care promovează felul în care socializăm, lucrăm și învățăm împreună. Soluția ideală este modul de lucru Activity-Based, soluție ce stă la baza conceptului „Next Office”, creat și implementat de Kinnarps. Cu ajutorul acestuia, mediul de lucru este adaptat pentru nevoile și gradul de ocupare al fiecărei organizații, iar spațiile de lucru individuale sunt înlocuite de un număr mare de configurații flexibile, stimulante și funcționale, destinate diverselor tipuri de activități ce pot fi întreprinse într-un birou.

Conceptul „Next Office” propune cinci pași pentru realizarea unui audit și crearea unei soluții de amenajare complete, adaptându-se nevoilor exacte ale fiecărei companii.

  • Informare, inspirație și motivare (organizarea de seminare, prezentarea de rapoarte ale evoluției mediului de lucru și exemplificări în showroom-ul Kinnarps);
  • Studiu (workshop, chestionar online, aflarea ratei de ocupare a birourilor cu ajutorul aplicației Kinnarps pe smartphone sau PC);
  • Rezultate / Analiză / Viziune (prezentarea rezultatelor, conversații / interviuri / discuții între membrii organizației și Kinnarps);
  • Soluția de amenajare (prezentarea soluției de amenajare personalizate – bazată pe analiza rezultatelor – și crearea viziunii comune);
  • Livrarea și instalarea produselor (urmată de follow-up).

kinnarps-capella-biurko-oberon-elewator

„Experiența internațională a arătat că prin efectuarea acestui audit și prin implementarea soluțiilor rezultate, clienții au redus suprafața necesară, uneori chiar și cu 30%, și au avut la dispoziție un spațiu cu un ambient mai plăcut și mai adaptat. În plus, a crescut nivelul de comunicare direct între colegi și a scăzut nivelul consumului de hârtie. Astfel s-a constatat că în multe cazuri s-au redus mail-urile între angajaţi cu peste 30%, aceștia preferând comunicarea directă – mai eficientă, iar consumul de hârtie a scăzut, de asemenea, cu până la 70% ca urmare a faptului că locurile în care aceasta era ‚depozitată‛ s-au diminuat. Cel mai important, multe companii au raportat faptul că peste 90% din angajați apreciază calitatea locului de muncă în noua configurație și își doresc să îl păstreze. Desigur, aceste cifre vor varia în funcție de tipul și cultura fiecărei companii”, explică Daniel Florescu, director general Kinnarps România.

Series-P

Piața locală a producătorilor și retailerilor de mobilier pentru spații publice va atinge în acest an circa 185 milioane de euro, în timp ce profitul aferent va depăși 11 milioane de euro, conform Financial Trends, în baza unui raport comandat de Kinnarps România. Pentru comparație, valoarea totală a întregii piețe de mobilier din România se situează la 2,1 miliarde de euro, conform acelorași surse.

Leave a Reply